Welke punten verdienen extra aandacht bij mogelijke koop van een 940 2.3 I.C. estate van '97?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mede volvoïtis lijders,
Ik ga morgen, maandag dus kijken naar een 940 volgens bovenstaande beschrijving. Onderhoud zou volgens verkoper (Eminent in Drachten) volledig gedocumenteerd zijn, 370 k, LPI van Vialle, 30 k geleden een nieuwe kop (zal revisie zijn neem ik aan) en distributie, veel opties.
Zijn er voor dit type nog extra aandachtspunten? (uiteraard naast de bekende die op het info gedeelte van het forum staan). Ik denk daarbij aan injektoren van het lpi systeem, de turbo, automaat, airco....
uiteraard alvast mijn dank.
Oh ja, dit is de link naar de MP advertentie: <a href=" link.marktplaats.nl/135472361 "> link.marktplaats.nl/135472361
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor zover ik weet zijn de meeste gewoon goed en zeker van die leeftijd.
Ik heb zelf een paar jaar geleden een 945 uit 98 gekocht met het idee dat ik binnenkort wel het 1 of ander kon verwachten maar ondertussen
blijft alles gewoon heel en heb ik er geen extra kosten aan gehad.
Oja ik had 1 losse lpi injector en die heb ik voorlopig even vastgelijmd, dat is ondertussen 30.000km geleden en hij zit nog steeds vast.
Ik zou wel even kijken hoelang de lpi pomp al meegaat, als die het begeeft kost het al gauw 500 tot 1000 euro.
En verder de algehele staat en wat je zelf al opnoemde.
Het lijkt me trouwens geen rode maar meer een metalic bruine kleur.
Ik vind het wel wat hebben die kleur en ben jaloers op de automaat.
Verder dacht ik dat alle late 940 modellen koplampwissers hadden en een blokjesgril?
En de trekhaak is dacht ik van een ouder type maar goed dat is een kleinigheidje.
Mvg Jerry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het lijkt mij dat er voor dat geld ook wel eentje te vinden is met leer, 125000 minder kilometers en een niet zo 'indrukwekkend' reparatieverleden.
Het komt mij voor dat deze auto er behoorlijk aan heeft moeten trekken en een werkzaam verleden achter de vermoeide rug heeft. De loftrompet van de verkoper klinkt mij iets te enthousiast!
Rob K.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prijs is denk ik nog wel onderhandelbaar, maar ik schrik er niet van. Als het een goeie is, is de auto het wel waard. Wel jammer dat hij geen leer heeft, maar als dat het enige is...
Ik heb een 940 uit 98 gehad, met 258k op de teller, zonder gas. Wel een Limited edition. Prima kar, nooit geen problemen mee gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hele mooie auto. maar schijn bedriegt. pm me maar voor info zou de rit besparen... Let maar eens op de naden bij de deuren en de kleurverschillen. nogmaals PM even!!!
gr jangeert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan-Geert schreef :
Hele mooie auto. maar schijn bedriegt. pm me maar voor info zou de rit besparen... Let maar eens op de naden bij de deuren en de kleurverschillen. nogmaals PM even!!!
gr jangeert
je de auto kennen denk ik. Want ik zie geen evidente naadverschillen en ook niet in de kleur.. Maar wel goed om een ander te behoeden van een mogelijke miskoop.

- V700 register
- Nieuw lid
-
allen voor de bijdragen en laat deze aan een niet forumbezoeker over.. Dus voorlopig nog even door met de 16V..

- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is mij al een aantal keren opgevallen dat modellen van na '95 vatbaar zijn voor roest aan de bodem in de tunnel t.h.v. de versnellingsbak.
Dit euvel heb ik op zowel de 940 en vooral op de 960 gezien.
Op zich nog goed te behandelen maar toch......
Op 1 960 van '96 moest er zelfs een gaatje gelast worden waar 2 platen over elkaar heen liggen. Navraag bij een dealer deed mij ook al niet geruststellen,volgens hun was de 960 II in het geheel roestgevoeliger. Oftewel ik rijdt nog ff verder met mijn ouwe trouwe beestje.
Mijn 940 Turbo uit '90 met bijna 4 ton op de teller maar ook mijn 740 Turbo uit '92 heeft
daarentegen geen enkele spat roest aan de bodem. Een ervaren
Volvo-monteur heeft mij al eens gezegd dat de '90 t/m '94 reeks de
beste is.
Het verbaaste mij trouwens dat deze 940 Turbo('90) en de '92 740 Turbo beter
reden dan een '97 940 i.c. en dan bedoel ik niet op prestaties maar ook
het weggedrag van de '90 en '92-er vond ik rustiger en plezieriger,maar goed dat kan ook aan mij liggen natuurlijk
Let daar dus even op,verder op de gebruikelijke zaken letten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben het met de vorige "spreker" eens dat de kwaliteit van Volvo's na '94 zeker niet beter is geworden. De punten die werden aangedragen herken ik inderdaad uit eigen ervaring. Daarbij valt het me op dat het interieur na '94 er kwalitatief ook niet beter op is geworden, getuige de toch wel vele meldingen over deurpanelen.
Jacques
- V700 register
- Nieuw lid
-