Nog een op MP Volvo 744 1988 LPG-iets voor Rudiger?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2008 14:31 #1064169 door V700 register
Volvovrienden, ik kwam deze auto tegen op Marktplaats en dacht dat het misschien interessant kon zijn voor bijvoorbeeld Rudiger, in plaats van de sloopauto die hij toch weer verkocht heeft; <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...fta_ind%3D5%26fs%3D1 " target="_blank">740opMP 
Hij is goedkoop; 499 en misschien kan er nog wat van af. Zit geen hemeltje meer in, maar er zit wel een goedlopende motor in. Weet niet wat voor type motor het is, maar klein fortuin en het is dezelfde als die van Rudiger.
Nou ja, doe er uw voordeel mee wellicht.
Groeten,
Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2008 15:42 #1193512 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor = B200K
Als ik het kenteken van bovenstaande auto intoets zit er volgens Hbase een B200K motor in...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2008 16:32 #1193513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlak bij
Dus als ik ff moet kijken (volkomen a-technisch, dat wel!) lees ik het wel; doe maar een PB voor JP
Mooie dag verder! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2008 22:09 #1193530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
dat je aan me dacht. De motor is jammer genoeg anders . Ik heb de 2.3. En het blok is krukdroog en als het geen kuren heet loopt ie erg mooi. De kop heeft klepstelplaatjes van 3,95, 4,00 en 4,05 dus dat zou toch ook goed moeten zijn.
Waar ik uiteindelijk graag naartoe wil is natuurlijk een goedlopende Amerigo maar ook, indien mogelijk van mijn K6 een U9 of zelfs schoner maken.Ik heb RDW al enkele keren geschreven met de vraag of ombouwen van K6 naar U9 of beter mogelijk is, en of zij de auto dan keuren eenmaal ik deze "schoner" heb gemaakt. Ik heb zelfs vragen gesteld over of het mogelijk is en zo ja hoe een G3 (goed)keuring te krijgen maar ik heb nog geen duidelijk antwoord gekregen. Ik heb mijn vragen nu anders geformuleerd opnieuw verstuurd.
E.e.a houdt in dat mijn voorkeur gaat naar een witte 740 GL donor die als toevoeging U9 heeft en er nog een paar leuke Rigels onder heeft rollen. Als het allemaal niet gaat lukken om Amerigo goed te laten rijden dan ga ik eens kijken voor een een 740 GLE U9  of zelfs een 940 estate waar ik mijn nieuw gekochte gasinstallatie in kan laten zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2008 22:11 #1193531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Rudiger, jammer dat het
Hé Rudiger,
jammer dat het niet je type is
Ik zal extra opletten als ik een witte sloper zie. Ben benieuwd trouwens hoe dat eventueel gaat verlopen met het ombouwen.
Groet,
&#160;
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2008 22:45 #1193533 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V6
M,n V6 heeft een EGR ( Exhaust Gas Recirculation) Recirculatie van uitlaatgassen in het Nederlands om het gehalte aan stikstofoxyden(NO×) in de uitlaatgassen te verminderenen  en   een Pulsair-systeem om het gehalte aankoolwaterstoffen en koolmonoxyden in de uitlaatgassen te verlagen.
Mooi he ,...of het allemaal werkt weet ik niet de 'oude 340"had toendertijd ook zo,n systeem Heeft de B23 ook zo iets gekend??Misschien is dat dan de oplossing.
Groeten van een "schoon"???? Slurpje !!
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 10:49 #1195811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een witte met 2,3 liter
Een witte met 2,3 liter erin. Wel een K6, maar misschien is het wat voor Rudiger?
<a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...ta_ind%3D17%26fs%3D1 " target="_blank">704Estate
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 17:14 #1195828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic witte volvos
Wederom bedankt!, Zoals je in een ander topic kon lezen heeft het <a href="/node/15700" target="_blank">ombouwen naar schoon</a> toch nogal wat voeten in de aarde. Dat neemt niet weg dat ik de mijne graag helemaal goed wil hebben. In ieder geval aanstaande zaterdag nog even bij Carlo iedereen lastig vallen.
Deze witte ziet er op de foto wel goed uit enhet is net zoals de mijne een K6. Nadeel is de te hoge prijs om als sloper te gaan gebruiken en een tenaamstelling van 1 maand geleden die een handelaar doet vermoeden.
Nu moet ik wel al bekennen dat ik een beetje aan het rondkijken ben naar (witte) 940 ers en dan de estate vanaf omstreeks 1992. <u>Het mooiste </u>zou zijn een knappe (witte) estate van circa 1997 op LPG G3 of de mogelijkheid om deze om te bouwen naar G3 . Ik maak me echter geen illusies dat dat gaat lukken binnen mijjn huidige budget van max 3000 euro, maar je weet nooit..Amerigo wordt dan of geschorst of te koop aangeboden... <u>Het op 1 na mooiste</u> zou zijn een witte 740 /940 (estate) (turbo) van 1992. en dan een U9 dat zou dan 1 van de laatsten moeten zijn niet ? Die tot circa 2500 max.

<u>Het op 2 na mooiste </u>zou een witte 740 sloper zijn met het U9 kenmerk die minstens een gave achterdeur paqssagierskant heeft, mistlampen in de spoiler, een perfecte zitting in de bestuurdersstoel en een paar mooie rigels... en dit alles voor weinig...Dan wordt Amerigo eerst helemaal in orde gemaakt en blijf ik maar rijden tot er een Amsterdam ban doorkomt..

IK heb afgelopen weken 3 witte 740 -ers bekeken. 1 in Amsterdam ( schuifdak verrot, motorruimte smerig, stoelen kapot, 4 (ver)kleur(d)en wit plaatwerk ) Laren ( interieur kapot, deuken, vieze auto) en 1 in <a href=" link.marktplaats.nl/154248306 ">Andijk ( olie droop ervanaf, kachel kapot : slangen waren afgesneden in de motorruimte, hemel deels eruit GEhAKT).
Al deze voornoemde waren in goede staat volgens de adverdenties!!
Verbazingwekkend trouwens wat een kleurverschil bij hetzelfde kleurnummers ( 189-2).Waarom wordt er nou nooit eens verteld hoe ze er echt uitzien... en waarom is het altijd een grote smeerboel onder de motorkap en is het niet aantoonbaar wanneer de auto zijn onderhoud heeft gehad... Al met al ... Ik heb eigenlijk wel een erg gaaf en net exemplaar .. Als die storing en ru eens opgelost kon worden..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2008 23:15 #1195929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat er 1 op deze site bij
Staat er 1 op deze site bij aanbod voor weinig!
Groet,
Paul

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC