mooie 940 estate 2.0 turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 20:42 #1064088 door V700 register
mooie 940 estate 2.0 turbo is gemaakt door V700 register
gezien! Fraai exemplaar zo van het plaatje, voor de liefhebber??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 21:03 #1192947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor de liefhebber?
11 jaar oud en dan 10 ruggen vragen?
Dat lukt met een V90 niet eens.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 21:29 #1192955 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic dacht het wel.
Een V90 van 11 jaar oud, mits in goede staat en niet al te veel km. is een koopje voor 10 ruggen. De toppers brengen kort aan de 20 ruggen op.
Voor de kopers niet leuk, maar het is nu eenmaal zo: weinig aanbod en veel vraag.

Grtx, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 21:53 #1192959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfs...
een 960 kan de 10 ruggen overstijgen.
Maar voor deze 940 is het wel een beetje veel....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-02-2008 23:08 #1192971 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic enige
weken geleden stond er een 940 estate van, volgens mij ongeveer hetzelfde bouwjaar, (ik heb er nog melding van gemaakt, maar kan het draadje niet meer vinden, was een automaat met slechts 79.500km) voor dezelfde prijs en de auto werd - bijna - blind gekocht. Na ongeveer twee uur (!) te koop te hebben gestaan. En wat werd er toen gezegd? "vraagprijs te laag" , dus wat zeuren jullie nou eigenlijk? Mooie auto => kost geld! Maar nog altijd een stuk minder dan nieuwere auto met dezelfde uitstraling etc.etc.etc. En inderdaad, een mooie 960 kan de tien ruggen overstijgen, en terecht! Zeker als je 'm aan moet bieden met een half jaar of een jaar garantie, zo werkt dat gewoon! De enige optie is particulier kopen, maar dan weet je helemaal niet wat je hebt tenzij je de mazzel hebt hebben die ikzelf had (zie dagboek). Als deze niet op mijn pad had gekomen, had ik zeer waarschijnlijk ook een auto gekocht bij een dealer / handelaar, en was ik dus ook zeker boven die 10 rugjes kwijt geweest. Welterusten en de groeten. Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2008 00:17 #1192982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duur

De 940 waar je op doelt, was vlgns mij een bijzonder exemplaar (Malmö - HPT) met spectaculair weinig kilometers. De 940 uit deze advertentie is een hele 'kale' als het om het uitrustingsniveau gaat met slechts een aardige kilometerstand. Natuurlijk lezen we graag dat onze auto's meer waard worden, maar onderhavig exemplaar lijkt mij nogal aan de prijs, m.a.w. ik denk dat je voor minder, beter kunt kopen.
Groet,
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2008 18:28 #1193008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garantie?

voltomvo schreef : Zeker als je 'm aan moet bieden met een half jaar of een jaar garantie, zo werkt dat gewoon!

Die tent is toch aangesloten bij de Bovag, dan moeten ze er een half jaar garantie op geven, bij auto's van 4500 euro of hoger en het is echt belachelijk dat daar een meerprijs voor gerekend wordt.
Dat zegt wel iets over het vertrouwen wat de verkoper in de auto heeft en daarbij werkt het syteem nou eenmaal niet zo.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 20:01 #1193111 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Toch wel
Hallo Bas

Baseman schreef : ... het is echt belachelijk dat daar een meerprijs voor gerekend wordt.

Ik ben toch bang dat het zo werkt.  Garantie kost gewoon geld.  En de Bovag is geen filantropische instelling.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 20:51 #1193123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weer 10 ruggen
Hoewel Bargoens niet de spreektaal is op dit forum ...
Ik heb nog even rondgezocht op diverse auto-aanbied-sites en er zijn maar enkele V90 die meer moeten kosten dan 10d euro. Ze zijn er wel, maar niet dik bezaaid. Onder de 10 heb je aanmerkelijk meer keuze.
De reactie van onze voorzitter heeft me toch aan het denken en vooral aan het zoeken gezet.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 22:34 #1193150 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic let wel:
ik heb het over de toppers. De echte auto's die goed onderhouden zijn tot in de puntjes. Zowel technisch als optisch. Die zijn het geld ook dubbel en dwars waard.
Zelf heb ik ruim 2,5 jaar geleden mijn huidige S90 gekocht. Auto was slordig, maar met weinig km's en wel complete historie met boekjes. Toch heb ik de toenmalige dealer om die reden( de slordigheid) een bod gedaan dat bijna 40% onder de vraagprijs lag, waar ze na wat tegenstribbelen mee accoord gingen. Wel zo meenemen, GEEN garantie. En ik spreek dan over een auto die in mijn ogen slordig was, maar die bij menig ander als een hele mooie auto bekeken zou worden. Ik geef toe dat ik zelf weleens ziek word van mijn hang naar perfectie. Maar goed, zo ben ik nu eenmaal.
Na in de afgelopen jaren de puntjes op de i te hebben gezet, is de optelsom toch een hele grote geworden. Ik heb er geen spijt van, hoor, autoliefde is nu eenmaal emotie en geen ratio, maar neem van mij aan dat de investering bij verkoop er maar ten dele uitkomt. Dus de echte mooie, perfecte exemplaren zijn de op het oog hoge prijzen wel waard, mits ze werkelijk goed zijn. Dus wel goed kijken en ik zou persoonlijk, als het over een auto van boven de 10000 euro gaat, de auto door de Dekra, ANWB of Tüv laten keuren.
En als je een dergelijke auto begeert, dan zou ik inderdaad niet te lang meer wachten. Want de goede exemplaren zitten meer en meer bij de echte liefhebbers die er niet snel afstand van zullen doen en dan blijven alleen de werkhokken over die wel goedkoop lijken, maar het niet zijn. Want deze chique auto kent helaas ook chique onderdelenprijzen en opknappen kost een lieve duit, zelfs al doe je zelf een hoop. 
En een perfecte goede s of v 90 is een rijk bezit waarmee het iedere kilometer genieten met een grote G is.
Voor de rest is mijn advies om een mooie 960 of s/v 90 te laten taxeren en toch all-risks te laten verzekeren. Dat is mogelijk. Zelf heb ik dat ook gedaan en de premie is dusdanig dat je het risico niet kunt lopen om bij een ongeluk afgescheept te worden met de zgn. dagwaarde. 

Groeten, Jan 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC