Nakijken tankontluchting en vlotter: op de brug of niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 17:53 #1063784 door V700 register
Even een korte practische vraag:
Als je de tankontluchting van een 745 uit 1986 wil nakijken/repareren, is een brug daarbij:
  • handig?
  • noodzakelijk?
  • overbodig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 18:05 #1190432 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Van boven
Hallo Bas
Volgens mij kun je erbij, als je de afdekkap boven de tank open maakt (als er geen LPG tank boven staat) en de linker achter/zijwandbekleding los maakt.  Wil je er van onder bij, dan moet je langs de achteras(ophanging) en de tank.  Dat lijkt me een lastige klus.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 18:36 #1190439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met LPG.
Het gaat om de auto van Rob H. die zich heeft ingeschreven voor de sleuteldag en geen brugtijd opgaf.Op zich geen punt, maar hij vermeld gelukkig zelf ook dat ie geen idee heeft hoe hij te werk moet gaan.
Feit blijft dat de genoemde auto op LPG rijdt, aan Rob even de taak om te vermelden dat ie (inderdaad) op het luikje ligt, dus direct achter de achterbank.
Van onderaf, dan is een brug wel zo handig lijkt me, maar dan lijkt het me ook, dat de tank eronderuit moet.Dan moet ie wel (bijna leeg zijn)
Meer wijzen uit het noorden of zuiden die iets bij te dragen hebben? 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 18:42 #1190440 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic tank
Estate, dan gaat het waarschijnlijk wel goed met de afdekdop en de LPG installatie. Dop zit bovenaan tegen de verhoging voor de achterbrug, maar erg veel werkruimte heb je niet. Opening is hooguit 20 cm in diameter, en dat is gewoon weinig.
Van onderen heeft niet veel zin, dan moet je inderdaad de tank laten zakken (wat op zich niet moeilijk is) en daarvoor moet je alle leidingen losmaken. Nu kan je de vul-leiding gewoon laten zitten. Aansluitingen zitten behoorlijk bovenop de tank.
Houd er overigens wel rekening mee, dat je al het oude spul moet losbikken en vervangen: slangklemmen zijn meestal helemaal verrroest, ontluchtingsleiding zal kapot zijn anders wil je deze klus niet doen. Dus: zorg ervoor dat je alles nieuw hebt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 20:54 #1190464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat attent :-)
Er zit zo'n twintank in. Heb het luikje er wel eens afgehad en volgens mij kan ik er vanboven wel bij.

Dank Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 20:57 #1190465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmmm alles?
Bedankt voor de waarschuwing.

is slang en klemmen voldoende? Weet iemand dat of moet ik vadis er eens bij pakken?

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 23:30 #1190480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas niet alleen...
Hey Rob,
bij mijn 740 uit '90 zaten door de dop metalen pijpjes die helaas finaal doorgerot waren. En dat bleek een Volvo probleem. In de latere versies zaten de metalen pijpjes in een zwaardere gegoten (kunststof) doorvoer, of waren zelfs helemaal van kunststof. Zodra je deksel eraf is, kun je dat meteen constateren en dan is het zaak een goede tweedehands op de kop te tikken (uit mijn hoofd na '92). een nieuwe kost meteen de hoofdprijs. Mocht het zo zijn dat je moet vervangen,  maak er dan meteen een foto van. Er is een type met rechte en 1 met kromme pijpjes.Ik heb die van mij bij Estate services gekocht. Controleer ook voor je 'm monteert of het pompje wel netjes en geruisloos loopt.
Van bovenaf goed te doen, dus veel succes,
Boy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 11:00 #1190514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk dank,
dat is goede informatie. Het gaat dus een projectje worden met een iets langere 'doorlooptijd' :-)
Ga maar eens beginnen met de bank en klepje eraf halen en de boel eens goed bekijken en inventariseren wat ik bijelkaar moet sprokkelen.
Brug heb ik in ieder geval niet nodig.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 11:18 #1190516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Genoteerd.

Rob Hiemstra schreef : Ga maar eens beginnen met de bank en klepje eraf halen en de boel eens goed bekijken en inventariseren wat ik bijelkaar moet sprokkelen.
Brug heb ik in ieder geval niet nodig.

Oke, genoteerd.
Maak met een digitale camera met macrofunctie effe een foto van de 'schade' onder het luikje.Wellicht kun je met de foto in de hand (of op de site) nagaan welke spullen je zéker nodig hebt, om te voorkomen dat je halverwege de klus voor vervelende verrassingen komt te staan op de sleuteldag.
Tevens is het makkelijker als je het goed kunt uitleggen aan Carlo.....;-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC