Van Saab classic, naar 740???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 12:00 #1063361
door V700 register
Hallo, allereerst wil ik iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar toewensen. Zal me even voorstellen, ik ben Hans, en woon in Steenwijk. Ik heb nu een Saab, sorry, classic op lpg. Ik heb hem nu 3 jaar, en hij heeft bijna 5 ton gelopen. Fijne auto, en ken hem nu ook aardig goed, omdat ik al het onderhoud zelf doe. Maarja, soms wil je wat anders, en Volvo vindt ik ook mooi (240, 740) Had hiervoor bijna een 240 estate gekocht. Omdat ik graag een turbo wil (turbo Saabs zijn ook mooi, maar die prijzen worden onreeel hoog tegenwoordig), en zon 740 toch wel heel apart is, wil ik graag zoiets. Ik wil hem ook gaan verlagen, en sideskirts erop monteren, dus hij moet er wat stoerder uit komen te zien. Ik zag op marktplaats en speurders al een paar voor weinig, ook een bijna belastingvrije, maar is dit wel wat. Ik wil er eingelijk lpg in zetten, maar is dit goed mogelijk met een turbo. (bijna)belasingvrij zou natuurlijk ideaal zijn. Ik wil hem zo'n beetje aankleden zoals je ze ook in Zweden vaak ziet, misschien voor sommigen verschrikkelijk, maar ik vindt het wel wat hebben.
Groet, Hans
Van Saab classic, naar 740??? is gemaakt door V700 register
Hallo, allereerst wil ik iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar toewensen. Zal me even voorstellen, ik ben Hans, en woon in Steenwijk. Ik heb nu een Saab, sorry, classic op lpg. Ik heb hem nu 3 jaar, en hij heeft bijna 5 ton gelopen. Fijne auto, en ken hem nu ook aardig goed, omdat ik al het onderhoud zelf doe. Maarja, soms wil je wat anders, en Volvo vindt ik ook mooi (240, 740) Had hiervoor bijna een 240 estate gekocht. Omdat ik graag een turbo wil (turbo Saabs zijn ook mooi, maar die prijzen worden onreeel hoog tegenwoordig), en zon 740 toch wel heel apart is, wil ik graag zoiets. Ik wil hem ook gaan verlagen, en sideskirts erop monteren, dus hij moet er wat stoerder uit komen te zien. Ik zag op marktplaats en speurders al een paar voor weinig, ook een bijna belastingvrije, maar is dit wel wat. Ik wil er eingelijk lpg in zetten, maar is dit goed mogelijk met een turbo. (bijna)belasingvrij zou natuurlijk ideaal zijn. Ik wil hem zo'n beetje aankleden zoals je ze ook in Zweden vaak ziet, misschien voor sommigen verschrikkelijk, maar ik vindt het wel wat hebben.
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 12:20 #1187829
door V700 register
Zijn dat goede voornemens? Je bent volgens mij de derde al die in het nieuwe jaar zijn eerste goede voornemen (Volvo rijden) al begint waar te maken.....
Welkom hier en ik hoop dat deze site je genoeg handvatten verschaft om tot een goed besluit te komen.
Voor als je de aankoopgids nog niet gevonden had, die kun je <a href="/node/13355" target="_blank">hier vinden</a>.
Ik zag al dat je de advertenties op deze site gevonden had?
Overigens ben ikwel geintresseerd in jouw 900, als je besluit hem weg te doen.
Eigenlijk niet persoonlijk, maar mijn vader is op zoeknaar Saab nummer drie.
Hij heeft een 2.0 Turbo italiaan en een 2.1 16v, die in Frankrijk met pensioen staat te zijn.
Voor die laatste is hij op zoek naar een vervanger, want helaas is ook een half jaar stilstaan in een betrekkelijk warm land, niet goed voor een zweed. Als je ook op het SAAB-forum actief bent/was,ul je mijn alias ook wel eens voorbij hebben zien komen, met in de signature de blauwe 2.1 met 651000 kms op de teller.
Je kunt me, als je wilt, daarover <a href="/privatemsg/msgto/2140" target="_blank">een berichtje</a> sturen.
Is het een Steilschnautzer of Zalmneus bijvoorbeeld, jaartal, maar vooral welk blok, etc.
Nogmaals, succes met de keuze en ik hoor het graag als er iets is wat je mist of zoekt en niet kan vinden.
Beantwoord door V700 register in topic Goede voornemens?
Zijn dat goede voornemens? Je bent volgens mij de derde al die in het nieuwe jaar zijn eerste goede voornemen (Volvo rijden) al begint waar te maken.....
Welkom hier en ik hoop dat deze site je genoeg handvatten verschaft om tot een goed besluit te komen.
Voor als je de aankoopgids nog niet gevonden had, die kun je <a href="/node/13355" target="_blank">hier vinden</a>.
Ik zag al dat je de advertenties op deze site gevonden had?
Overigens ben ikwel geintresseerd in jouw 900, als je besluit hem weg te doen.
Eigenlijk niet persoonlijk, maar mijn vader is op zoeknaar Saab nummer drie.
Hij heeft een 2.0 Turbo italiaan en een 2.1 16v, die in Frankrijk met pensioen staat te zijn.
Voor die laatste is hij op zoek naar een vervanger, want helaas is ook een half jaar stilstaan in een betrekkelijk warm land, niet goed voor een zweed. Als je ook op het SAAB-forum actief bent/was,ul je mijn alias ook wel eens voorbij hebben zien komen, met in de signature de blauwe 2.1 met 651000 kms op de teller.
Je kunt me, als je wilt, daarover <a href="/privatemsg/msgto/2140" target="_blank">een berichtje</a> sturen.
Is het een Steilschnautzer of Zalmneus bijvoorbeeld, jaartal, maar vooral welk blok, etc.
Nogmaals, succes met de keuze en ik hoor het graag als er iets is wat je mist of zoekt en niet kan vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 21:25 #1187878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou of het een goed
Nou of het een goed voornemen is weet ik niet, ben eingelijk best (nog) Saab classicgek
Ik heb 3 jaar lang geroepen dat ik nooit meer wat anders wou dan een classic...
Ik was dit jaar weer in Zweden, en wat je daar ziet rijden aan 240's en 740's ja dat vindt ik mooi. Soms is het misschien net TE maar zo'n verlaagde 740 met aero?
skirts, en dan vooral met turbo, ja, mooi! Ik wil zo eingelijk de ultieme Zweedse patserbak
maken, een tegenhanger van die Golfjes, en Seat'jes hier. Zoiets verwacht je niet van zo'n "ouwe vierkante tank" Naja, ik was toch al niet voorbestemd om "dertien in een dozijn auto's" te rijden. Moet ik me maar bij neerleggen denk ik...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2008 13:32 #1187904
door V700 register
ben dus bang dat het kiezen wordt, of een oudere 740/940 zonder turbo op verdamper, of een nieuwe turbo 940 met injectiesysteem. of 740 turbo, maar zonder lpg.
ik rij zelf een 940 LPT en LPi (in die combinatie kan het ook nog met G3 op kenteken), bevalt erg goed. zou persoonlijk niet voor een oudere auto (740) kiezen, maar das dan weer vooral kwestie van smaak.
Beantwoord door V700 register in topic contradictio in terminis ??
correct me if i'm wrong, maar volgens mij zijn alleen injectie-gassystemen (dampgasinjectie/LPi) goed te doen op turbomotoren ivm backfires. Die injectiesystemen kunnen weer niet op de oudste typen 740.Gripen schreef : Ik wil er eingelijk lpg in zetten, maar is dit goed mogelijk met een turbo. (bijna)belasingvrij zou natuurlijk ideaal zijn.
ben dus bang dat het kiezen wordt, of een oudere 740/940 zonder turbo op verdamper, of een nieuwe turbo 940 met injectiesysteem. of 740 turbo, maar zonder lpg.
ik rij zelf een 940 LPT en LPi (in die combinatie kan het ook nog met G3 op kenteken), bevalt erg goed. zou persoonlijk niet voor een oudere auto (740) kiezen, maar das dan weer vooral kwestie van smaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2008 14:37 #1187907
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen gas op en oude turbo ?
Gas op een oude turbo kan echt wel, het is echter een kwestie van de juiste manier en het op de juiste plek inbrengen van het gas. Er zit in den lande iemand die gespecialiseerd is in het maken van mengstukken voor oude turbo's. Wat en waar zou ik weer even moeten navragen, dat ben ik vergeten. Hij schijnt hier heel goed in te zijn en de turbomotoren op gas schijnen dan ook geweldig te lopen. Helaas is het wel zo dat je niet meer het maximale uit je turbo kunt halen en is dat ook zeker niet aan te raden. Voor een stukje snel rijden zul je hem dan toch even op benzine moeten zetten.
Jacques
 
Jacques
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2008 15:17 #1187908
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, volgens mij kan dat ook
Ja, volgens mij kan dat ook wel, maar er zijn nogal wat inbouwstations die zich er niet aan wagen. Ik weet dat er op het, ahum, Saabforum een aantal lieden zijn die met een verdampertje, EN turbo rondrijden. Had iets te maken met mengstuk voor de turbo (klinkt raar) en je moet er voor zorgen dat de wastegate niet naar buiten afblaast, maar het fijne weet ik er niet van. Het liefst wil ik toch wel lpg als het zover is, want ik weiger eingelijk om die belachelijke benzineprijzen in dit "uitmelkland" te betalen. Maargoed, onze lieve regering heeft ook alweer gezien dat lpg toch wel weer erg populair wordt, want de prijzen stijgen alweer gestaag. Dat je niet echt kan gaan blazen op lpg neem ik voor lief, is ook wel goed voor de motor dat hij nu en dan op benzine draait. Trouwens ik zie ook vaak 2.3 liter turbo's en 16 kleppers, op youtube dan. Zijn dit dan eigenbouwblokken? Dacht dat een 740 altijd 2.0 is, de turbo dan. Of is dat dan een motor uit een 940? Die uitbouwsets zijn die hier goed verkrijgbaar, of moet ik daarvoor naar Zweden. Wil eingelijk alleen originele Volvo tupperware.
Volgens mij moet dit topic zo langzamerhand onder kopje "Techniek"
Volgens mij moet dit topic zo langzamerhand onder kopje "Techniek"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





