TomTom One XL vs oudere Navman N60i...?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 12:58 #1063569 door V700 register
TomTom One XL vs oudere Navman N60i...? is gemaakt door V700 register
Ben in de markt voor een navigatiesysteem en dacht dat ik er wel uit was.  Wou gisteren dus voor een kleine 300 e'tjes een TomTom One XL kopen.  Ik zag in die winkel echter een ander toestel, de Navman N60i, sterk afgeprijsd tot 159 e'tjes.  Beide met breedbeeld en kaarten van West-Europa.  Gisteravond online research gedaan naar de mij onbekende Navman en het blijkt een heel aardig apparaat, destijds bij introductie (2006) het topmodel van Navman.  Beide hebben uiteraard hun voor- en nadelen.
Nu dus de afweging: (voor flink wat geld) een up-to-date goed bekend staande TomTom kopen, of voor de helft een prima apparaat dat weliswaar wat verouderd is (en ook de kaarten van 2006 heeft) maar nog geen anderhalf jaar geleden hoge cijfers scoorde.  Graag hoor ik jullie gewaardeerde mening/ervaringen.  Ik heb geen voorkeur voor een van beide, het is me meer om de prijs te doen.
Alvast dank,Justus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 14:09 #1189269 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Even zoeken op de site
In <a href="/node/13418" target="_blank" title="navigatie">deze draad </a>van enige tijd geleden geeft Siang de voorkeur aan een Tomtom boven zijn Navman. Hij zegt er echter niet bij waarom, en welk model hij heeft.
In een <a href="/node/14871" target="_blank" title="Navman">andere draad</a> is Sjef echter heel tevreden over zijn Navman (zonder type-aanduiding). 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 14:44 #1189270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Map Share
TomTom heeft Mapshare geintroduceerd, waardoor de kaarten door de gebruikers zelf worden bijgehouden, hetgeen in theorie een mooi principe lijkt; zou zelfs mijn overstap van de Blaupunkt " in de radio"  (met CD's van 149 euro!!!!) naar TomTom kunnen zijn.
WIE o WIE heeft ervaring met dit principe? En hoe werkt het? Elke dag Tomtom aan de PC?
groetend
JP 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 15:38 #1189275 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Centjes
Hallo JP
Mapshare zal best z'n voordelen hebben, maar is dat helemaal gratis?
En "alleen maar" Mapshare lijkt me ook niet je-van-het.
149 euro is overigens helemaal niet zo duur, als je kijkt naar andere navi-updates.  Vooral die met de uitgebreidere informatie kosten vaak nog wel een paar euro's meer.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 15:55 #1189280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mapshare
JP,
TT's Mapshare klinkt inderdaad potentieel interessant.  Navman heeft Navpix, waarbij je met het apparaat een foto van een locatie/gebouw/etc kan nemen, die dan direct met GPS-coordinaten wordt opgeslagen, en waar je later makkelijk naar terug kan navigeren.  Die foto's kan je via de Navman-website uitwisselen met andere gebruikers.  Ook een interessante feature, maar veel staat of valt met de 'critical mass' van gebruikers en dan zit je bij TomTom weer beter.
Ben inderdaad ook benieuwd naar Mapshare-ervaringen van TT-eigenaars.
Justus

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 15:58 #1189281 door Siang
Beantwoord door Siang in topic intuitief
de verklaring voor mijn huidige voorkeur is simpelweg dat het scherm van TomTom je een intuiteve wegkaart laat zien waarop je gemakkelijk van te voren de wegsituatie kan inschatten zonder intensief op het scherm te hoeven turen. Bij mijn Navman krijg ik een tamelijk gedetailleerde kaart te zien, waardoor je eigenlijk meer informatie krijgt dan je nodig hebt.  Makkelijker = veiliger.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 15:59 #1189282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mapshare
Hej hej
Heb je ervaring(en) met Mapshare Mathy?
ik ben wel benieuwd.
 omdat updates zo duur zijn, althans in de verhouding met de hardware incl. software, kun je net zo goed iedere 2-3 jaar een geheel nieuw apparaat kopen ben ik nu van mening.
 Maar met mapshare wordt dat, wellicht, een ander verhaal.
tenzij het 3x niks is dan ben je nog net zo ver.. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 16:26 #1189283 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hmm?
Hallo Jeroen

Jeroen schreef : Heb je ervaring(en) met Mapshare Mathy?

Als ik daar ervaringen mee had, zou ik bovenstaande dan zo verwoord hebben?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 20:23 #1189300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Tja, als ik echter het scherm van een TT-achtige vergelijk met het zwarte/wit schermpje met pijltjes dan kan ik beter een paar honderd euro uitgeven aan een TT dan 149 voor een updeetje Benelux. Dat ik over twee jaar moet updaten, OK, maar dat bespaar ik dan nu.
Mapshare lijkt me wel handig, want het is sneller up to date dan elk jaar een update kopen die al een jaar achterloopt.
Vandaar mijn vragen om gebruikerservaringen!
Fijne dag
JP 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2008 20:42 #1189304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beide kan ook.
Ik bedoel, voor de helft van het geld, een TomTom One XL met Europa op de kaart, licentie en alles, nieuw in de doos, 160 euri.Staat, voorlopig nog, <a href=" link.marktplaats.nl/142085447 " target="_blank">op marktplaats.
Persoonlijk zou ik er ook de voorkeur aan geven om een TomTom te gebruiken.Ik heb een iPaq met TomTom5 in mijn dashboard zitten, ben er zeer tevreden over, voor de updates (indien nodig) kan ik hem aan mijn laptop hangen.Ik ben nog 'op zoek' naar een apparaatje met een lekker shem van ongeveer 12 bij 8 die ik uitneembaar wil maken, want die iPaq is leuk, maar wandelen met je auto in je binnenzak is ook niet alles.
Maar goed, om er even op terug te komen, die op marktplaats staat is nieuw, twee keer gebruikt (bijna nieuw dus) en is volgens mij absoluut geen slechte koop.Is wel een enorm end weg, vanuit Den Bosch, maar misschien voor jou dichterbij.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC