Volvo 540

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2007 11:08 #1063222 door V700 register
Volvo 540 is gemaakt door V700 register

Hallo,


 


Ik voel mij een klein beetje een hond in een kegelspel als 240-rijder, maar durf als 740-oudere broertje chauffeur hier toch een vraag te stellen. Ik heb deze vraag ook op Volvo-forum gesteld, maar mischien krijg ik hier een wat exactere respons. Mijn vraag is: Waarom heet de Volvo 700-serie niet de Volvo 400 of 500 serie? Dat zou toch gezien het feit dat in de jaren 80 Volvo de 200 en de 300-serie had een logischere naam zijn dan 700? Ik weet dat Volvo intern andere typenummering hanteerd, maar dat is niet mijn punt. Ik heb begrepen dat de C30 intern een 500-codering heeft gekregen, maar dat zullen ze in pak 'm beet 1980 niet hebben voorzien...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2007 14:55 #1186917 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic P540
P540 bestaat gewoon. Als je er in wilt rijden dat kan gewoon. Ik heb er zelfs eentje te koop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2007 01:45 #1186949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een hele goede
Dat is een hele goede vraag waar ik ook geen pas klaar antwoord op zou weten.
De 500 serie is nog wel te volgen denk aan de katterug PV544 even zo goed de PV444 waarom het geen 400 serie werd.
Waarom dan geen 600 serie?! tsja dat weet ik ook niet.
Waarom hebben ze de latere 400 serie dan weer wel het 4 nummer hergebruikt als serie aanduiding?! ik weet het niet.

Misschien heeft dat ook wel met taal of bijgeloof te maken, net als dat men in Japan van alles doet om een produkt versie/serie 4 te vermijden.

Waarom is de 1800 serie niet de 1200 geworden bij Volvo, misschien heeft dat wel met de blokinhoud te maken?? maar voor de rest kan ik geen associatie bedenken.
De 100 en 200 serie waren overigens ook al eerder gebruikt als aanduidingen voor verschillende types Amazon.
Maar bij deze nummeringen zie je dan wel weer dat het latere systeem zoals bij de 100, vroege 200 en vroege 300 serie werdt toegepast voor wat betreft cillinders en deuren nog niet ingevoerd was...

Ga je voor wat dat betreft maar eens afvragen waarom de B230 op een 8 klepper duid en de B234 een 16 klepper is, en men niet de aanduiding B231 heeft genomen.
En waarom snapt iedere technisch wat verder ingevoerde Volvo liefhebber dat een B27, B28 en B280 een 6 cillinder is, terwijl er niets is wat duid op het aantal cillenders. Terwijl dit later als een B6282 aangeduid had geworden geweest, maargoed dan hadden we ook een B4234 gehad ipv een B234. Maargoed dit is een stukje nummering waar ik nog weleens over heb lopen denken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD