Weer terug!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 22:12 #1063801 door V700 register
Weer terug! is gemaakt door V700 register
Even copy past van een ander forum waar ik t net ook al getypt had:
Heren en enkele dame! Na een week of 3 á 4 orienteren heb ik vandaag toch weer een handtekening gezet onder een koopcontract, waarbij de door mij gekochte auto weer een Volvo 940 is! Na een omzwerving die van mn vorige 940 naar een Lancia Thema V6 naar een VW Polo G40 leidde heb ik toch weer besloten om een 940 te nemen. Deze keer weer een SE, dus weer een B200FT, de welkbekende 4bak met electronische 5, leder, airco, metallic lak, aries velgen en electrische ramen voor. Verschil is dat de vorige een donkergrijze sedan uit 1992 is, en de nieuwe, die ik volgende week woensdag of vrijdag krijg een zilvergrijze Estate uit 1993 is. Oja, en de nieuwe heeft geen ABS, dát is dan weer wel jammer.Paar plannen: oude audio weer even inbouwen, bagage rolhoes scoren, dakrails scoren, blokjes grille scoren, "V90" achterlichten scoren, trekhaak d'r onder vandaan en last but not least de bumpers mee laten spuiten of een setje bumpers op de sloop scoren. Vergeet ik trouwens bijna te vermelden dat er achterbanden om liggen van het merk "Mabor". Die gaan er dus meteen onder uit. Nogal wiedes.Enniewee, als ik 'm heb zal ik hem even netjes in orde maken en foto's plaatsen.Voor nu vind ik t echt súper om weer terug te zijn bij volvo. De proefrit werkte heerlijk ontspannend.

Dolle boel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 22:22 #1190577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hi ho!
....and welcome back!
 en dan ook nog met een mooie estate!
(zijn er lelijke dan?) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 22:33 #1190579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je wil het niet weten. Ik
Je wil het niet weten. Ik was tijdens de proefrit nog niet goed en wel de straat uit, of het voelde weer zó ongelooflijk vertrouwd. Na 1 kilometer reed ik al met een grote grijns door Lelystad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 22:55 #1190583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DAT
dat...
wilde ik wel graag horen...
oude liefde roest niet...
en een Volvo ook nietEen lied.Mijn auto is verslaafdHij injecteert benzineEen doodgewoon persoon kan dat gewoon niet meer verdienenHij hangt de hele dag op straatWat bleekjes ingevallenEerst een shot en dan pas laat meneer zijn knalpijp knallen Waar moet ik met mijn auto heenHij is niet meer in telOude liefde roest nietMaar de mijne wel Mijn auto is verslaafdDat is toch niet in ordeEens waren het er maar een paar en thans een hele hordeDe dealers die staan langs de wegTe lonken met hun pompenBenzine hier in overvloed zo vul uw blikken rompen Mijn auto is verslaafdTezamen met zijn matenZe hangen voor de voordeur en verpauperen de stratenZijn radiootje is gepiktDoor een collega spuiterZijn slechte adem was de dood voor menig flierefluiter Maar zie ik hem dan staanZo zielig in de regenDe uitvinding van deze eeuw, dan kan ik er niet tegenDan denk ik: Ach, mijn trouwe vriendIk ga niet met de tramHij krijgt van mij een slokkie want ik ben verslaafd aan hem  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:54 #1190596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic trekhaak laten zitten
trekhaak laten zitten lekker handig :P

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 01:20 #1190601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Michael, begrijp dat
Hoi Michael, begrijp dat gevoel helemaal, ik had de auto nog niet eens gestart, ik keek er alleen maar naar en een glimlach verscheen al op mijn gezicht.
En toen het rijden, niet helemaal vertrouwd, want een 960 rijdt toch anders dan een 940, maar wel het gevoel dat het toch weer echt een Volvo is, de achterwiel aandrijving, daar door zo'n heerlijk rustig stuur in je handen, het geluid van die 6 pitter gewoon echt te gek.
Bij mij zitten er ook achter banden op waar van ik de naam niet durf uit te spreken, maar zou iemand het noemen en zei dat het een Japanse geslachtsziekte was,geloof ik hem direct. Dus vrijdag haal ik mijn limo op, en ga rechtstreeks door naar m'n banden boer voor een paar goede sloffen.
Ook meteen een lijstje gemaakt wat ik er aan wil doen, heb al een nieuwe orginele mattenset in huis, en spatlappen/kappen aangeschaft, nu alleen de auto nog voor de deur.
Het begint al best wel te kriebelen en merk dat ik onrustig slaap in de aanloop naar aanstaande vrijdag, doet toch wat met je zo'n handtekening zetten en dan wachten tot je haar mag ophalen bij de dealer.
Weet je al waneer je jouw schoonheid mag ophalen ?
Michael in ieder geval veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe bolide !!!
Groetjes Bart.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 13:00 #1190624 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mabor
Kon je nog weleens meevallen, die banden...Mabor is het B-merk van Continental, maar aangezien conti's zo verschrikkelijk slecht zijn in alles behalve slijtvastheid, is het alleen maar beter.
Ja Huijsmans heeft tot volle tevredenheid een set mabors gereden op en van zijn Volvo's, en ik kan je wel vertellen dat die niet zachtjes door bochten gaat...Banden waarmee je helemaal geen slecht figuur hoeft te slaan op de Elandrun, dus probeer ze eerst maar eens!
Overigens: Lelystad: woon je in de buurt? Dan weet ik ook wel iemand voor je met MBC'tjes...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 13:15 #1190625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC
Hallo Willem,

Ik heb ook wel oren naar zo'n mbc, wat moeten ze kosten?

Groet Wim. 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 13:34 #1190628 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gevraagd
Net een mailtje over gestuurd: een vriend van me koopt ze wel vaker per doosje, en verkoopt ze dan weer binnen diverse autoclubs. Prijzen weet ik even niet, maar zal niet ver van de indertijd opgezette group-buy liggen. En ik weet even niet hoeveel er nog op voorraad liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 14:52 #1190633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb al een stukje met de
Ik heb al een stukje met de mabors gereden rond lelystad (waar ik niet woon, ik woon bij amstelveen), en ik vond het vreselijk. Op het natte wegdek van gister kon ik niet zonder uitwaaierende achterkant van rotonde's komen. Op mn vorige 940, die dus wel wat extra vermogen had door de MBC moest ik met mn Michelin Energy's, en later BF Goodridge's de boel flink forceren om hetzelfde effect te hebben. Kwa grip voelden de Mabor's nog slechter aan dan de Conti Eco contacts waarmee menig cliotje is uitgerust.
Een adresje voor mbc's is nooit weg natuurlijk! 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC