Nakijken tankontluchting en vlotter: op de brug of niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de tankontluchting van een 745 uit 1986 wil nakijken/repareren, is een brug daarbij:
- handig?
- noodzakelijk?
- overbodig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Volgens mij kun je erbij, als je de afdekkap boven de tank open maakt (als er geen LPG tank boven staat) en de linker achter/zijwandbekleding los maakt. Wil je er van onder bij, dan moet je langs de achteras(ophanging) en de tank. Dat lijkt me een lastige klus.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Feit blijft dat de genoemde auto op LPG rijdt, aan Rob even de taak om te vermelden dat ie (inderdaad) op het luikje ligt, dus direct achter de achterbank.
Van onderaf, dan is een brug wel zo handig lijkt me, maar dan lijkt het me ook, dat de tank eronderuit moet.Dan moet ie wel (bijna leeg zijn)
Meer wijzen uit het noorden of zuiden die iets bij te dragen hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Van onderen heeft niet veel zin, dan moet je inderdaad de tank laten zakken (wat op zich niet moeilijk is) en daarvoor moet je alle leidingen losmaken. Nu kan je de vul-leiding gewoon laten zitten. Aansluitingen zitten behoorlijk bovenop de tank.
Houd er overigens wel rekening mee, dat je al het oude spul moet losbikken en vervangen: slangklemmen zijn meestal helemaal verrroest, ontluchtingsleiding zal kapot zijn anders wil je deze klus niet doen. Dus: zorg ervoor dat je alles nieuw hebt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Dank Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
is slang en klemmen voldoende? Weet iemand dat of moet ik vadis er eens bij pakken?
 
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bij mijn 740 uit '90 zaten door de dop metalen pijpjes die helaas finaal doorgerot waren. En dat bleek een Volvo probleem. In de latere versies zaten de metalen pijpjes in een zwaardere gegoten (kunststof) doorvoer, of waren zelfs helemaal van kunststof. Zodra je deksel eraf is, kun je dat meteen constateren en dan is het zaak een goede tweedehands op de kop te tikken (uit mijn hoofd na '92). een nieuwe kost meteen de hoofdprijs. Mocht het zo zijn dat je moet vervangen, maak er dan meteen een foto van. Er is een type met rechte en 1 met kromme pijpjes.Ik heb die van mij bij Estate services gekocht. Controleer ook voor je 'm monteert of het pompje wel netjes en geruisloos loopt.
Van bovenaf goed te doen, dus veel succes,
Boy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga maar eens beginnen met de bank en klepje eraf halen en de boel eens goed bekijken en inventariseren wat ik bijelkaar moet sprokkelen.
Brug heb ik in ieder geval niet nodig.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oke, genoteerd.Rob Hiemstra schreef : Ga maar eens beginnen met de bank en klepje eraf halen en de boel eens goed bekijken en inventariseren wat ik bijelkaar moet sprokkelen.
Brug heb ik in ieder geval niet nodig.
Maak met een digitale camera met macrofunctie effe een foto van de 'schade' onder het luikje.Wellicht kun je met de foto in de hand (of op de site) nagaan welke spullen je zéker nodig hebt, om te voorkomen dat je halverwege de klus voor vervelende verrassingen komt te staan op de sleuteldag.
Tevens is het makkelijker als je het goed kunt uitleggen aan Carlo.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





