Volvo 264 GLE (injectie). Wat mag het kosten?

  • guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 15:47 #1063707 door guy horn (GAST)
Volvo 264 GLE (injectie). Wat mag het kosten? is gemaakt door guy horn (GAST)
Ik vraag me af of er markt is voor de 264. Wat mag een hele mooie van binnen en buiten zonder roest en met 150k op de teller kosten? En, wat is lucratiever tegenwoordig, LPG of niet? Ik ben benieuwd naar de reacties :-). Trouwens, heef thier iemand een 264? Hoe rijdt het?
MVG
Guy Horn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 17:39 #1190059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat is totaal afhankelijk
dat is totaal afhankelijk van een aantal factoren:
- de staat van de carrosserie ze kunnen flink roesten
- de technische staat van de B27/B28 motor (die zijn nl. niet zo best, de B280 in de 960 is flink beter )
- hoeveel km de auto heeft gelopen
 
een sedan moet flink goedkoper zijn als een stationcar (265) of een coupe (262c)
 verwacht qua prestaties niet zoveel van een 264 , meer dan 150PK zit er niet in, een 240 turbo is altijd flink veel sneller en zuiniger.
automaten hebben geen lock-up.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 18:14 #1190062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
Oh shit zeg......ik zie weer <a href=" link.marktplaats.nl/142209777 " target="_blank">een mooie staan en kom bijna weer in de verleiding (of eigenlijk twee voor de prijs van 1)
<a href=" link.marktplaats.nl/139295322 " target="_blank">Of deze
en <a href=" link.marktplaats.nl/142467867 " target="_blank">nog eentje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 18:17 #1190063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat mag het kosten? Niet zo veel...
Toen na 5000 kilometer de ruilmotor de geest gaf is mijn 265 GLE naar Rima in Druten gegaan. 150 gulden gekregen....
De auto is apart, zo'n dikke motorkap voor je heeft wel iets speciaals. Qua rijden is het niet echt geweldig maar wellicht dat daar met de combo banden en schokdempers nog iets aan te doen is.
Ze worden soms voor achterlijk geld aangeboden, of ze verkocht worden is twee. Zoals gememoreerd, de motor is niet te sterk, noch qua levensduur, noch qua vermogen. PRV motor zat ook in de 604 van mijn broertje, ook geen succes....
Als ik de keuze zou hebben zou ik kiezen voor een 164 met "écht"  volvo hart, de zes in lijn. (Geen ervaring mee, ik papegaai maar wat)
Overigens is er ook een 165 gebouwd (gechopt, voorzijde 164, achterzijde 145 of 245). Ooit zien rijden in de polder..
Wat je ook doet
Meestal zit je met Volvo wel goed.
JP
die zaterdag geen 704.000 op de teller zal hebben :(
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 20:10 #1190071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er 1
een 264GLE uit '77. Sedan, BW55 automaat alles er op en eraan en met de oude mooie "kofferbakrand" dus.
Hoe rijdt het? Ik heb er maar 1 antwoord op: Leuk! De motor (B27E injectie) is toch nog pittig met zijn 147pk. Wegligging: beroerd. Met regen en beetje gassen breekt hij/zij moeiteloos uit van achteren. Het is een auto om mee te rijden met mooi weer vind ik, gewoon om te genieten. Vooral de imposante neus, de koplampen met wisserbladen en het geluid van de motor. Een S/V90 biedt natuurlijk meer comfort. De 264's zijn wel zuipers!! Gigantische dorst hebben ze. Ongelooflijk.
Prijs: Ik kocht de 264 jaren geleden in NL voor 4000 gulden. Voor een goed exemplaar betaal je nu 4000 Euro.
LPG: ik zou het niet doen. Waarom niet? De injectie motor is voorzien van een K-jetronic systeem, met zo'n grote regelluchtklep in het inlaat gedeelte die de injectie bedient. Als je een flinke backfire krijgt op LPG (en dat kan) heb je kans dat deze klep helemaal verbuigt en daar sta je dan. Je kunt geen kant meer op. Het hoeft niet te gebeuren echter, maar het is een mogelijkheid. Gebruik de auto gewoon voor plezier ritjes, en dat zal ze je zeker leveren.
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 20:36 #1190074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk man
Achterwielaandijving met een V6 op nat wegdek.
Even de mensen laten schrikken met hun aandrijving aan de verkeerde kant !!
maar Robert wat weegt een 264 nu ?
Enne ,...motorblok v6 slecht? Ik kom meer 4 cylindertjes tegen met problemen dan een V6.(zullen er wel meer van zijn he?) 960 DE Bobine slurper van het jaar?
zo dat ben ik ook weer kwijt.! Mensen ,...onderhoud dat is het sleutelwoord.!!!!!
Groeten ûût Epe ( die ook eens een keer pech heeft gehad)
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 22:18 #1190085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zouk ..

Baseman schreef : Oh shit zeg......ik zie weer <a href=" link.marktplaats.nl/142209777 " target="_blank">een mooie staan en kom bijna weer in de verleiding (of eigenlijk twee voor de prijs van 1)
<a href=" link.marktplaats.nl/139295322 " target="_blank">Of deze
en <a href=" link.marktplaats.nl/142467867 " target="_blank">nog eentje

ik zou het niet doen.
<a href=" www.volvo-forum.nl/files/dsc04811_132.jpg " target="_blank"> Dit is echt rot 
<a href=" link.marktplaats.nl/142467867 " target="_blank">Deze denk ik ook

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 22:50 #1190089 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic tempting
als ik 4000 voor terug krijg ben ik een gelukkig mens. Van de twee die aangeboden zijn samen wil ik er een maken. Het is trouwens geen v6 maar een 6opeenrij en het is zaak om de motor van de ene geslagen koets in de andere mooie auto te plaatsen. In het ergste geval verlies ik veel geld. Dan hoef ik nog het huis niet uit maar dat zal zuur zijn. Het is een gokje dus of er uiteindelijk iemand zal zijn die in zo'n zuipende tank wil rijden. Geen wegenbelasting en alle luxe, maar toch...
 MVG
Guy Horn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 23:25 #1190092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 6 in lijn? Wondertje
De 265 is voor zover ik weet toch echt geleverd met de PRV-v6 cylinder; de 164 had een lijn motor en vanaf ??? zijn de zessen weer in lijnbgezet door meneer Volvo. Tenzij ik me vergis natuurlijk :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2008 23:59 #1190098 door Siang
Beantwoord door Siang in topic dromer
een vriend van me heeft een 164 in droomspecificatie: gebalanceerde en opgevoerde motor, die levert nu 200+ PK op lpg, airco, stuurbekrachtiging, automaat. Hiernaast heeft hij nog een nestje Volvo's: 1800 E, Amazon S uit 1961 met opgevoerde B16, 144, 480 turbo en een V90.  Neen, geen 200 serie en waarom niet?  Gebrek aan charisma! 
Ik voel het net zo, heb alleen niet de draagkracht om zo'n collectie op te bouwen en verzorgen.  Met de 200 serie heb ik gek genoeg geen band opgebouwd, terwijl ik er wel enkele tienduizenden kilometers heb gereden, toen dat model nieuw was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD