terugblik sleuteldag Schaap Emmeloord
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ondanks dat ik niks gepland had was er toch tijd en ruimte om ff mn wielen te balanceren. Er heerste echt een goed geplande rust in de werkplaats Goed gedan Marc!
Iedereen bedankt en de volgende keer ben ik er zeker bij en ga ik wat klussen(en kom ik ook wat eerder)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de start van deze topic.
Want als er iemand zijn best heeft gedaan ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michel = Willem foutje, iam sorry Willem en Jacop=Jacob iam sorry Jacobrudiger schreef : Met betrekking tot de gebruikte olie was Michel wel een beetje sceptisch. hij is bang dat dat niet goed gaat geloof ik. Er was enkel W 0-40 volsyntheet van Helix beschikbaar. In ieder geval als het wel goed is gaat het weer 10.000 km mee en tast het niet mijn frele pakkingen aan.
Bijna elk aanwezig lid met een kamera heeft vanwege mijn mooie bestickering een foto gemaakt van mijn Amerigo...
Waar zijn die fotos nou ?
Mark, bedankt, monteurs van Jacob Schaap en Jacop Schaap ook bedankt en tot volgende keer !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Welnu: de 760 op de brug, wieltje ronddraaien, en ik constateerde de reden van het hoge verbruik: remmen rondom lopen aan (alleen linksvoor niet erg). Dus in plaats van de olie, dan maar de remmen zien los te krijgen.
Met veel hulp van de monteurs (vooral om gereedschap te zoeken) en een paar handige tips, enkele malen de zuigers teruggeduwd en roestoplosser geprobeerd. Het lijkt wel wat geholpen te hebben, maar ik zal de procedure thuis nog maar eens in alle rust herhalen: ik denk dat een tweede keer, en wat meer roestoplosser, de remmen nog wat beter loskrijgt. Ze lopen nu toch nog een beetje aan. En anders rest er weinig anders dan andere klauwen, of revisie van de huidige exemplaren.
De 740 werd het ook al niet: nadere informatie had geleerd dat dit een omgebouwde engelsman was, en daardoor rezen er twijfels bij de belangrijkste aantrekkingskracht: de lage kilometerstand. KILOMETERstand, jawel...maar wat de auto daarvoor in mijlen had gelopen werd dus stil verzwegen...
Dat, gekoppeld aan toch een paar eigenaardigheden zoals wissers verkeerd-om en tapijt verkeerd-om, deden besluiten om maar niet te gaan kijken. Dan maar op de terugweg langs een paar onbekende 780's...
Dat had wel wat succes: in Kampen stond de verwachte diesel nog netjes buiten en (waarschijnlijk) te koop. helaas was het bedrijf al dicht, dus konden we alleen door het hek kijken. De wagen zag er nog behoorlijk netjes uit, boven verwachting. En binnen stond (waarschijnlijk) de andere verwachte 780, in een vroege fase van een flinke restauratie. Er komt dus weer een mooi exemplaar bij, zo lijkt het!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





