740 2.3 GL 129000KM € 1450,= *Verkocht*

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 21:04 #1189390 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Vreemd.
Hallo Frits,
jij krijgt dus een ander lijstje te zien dan ik. Heb het nog even gecontroleerd:

Bij 9 jaar en 6 maanden is het afschrijvingspercentage op de BPM 90%.
Voor elke maand dat de auto ouder is mag je dit afschrijvingspercentage met 0,083 verhogen.
Dit betekent dat de auto na 120,48 maanden na die 9 jaar en 6 maanden BPM vrij is.
Dus 114( 9 jr en 6 mnd) maanden plus 120,5 maanden is 234,5 maanden : 12 = 19,54 jaar. 

Grtx, Jan. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2008 09:24 #1189419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch leuk.
De Belgische (Mechelen) auto die aan het begin van dit lijntje werd getoond, heb ik in december 2007 gekocht!! Met 126.000 traceerbare kilometers (B230K motor). En voorzien van een ongebruikte trekhaak....
Moest inderdaad nog ingevoerd worden en heb dat aanvankelijk een paar dagen voor de Kerst willen doen. De douaneman attendeerde me erop dat als ik tot januari zou wachten dat me dat dan ruim 500 euro zou besparen en dat vanwege de nieuwe BPM-regling die per 1 januari van kracht werd. Toch aardig van die meedenkende douanemeneer!!
Inmiddels heeft de auto een NL-kenteken. Er was nogal wat achterstallig onderhoud aan (distributierim, V-snaren, fuseekogels, remschoenen en waterpomp vervangen, voorwielnaven afstellen, inbraakschade herstellen, en zo nog wat). Toen dat allemaal verholpen was, kwam ie zonder problemen door de APK. De auto wordt nu nog even weggezet en tzt van een lpg-installatie voorzien. Voor het geval dat de Pierburg carburateur daarbij nogeens problemen geeft, heb ik er eentje als reserve.
Op het verlanglijstje staan nog: een nieuwe radio en electrische antenne, achterklepspoiler (jawel) en het vervangen van de hemel. Maar dat zijn klussen die nog kunnen wachten.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2008 12:43 #1189434 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 740
Dus de advertentie is verouderd, en de auto reeds verkocht, begrijp ik?
Gefeliciteerd dan, met een waarschijnlijk fraai exemplaar! Enne...ga je nu ook lid worden van onze vereniging? Dan kunnen we de auto ook eens in levende lijve aanschouwen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC