De reden waarom benzinepompen vaak kapot gaan bij LPG-volvo's is...

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 13:26 #1063550 door guy horn (GAST)
Hola,
Ik heb net gelezen over het vervangen van verschillende benzinepompen. Allemaal bij LPG-volvo's. Ineens herrinerde ik me het advies van mijn autoverkoper om de benzinetank altijd minimaal halfvol te houden. De reden is als volgt: tijdens het rijden op LPG wordt de pomp niet uitgeschakeld. Wanneer er genoeg benzine in de tank zit wordt de pomp gekoeld. Bij het rijden op benzine wordt de pomp gekoeld door de benzinetsroom ook al is de tank bijna leeg. Wanneer de pomp droog staat en de auto op LPG rijdt wordt de pomp heet en gaat achteruit. Resultaat is een kortere levensduur. Is het verhaal plausible?  Heeft een 'benzinerijder' hierooit een kapotte pomp gehad? Ik heb het advies in elk geval gevolgd.
MVG
Guy Horn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 14:33 #1189103 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Klopt.
Hallo Guy,
dit verhaal zou best wel eens kunnen kloppen. Ik rijd al sinds de jaren 70 op gas en vanaf eind jaren 80 met benzine-inspuiting. Om condens tegen te gaan, altijd extra brandstof bij me te hebben en de benzinepomp te sparen heb ik mijn benzinetank nooit minder dan halfvol, maar meestal vol. Bij geen enkele auto uit mijn historie is er ooit een brandstofpomp gesneuveld. Dus ik persoonlijk herken ik dit probleem ook niet. Maar ik heb me wel altijd aan het nu aan jou gegeven advies gehouden dat de benzinetank vol tot halfvol dient te zijn.
Groeten, Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 14:58 #1189106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan dat klopt, alleen als
Jan dat klopt, alleen als je een LPI installatie hebt moet je ook proberen om de LPI tank niet leeg te rijden ivm hetzelfde probleem, geen koeling en smering vergeet dat hoofdstukje niet, want onze volvo injecties hebben allemaal een benzinegesmeerde benzine pomp, klinkt maf maar volgens mijn Bosch-leerboek is het toch echt zo. Zou zo maar eens kunnen dat de LPIpomp, vloeibare LPG als smeermiddel gebruikt, wat dan ook weer de verklaring is voor het feit dat sommige pompen langer meegaan dan andere pompen. Als je dus op tijd tankt kan hij best eens niet stukgaan.

Groeten,Co.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 19:45 #1189122 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic inderdaad
Hoi Co,
dat klopt. Ik ben er zelf op die manier achter gekomen. Ik rijd vanaf 1996 op LPI en ben destijds nooit gewaarschuwd. Daar kwam men pas later achter. Heeft dus wel een pompje gekost. Ik heb drie auto's op LPI gehad, een 850 2.5i uit 1995, een 945 LE  uit 1998 en een s90 3.0i uit 1998. Mijn huidige s90 3.0i heeft dampgas. Problemen met injectoren hebben mij tot dit besluit gebracht. Overigens waren de inspuitrails van deze installatie ook kapot na 50000km waardoor op gas de auto meewarig zijn hoofd stond te schudden. Is netjes onder garantie verholpen en nu maar afwachten. Ik ben inmiddels 12000km verder en alles loopt als het spreekwoordelijke zonnetje.
Grtx, Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 21:40 #1189145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic altijd de pomp aan!
Ik heb "altijd de pomp aan" goed voor injectoren en de pomp!
koelen en smeren die hap!

Peter, LObbes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 22:32 #1189150 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moderne LPG LPI motoren
moderne LPG LPI motoren starten altijd op benzine dus dan is het wel handig om wat benzine in je tank te hebben...
tijdens het draaien op LPG staat er gewoon 3bar druk op de benzine inspuit gallerij. Dat zorgt ervoor dat je zelfs bij fors accelereren of bij bergop rijden on the move kan overschakelen naar een andere brandstof.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC