terugblik sleuteldag Schaap Emmeloord

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2008 15:54 #1190304 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Ook ik was nog ff langs geweest,
mooie garage met veel bruggen en ruimte. Natuurlijk weer een hoop bekenden gesproken vd club...eh vereniging En zelfs Gert-Jan, de chef werkplaats kende ik al uit de rallysport(VOCH).
Ondanks dat ik niks gepland had was er toch tijd en ruimte om ff mn wielen te balanceren. Er heerste echt een goed geplande rust in de werkplaats  Goed gedan Marc!
Iedereen bedankt en de volgende keer ben ik er zeker bij en ga ik wat klussen(en kom ik ook wat eerder)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 19:09 #1190444 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanvulling
Toch maar even de namen vermeld van de werkplaats-chef en de monteurs.
In de start van deze topic.
Want als er iemand zijn best heeft gedaan ... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 17:40 #1190539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naamfouten...

rudiger schreef : Met betrekking tot de gebruikte olie was Michel wel een beetje sceptisch. hij is bang dat dat niet goed gaat geloof ik. Er was enkel W 0-40 volsyntheet van Helix beschikbaar. In ieder geval als het wel goed is gaat het weer 10.000 km mee en tast het niet mijn frele pakkingen aan.
Bijna elk aanwezig lid met een kamera heeft vanwege mijn mooie bestickering een foto gemaakt van mijn Amerigo...
Waar zijn die fotos nou ?
Mark, bedankt, monteurs van Jacob Schaap en Jacop Schaap ook bedankt en tot volgende keer !

Michel = Willem foutje, iam sorry Willem en Jacop=Jacob iam sorry Jacob

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 18:02 #1190549 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ook
Ook wat mij betreft een heel prettige sleuteldag. Hij verliep wel wat anders dan gepland: oorspronkelijk zou ik automaatolie verversen, en vervolgens met Hedwig op pad om een 740 te bekijken.
Welnu: de 760 op de brug, wieltje ronddraaien, en ik constateerde de reden van het hoge verbruik: remmen rondom lopen aan (alleen linksvoor niet erg). Dus in plaats van de olie, dan maar de remmen zien los te krijgen.
Met veel hulp van de monteurs (vooral om gereedschap te zoeken) en een paar handige tips, enkele malen de zuigers teruggeduwd en roestoplosser geprobeerd. Het lijkt wel wat geholpen te hebben, maar ik zal de procedure thuis nog maar eens in alle rust herhalen: ik denk dat een tweede keer, en wat meer roestoplosser, de remmen nog wat beter loskrijgt. Ze lopen nu toch nog een beetje aan. En anders rest er weinig anders dan andere klauwen, of revisie van de huidige exemplaren.
De 740 werd het ook al niet: nadere informatie had geleerd dat dit een omgebouwde engelsman was, en daardoor rezen er twijfels bij de belangrijkste aantrekkingskracht: de lage kilometerstand. KILOMETERstand, jawel...maar wat de auto daarvoor in mijlen had gelopen werd dus stil verzwegen...
Dat, gekoppeld aan toch een paar eigenaardigheden zoals wissers verkeerd-om en tapijt verkeerd-om, deden besluiten om maar niet te gaan kijken. Dan maar op de terugweg langs een paar onbekende 780's...
Dat had wel wat succes: in Kampen stond de verwachte diesel nog netjes buiten en (waarschijnlijk) te koop. helaas was het bedrijf al dicht, dus konden we alleen door het hek kijken. De wagen zag er nog behoorlijk netjes uit, boven verwachting. En binnen stond (waarschijnlijk) de andere verwachte 780, in een vroege fase van een flinke restauratie. Er komt dus weer een mooi exemplaar bij, zo lijkt het!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC