Adviezen voor aankoop 940 2.3 IC estate lpg gevraagd.. nu met het resultaat..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 17:52 #1063364
door V700 register
Adviezen voor aankoop 940 2.3 IC estate lpg gevraagd.. nu met het resultaat.. is gemaakt door V700 register
Mede volvoïtislijders,
Ongeveer een week geleden heb ik ook al een verzoek om "bijstand" gedaan in de beoordeling van een auto, met als gevolg een hevige ontrading van aankoop. Nog steeds op zoek dus....
Ik kwam nu een 940 tegen van november '95, met 245k, echter na check (op mijn verzoek) op NAP blijkt dat ongeveer 100 k te weinig. Dus 345 k. Opties: airco, leer, 4x el. ramen, lpg, rek in koffer, omschrijving als 940 2.3 I.C., 99 kW (dus lpt en intercooler?) droog 1412 kg.. Zoeken in de carbase van autoweek levert voor 1412 kg een model '96 estate turbo op, De Prijsstelling lijkt me (zeker gezien de echte km's) aan de hoge kant, dus moet zakken. Het bedrijf verkoopt van die Duitse dingen met een grote ster voorop en de verkoper gaf telefonisch aan dat de 940 erg netjes was voor z'n leeftijd(en met enige ondersteuning van mijn kant ook dat die "sterren" daar minder ok in zijn). Duidelijk is wel dat ze geen garantie willen geven, apk moet volgens mij toch tot de mogelijkheden behoren. Achterop staat "een Broekhuis auto", laatste oliebeurt geldig tot 250 k (met kaartje van Broekhuis).
link: <a href=" link.marktplaats.nl/137151725 "> link.marktplaats.nl/137151725
TOEGEVOEGD:
OK, IK HEB 'M BEKEKEN EN GEREDEN. OP ZICH HET RIJDEN OK, TURBO VOELDE GOED, CC WERKTE, ANDERE OPTIES OOK. TE KOUD OM AIRCO TE KUNNEN TESTEN. DE AUTO WAS ECHTER NIET SCHOON VAN BINNEN EN AAN BUITENKANT NIET ECHT MOOI MEER (ALSOF IE TE VAAK TE GEHAAST GEPOETST WAS) EN HIER EN DAAR WAT KLEINE SCHADE (KRASJES EN DEUKJES). RADIATOR ONDERKANT RECHTS VOCHTIG (KUNSTSTOF ZIJKANTEN), OLIE WAS GITZWART. STOND NOG OP ZOMERBANDEN. IK HAD T RISICO WILLEN NEMEN MAAR MET MEZELF EEN (VOLGENS MIJ ZEER ACCEPTABEL) MAX AFGESPROKEN MET EEN NIEUWE APK. WE ZIJN ER NIET UITGEKOMEN. ALLEMAAL BEDANKT VOOR DE BIJDRAGEN.
Ongeveer een week geleden heb ik ook al een verzoek om "bijstand" gedaan in de beoordeling van een auto, met als gevolg een hevige ontrading van aankoop. Nog steeds op zoek dus....
Ik kwam nu een 940 tegen van november '95, met 245k, echter na check (op mijn verzoek) op NAP blijkt dat ongeveer 100 k te weinig. Dus 345 k. Opties: airco, leer, 4x el. ramen, lpg, rek in koffer, omschrijving als 940 2.3 I.C., 99 kW (dus lpt en intercooler?) droog 1412 kg.. Zoeken in de carbase van autoweek levert voor 1412 kg een model '96 estate turbo op, De Prijsstelling lijkt me (zeker gezien de echte km's) aan de hoge kant, dus moet zakken. Het bedrijf verkoopt van die Duitse dingen met een grote ster voorop en de verkoper gaf telefonisch aan dat de 940 erg netjes was voor z'n leeftijd(en met enige ondersteuning van mijn kant ook dat die "sterren" daar minder ok in zijn). Duidelijk is wel dat ze geen garantie willen geven, apk moet volgens mij toch tot de mogelijkheden behoren. Achterop staat "een Broekhuis auto", laatste oliebeurt geldig tot 250 k (met kaartje van Broekhuis).
link: <a href=" link.marktplaats.nl/137151725 "> link.marktplaats.nl/137151725
TOEGEVOEGD:
OK, IK HEB 'M BEKEKEN EN GEREDEN. OP ZICH HET RIJDEN OK, TURBO VOELDE GOED, CC WERKTE, ANDERE OPTIES OOK. TE KOUD OM AIRCO TE KUNNEN TESTEN. DE AUTO WAS ECHTER NIET SCHOON VAN BINNEN EN AAN BUITENKANT NIET ECHT MOOI MEER (ALSOF IE TE VAAK TE GEHAAST GEPOETST WAS) EN HIER EN DAAR WAT KLEINE SCHADE (KRASJES EN DEUKJES). RADIATOR ONDERKANT RECHTS VOCHTIG (KUNSTSTOF ZIJKANTEN), OLIE WAS GITZWART. STOND NOG OP ZOMERBANDEN. IK HAD T RISICO WILLEN NEMEN MAAR MET MEZELF EEN (VOLGENS MIJ ZEER ACCEPTABEL) MAX AFGESPROKEN MET EEN NIEUWE APK. WE ZIJN ER NIET UITGEKOMEN. ALLEMAAL BEDANKT VOOR DE BIJDRAGEN.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 18:06 #1187851
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij aardig te duur.
HOi Hans,
Naar mijn mening is die auto ook aan de dure kant.
Voor dat geld moet er zeker garantie op zitten. Toch?
Succes met de overwegingen.
Michiel
945 2.3 LPT LPG AUT. 1996
Naar mijn mening is die auto ook aan de dure kant.
Voor dat geld moet er zeker garantie op zitten. Toch?
Succes met de overwegingen.
Michiel
945 2.3 LPT LPG AUT. 1996
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 18:10 #1187853
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic droog 1412kg?
Ik vraag me af wat er word bedoeld met droog?
Het kenteken gewicht vermeld volgens de site van de rdw 1468kg.
Het lijkt er wel op dat het een lpt is dus met intercooler en turbo.
En op lpg en misschien op g3 te krijgen.
Of de prijs mooi is durf ik niet te zeggen en hangt erg af van de staat van de auto en het onderhoud.
Het is een vraagpijs dus je kunt gaan kijken en onderhandelen.

Het kenteken gewicht vermeld volgens de site van de rdw 1468kg.
Het lijkt er wel op dat het een lpt is dus met intercooler en turbo.
En op lpg en misschien op g3 te krijgen.
Of de prijs mooi is durf ik niet te zeggen en hangt erg af van de staat van de auto en het onderhoud.
Het is een vraagpijs dus je kunt gaan kijken en onderhandelen.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 18:16 #1187854
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gokje wagen?
mmm voor een gokje is het altijd leuk..
hij heeft natuurlijk een ton teveel gelopen, dus airco zal wellicht aan zijn eind zijn,
en als de beurt een tonnetje geleden is dan is het maar de vraag hoe hij loopt.
idd het is een 135 PK.
Nog steeds geen werelddeal met deze prijs, maar als je in de buurtwoont de moeite waard om te kijken.
wat bedoel je met "die sterren zijn minder ok in "?
anders kijk ook een hier:
www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&m...rt=price&zipc=NL
hij heeft natuurlijk een ton teveel gelopen, dus airco zal wellicht aan zijn eind zijn,
en als de beurt een tonnetje geleden is dan is het maar de vraag hoe hij loopt.
idd het is een 135 PK.
Nog steeds geen werelddeal met deze prijs, maar als je in de buurtwoont de moeite waard om te kijken.
wat bedoel je met "die sterren zijn minder ok in "?
anders kijk ook een hier:
www.autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&m...rt=price&zipc=NL
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 18:17 #1187856
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laten staan?
Sorry, maar als je weet dat er met de kmteller is geprutst, dan lijkt het mij onverstandig om hier tijd aan te besteden. Zo'n kmstand is niet onoverkomelijk, maar wie weet is er nog wel meer geknutseld.
Als je 'm voor weinig kunt krijgen, kun je altijd gokken. Ik ken de auto niet persoonlijk. Ik heb wel ooit een 760 TDic estate gehad, met een kapotte kmteller op 320.000 km. Via een kennis bij Volvo kreeg ik informatie dat er geen NAP registratie was, maar dat 5 jaar daarvoor al meer dan 500.000 km geregistreerd stond. Deze auto heb ik voor de aankoopprijs een half jaar later ingeruild. Nooit spijt gehad van mijn aankoop trouwens.
Volgens de RDW weegt de bovenstaande auto trouwens: 1468 kg, dus een wegenbelastingcategorie hoger.
Succes
Als je 'm voor weinig kunt krijgen, kun je altijd gokken. Ik ken de auto niet persoonlijk. Ik heb wel ooit een 760 TDic estate gehad, met een kapotte kmteller op 320.000 km. Via een kennis bij Volvo kreeg ik informatie dat er geen NAP registratie was, maar dat 5 jaar daarvoor al meer dan 500.000 km geregistreerd stond. Deze auto heb ik voor de aankoopprijs een half jaar later ingeruild. Nooit spijt gehad van mijn aankoop trouwens.
Volgens de RDW weegt de bovenstaande auto trouwens: 1468 kg, dus een wegenbelastingcategorie hoger.
Succes
- Siang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 18:21 #1187857
door Siang
Beantwoord door Siang in topic opties
op de foto van het dashboard denk ik ecc en cc te zien. Functioneert alles, ook alle lampjes op en in het dashboard? Nu ik een MBC gemonteerd heb, ben ik tevreden met het motorvermogen van mijn lpt, voor die modificatie schoot het soms echt niet op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 18:56 #1187859
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic teruggedraaid ?
het kan natuurlijk zijn dat er een andere teller in is gekomen oid. dan zou dat natuurlijk netjes vermeld moeten worden en in de boekjes moeten staan. dat kun je natuurlijk vanaf internet niet zien.
maar persoonlijk begin ik een beetje te twijfelen als de stand niet blijkt te kloppen. hoeveel kms missen er dan, het verschil, of issie tussentijds ook nog teruggedraaid ? wat is er aan onderhoud aan gedaan, moeilijk te controleren als het niet afgestempeld is. kon je ook zien waar de "sprong" zat ? was dat bij de laatste eigenaar (via rdw site op te sporen, laatste tenaamstelling ?) cq. de handelaar ?
dan lijkt het mij een louche figuur.
het kan natuurlijk allemaal kloppen, bij een onjuiste stand icm "meeneemprijs zonder garantie" zou ik m denk laten staan. en mocht je toch tot aanschaf overgaan, regel een lage prijs en houd dan een pot(je) voor achterstallig onderhoud achter de hand. heb je het nodig, dan had je er rekening mee gehouden, heb je het niet nodig dan heb je een meevaller.
is trouwens een LPT, met 99KW, volgens mij met cruise control. Bumpers niet origineel, gezien de rode bies ??
maar persoonlijk begin ik een beetje te twijfelen als de stand niet blijkt te kloppen. hoeveel kms missen er dan, het verschil, of issie tussentijds ook nog teruggedraaid ? wat is er aan onderhoud aan gedaan, moeilijk te controleren als het niet afgestempeld is. kon je ook zien waar de "sprong" zat ? was dat bij de laatste eigenaar (via rdw site op te sporen, laatste tenaamstelling ?) cq. de handelaar ?
dan lijkt het mij een louche figuur.
het kan natuurlijk allemaal kloppen, bij een onjuiste stand icm "meeneemprijs zonder garantie" zou ik m denk laten staan. en mocht je toch tot aanschaf overgaan, regel een lage prijs en houd dan een pot(je) voor achterstallig onderhoud achter de hand. heb je het nodig, dan had je er rekening mee gehouden, heb je het niet nodig dan heb je een meevaller.
is trouwens een LPT, met 99KW, volgens mij met cruise control. Bumpers niet origineel, gezien de rode bies ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 22:15 #1187882
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gedraaid
... aan de kilometerteller is bij mij niet kopen.
Er is genoeg te vinden op internet.
Er is genoeg te vinden op internet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2008 14:06 #1187905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor resultaat...
zie de toevoeging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2008 15:27 #1187910
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed besluit.
Gezien de toevoegingen in blokletters, lijkt het me een goed besluit, rustig aan verder te zoeken.
Moderators: Jerry Stam