940 hearse te koop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 23:23 #1063148 door V700 register
940 hearse te koop is gemaakt door V700 register

Weer 's wat anders voor de verzamelaar, een 940 in hearse-uitvoering:

link.marktplaats.nl/135714203

Gewilde klassieker van de toekomst.....!

gr,
Justus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 01:17 #1186302 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Toch maar niet

Hallo Volvisti

Daar zou je een hele mooie camper van kunnen maken.

Maar goed dat:
  • Ik niet van automaten hou.
  • Ik daar de centjes niet voor heb.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 19:15 #1186358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Camperdroom...

... ooit wil ik in een 960 AMBULANS (zie <a href=" www.schmidt-gemert.nl/ "> www.schmidt-gemert.nl ), zelf om te bouwen tot 2 persoons camper, naar de Noordkaap. In een ambulance heb je sta-hoogte, al is het maar op ongeveer 1 vierkante meter. In een hearse kun je alleen maar liggen, maar daar is-t-ie natuurlijk ook voor bedoeld!

Als het er nooit van komt, is het toch een mooie droom...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 19:45 #1186360 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Camper

Bij een Camper stel ik toch wat anders voor.

Meer iets voor een service wagen, je kan er je werkzeug aardig in kwijt......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2007 20:20 #1186368 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960/V90 camper

Voordeel is wel dat je er op normale snelheden(120-140km/h) in totaal comfort mee kan rijden. Voor 2 mensen ideaal, zeker met een voortentje aan de achterklep.

In Frankrijk gebruiken ze dit soort ambulances (op Citroen XM basis en vroeger CX-basis) voor  spoedklussen over grotere afstanden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 07:29 #1186419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen in bus

jgootzen schreef :
... ooit wil ik in een 960 AMBULANS (zie <a href=" www.schmidt-gemert.nl/ "> www.schmidt-gemert.nl ), zelf om te bouwen tot 2 persoons camper, naar de Noordkaap. In een ambulance heb je sta-hoogte, al is het maar op ongeveer 1 vierkante meter.

De stahoogte heb je alleen in de ambulance bussen, dus de dikke chevy's etc.

In de verbouwde estate's, Mercedes, Volvo, Citroen etc kun je alleen maar zitten.

Je kan nadenken over een hefdak met wanden van tentdoek........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 10:50 #1186429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Camperdroom

... ooit wil ik in een 960 AMBULANS (zie www.schmidt-gemert.nl ), zelf om te bouwen tot 2 persoons camper, naar de Noordkaap. In een ambulance heb je sta-hoogte, al is het maar op ongeveer 1 vierkante meter. In een hearse kun je alleen maar liggen, maar daar is-t-ie natuurlijk ook voor bedoeld!

Als het er nooit van komt, is het toch een mooie droom...

Jan-Willem Gootzen

&#160;

Ook hier die droom, maar toch voorlopig een camperbusje gekocht. Op www.blocket.se met zoekterm ambulans is er veel leuks te vinden vanaf 3000 euro. Er zijn bedrijven die hefdaken met tentdoek leveren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 12:50 #1186437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stahoogte

Maarten, je hebt gelijk. Maar niet helemaal. De Nederlandse wetgeving bepaalt dat in een ambulance ter hoogte van het hoofdeinde van de brancard de binnenhoogte tenminste xyz centimeter moet bedragen. Het exacte getal kan ik zo snel niet vinden. De getallen zijn in de jaren zeventig overgenomen van de al veel eerder bestaande Duitse regels en legaliseerden de toen rijdende "omgebouwde estate"  ambulances, hoofdzakelijk Mercedes. Ik kan me nog heel goed de financiele problemen herinneren waarin een aantal Nederlandse Rode Kruis afdelingen terecht kwamen toen hun net nieuwe ambulance niet meer voldeed (stelletje slaapkoppen, die eisen zaten er toen al vele jaren aan te komen). 

Overigens waren (en zijn!) die Mercedessen geen omgebouwde estates, al zien ze er wel zo uit. Het zijn voertuigen gebouwd op het verlengde chassis. De verlenging zit tussen de voor- en achteras. Om de Duitse (en Nederlandse en ongetwijfeld ook verdere buitenlandse) eisen qua binnenhoogte te halen, heeft deze verlenging-af-fabriek een verlaagde vloer. Daarom is er stahoogte (althans voor mij met m'n 1.76 meter) bij het hoofdeinde van de brancard, dat is waar je instapt door de rechter zijdeur van het achtercompartiment. Ik ben er heel vaak in- en uitgestapt  en heb nooit mijn hoofd gestoten!

"Busjes" hebben vaak een veel hogere vloer en daarom in een aantal gevallen meer problemen met sta-hoogte bij ambulancegebruik dan de "estate-ambulances". Vandaar al die verhoogde daken op chevy-ambulances. Franse ambulances hebben bij gebrek aan wetgeving heel lang niet aan binnen-afmetings-eisen hoeven te voldoen. De oudere Citroen CX ambulances zijn dan ook vaak "normale" estates. Weten jullie meteen waarom die in Nederland vrijwel nooit als ambulance hebben gereden, terwijl ze relatief zeer goedkoop waren.

Oh ja: ik wil natuurlijk "gewoon" in een Volvo campertje op reis en vind die 965/V90 AMBULANS een ongelooflijk mooie auto (automaat, 3 liter, geregelde airco, cruise control, perfecte stoelen, 130 km/u door Duistland heen naar het noorden; jammer dat het nog steeds een droom is).

Groetjes uit Zuid-Limburg

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC