Volvo 264 GLE (injectie). Wat mag het kosten?
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
MVG
Guy Horn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- de staat van de carrosserie ze kunnen flink roesten
- de technische staat van de B27/B28 motor (die zijn nl. niet zo best, de B280 in de 960 is flink beter )
- hoeveel km de auto heeft gelopen

een sedan moet flink goedkoper zijn als een stationcar (265) of een coupe (262c)
verwacht qua prestaties niet zoveel van een 264 , meer dan 150PK zit er niet in, een 240 turbo is altijd flink veel sneller en zuiniger.
automaten hebben geen lock-up.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" link.marktplaats.nl/139295322 " target="_blank">Of deze
en <a href=" link.marktplaats.nl/142467867 " target="_blank">nog eentje
- V700 register
- Nieuw lid
-
De auto is apart, zo'n dikke motorkap voor je heeft wel iets speciaals. Qua rijden is het niet echt geweldig maar wellicht dat daar met de combo banden en schokdempers nog iets aan te doen is.
Ze worden soms voor achterlijk geld aangeboden, of ze verkocht worden is twee. Zoals gememoreerd, de motor is niet te sterk, noch qua levensduur, noch qua vermogen. PRV motor zat ook in de 604 van mijn broertje, ook geen succes....
Als ik de keuze zou hebben zou ik kiezen voor een 164 met "écht" volvo hart, de zes in lijn. (Geen ervaring mee, ik papegaai maar wat)
Overigens is er ook een 165 gebouwd (gechopt, voorzijde 164, achterzijde 145 of 245). Ooit zien rijden in de polder..
Wat je ook doet
Meestal zit je met Volvo wel goed.
JP
die zaterdag geen 704.000 op de teller zal hebben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe rijdt het? Ik heb er maar 1 antwoord op: Leuk! De motor (B27E injectie) is toch nog pittig met zijn 147pk. Wegligging: beroerd. Met regen en beetje gassen breekt hij/zij moeiteloos uit van achteren. Het is een auto om mee te rijden met mooi weer vind ik, gewoon om te genieten. Vooral de imposante neus, de koplampen met wisserbladen en het geluid van de motor. Een S/V90 biedt natuurlijk meer comfort. De 264's zijn wel zuipers!! Gigantische dorst hebben ze. Ongelooflijk.
Prijs: Ik kocht de 264 jaren geleden in NL voor 4000 gulden. Voor een goed exemplaar betaal je nu 4000 Euro.
LPG: ik zou het niet doen. Waarom niet? De injectie motor is voorzien van een K-jetronic systeem, met zo'n grote regelluchtklep in het inlaat gedeelte die de injectie bedient. Als je een flinke backfire krijgt op LPG (en dat kan) heb je kans dat deze klep helemaal verbuigt en daar sta je dan. Je kunt geen kant meer op. Het hoeft niet te gebeuren echter, maar het is een mogelijkheid. Gebruik de auto gewoon voor plezier ritjes, en dat zal ze je zeker leveren.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even de mensen laten schrikken met hun aandrijving aan de verkeerde kant !!
maar Robert wat weegt een 264 nu ?
Enne ,...motorblok v6 slecht? Ik kom meer 4 cylindertjes tegen met problemen dan een V6.(zullen er wel meer van zijn he?) 960 DE Bobine slurper van het jaar?
zo dat ben ik ook weer kwijt.! Mensen ,...onderhoud dat is het sleutelwoord.!!!!!
Groeten ûût Epe ( die ook eens een keer pech heeft gehad)

- V700 register
- Nieuw lid
-
ik zou het niet doen.Baseman schreef : Oh shit zeg......ik zie weer <a href=" link.marktplaats.nl/142209777 " target="_blank">een mooie staan en kom bijna weer in de verleiding (of eigenlijk twee voor de prijs van 1)
<a href=" link.marktplaats.nl/139295322 " target="_blank">Of deze
en <a href=" link.marktplaats.nl/142467867 " target="_blank">nog eentje
<a href=" www.volvo-forum.nl/files/dsc04811_132.jpg " target="_blank"> Dit is echt rot
<a href=" link.marktplaats.nl/142467867 " target="_blank">Deze denk ik ook
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
MVG
Guy Horn
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Siang
- Nieuw lid
-
Ik voel het net zo, heb alleen niet de draagkracht om zo'n collectie op te bouwen en verzorgen. Met de 200 serie heb ik gek genoeg geen band opgebouwd, terwijl ik er wel enkele tienduizenden kilometers heb gereden, toen dat model nieuw was.