Lastig, lastig...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2007 16:43 #1063275 door Mathy van Nisselroy
Lastig, lastig... is gemaakt door Mathy van Nisselroy

Twee weken geleden wou de 740 Estate van mijn ex niet starten. Batterij plat. Omdat het toen behoorlijk vroor en het een oudje was heb ik meteen een nieuwe gekocht. Starten en lopen! Zij opweg vanuit Maastricht naar Ameland met de familie. Krijg ik vandaag een telefoontje uit Ameland dat hij weer niet wil starten. Batterij weer leeg! Ik gevraagd of er misschien lampjes blijven branden; handschoenkastje, laadklep, portieren, hemeltje enz. Nadat de boel werd "gehulpstart" bleken alle lampjes volgens haar uit. Vervelend zo door de telefoon en het is beslist niet naast de deur! Wat kan dat nou zijn? Accu laadt wel bij onderweg want heeft de hele tijd volgehouden naar Ameland en de koplampen blijven ontstoken bij dit model. Vind het lastig diagnose stellen en ze is ook niet zo, of eigenlijk helemaal niet technisch  aangelegd. Ik zie het al voor me: Weer hulpstarten, naar de boot vertrekken en het veer oprijden. Na een dik half uur wil de wagen op het veer misschien niet meer starten als men aangekomen is aan wal :-)

Iemand anders een idee? Lekke spanningsregelaar op dynamo?? Autoradio kuren?

Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2007 16:56 #1187237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een optie

En dat is de amperemeter in de plusleiding hangen. Dan de auto wegzetten en kijken hoeveel stroom erdoor gaat met alles uit.

Er mag natuurlijk wel enkele mini-ampertjes doorheen (geheugen radio en eventueel alarm) maar als het meer wordt dan is een onderzoek gewenst.

Trek in dat geval een voor een de zekeringen en je ziet vanzelf wanneer de stroom ophoudt te stromen. In die zekeringgroep zit dan de mogelijke stroom(vr)eter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2007 17:02 #1187240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja....

Als het hier vlakbij in Maastricht gebeurde kon ik zo aan de slag... Maar even naar Ameland rijden.... Lastig! Ik vrees dat ik haar niet kan helpen op deze afstand. Zelfs uitleggen dat ze misschien zekering van autoradio moet uitnemen wordt erg moeilijk vrees ik.

Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2007 17:08 #1187244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel begrepen

Thuis is het inderdaad handig sleutelen ...

Die vriendin zou misschien een paar rondjes kunnen rijden over het eiland voordat ze de boot opgaat. Meestal is het toch zo dat een warme motor (of iedergeval de kou eraf) behoorlijk start op een halve accu.

Dus na een rondje van 50 km moet de accu toch weer start-vol zijn om de boot af te kunnen rijden. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2007 17:20 #1187246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mark,

Lijkt mij ook beste tip, of de wagen een half uur stationair laten draaien of zo. Of, bedacht ik mij een paar minuten geleden: Ze moet de ANWB maar eens bellen. Had haar ook al uitgelegd dat ze een lader moest halen bij een pompstation of zo maar ze is doodsbenauwd dat apparaat te willen aansluiten. Wil ze pers se niet aan beginnen. Nou ja? Ik wil "per se" niet even naar Ameland vertrekken ANWB dan maar lijkt me.

Groetjes,

Robert

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC