940 hearse te koop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weer 's wat anders voor de verzamelaar, een 940 in hearse-uitvoering:
link.marktplaats.nl/135714203
Gewilde klassieker van de toekomst.....!
gr,
Justus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Hallo Volvisti
Daar zou je een hele mooie camper van kunnen maken.
Maar goed dat:
- Ik niet van automaten hou.
- Ik daar de centjes niet voor heb.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
... ooit wil ik in een 960 AMBULANS (zie <a href=" www.schmidt-gemert.nl/ "> www.schmidt-gemert.nl ), zelf om te bouwen tot 2 persoons camper, naar de Noordkaap. In een ambulance heb je sta-hoogte, al is het maar op ongeveer 1 vierkante meter. In een hearse kun je alleen maar liggen, maar daar is-t-ie natuurlijk ook voor bedoeld!
Als het er nooit van komt, is het toch een mooie droom...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Bij een Camper stel ik toch wat anders voor.
Meer iets voor een service wagen, je kan er je werkzeug aardig in kwijt......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voordeel is wel dat je er op normale snelheden(120-140km/h) in totaal comfort mee kan rijden. Voor 2 mensen ideaal, zeker met een voortentje aan de achterklep.
In Frankrijk gebruiken ze dit soort ambulances (op Citroen XM basis en vroeger CX-basis) voor spoedklussen over grotere afstanden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jgootzen schreef :
... ooit wil ik in een 960 AMBULANS (zie <a href=" www.schmidt-gemert.nl/ "> www.schmidt-gemert.nl ), zelf om te bouwen tot 2 persoons camper, naar de Noordkaap. In een ambulance heb je sta-hoogte, al is het maar op ongeveer 1 vierkante meter.
De stahoogte heb je alleen in de ambulance bussen, dus de dikke chevy's etc.
In de verbouwde estate's, Mercedes, Volvo, Citroen etc kun je alleen maar zitten.
Je kan nadenken over een hefdak met wanden van tentdoek........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
... ooit wil ik in een 960 AMBULANS (zie www.schmidt-gemert.nl ), zelf om te bouwen tot 2 persoons camper, naar de Noordkaap. In een ambulance heb je sta-hoogte, al is het maar op ongeveer 1 vierkante meter. In een hearse kun je alleen maar liggen, maar daar is-t-ie natuurlijk ook voor bedoeld!
Als het er nooit van komt, is het toch een mooie droom...
Jan-Willem Gootzen
 
Ook hier die droom, maar toch voorlopig een camperbusje gekocht. Op www.blocket.se met zoekterm ambulans is er veel leuks te vinden vanaf 3000 euro. Er zijn bedrijven die hefdaken met tentdoek leveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maarten, je hebt gelijk. Maar niet helemaal. De Nederlandse wetgeving bepaalt dat in een ambulance ter hoogte van het hoofdeinde van de brancard de binnenhoogte tenminste xyz centimeter moet bedragen. Het exacte getal kan ik zo snel niet vinden. De getallen zijn in de jaren zeventig overgenomen van de al veel eerder bestaande Duitse regels en legaliseerden de toen rijdende "omgebouwde estate" ambulances, hoofdzakelijk Mercedes. Ik kan me nog heel goed de financiele problemen herinneren waarin een aantal Nederlandse Rode Kruis afdelingen terecht kwamen toen hun net nieuwe ambulance niet meer voldeed (stelletje slaapkoppen, die eisen zaten er toen al vele jaren aan te komen).
Overigens waren (en zijn!) die Mercedessen geen omgebouwde estates, al zien ze er wel zo uit. Het zijn voertuigen gebouwd op het verlengde chassis. De verlenging zit tussen de voor- en achteras. Om de Duitse (en Nederlandse en ongetwijfeld ook verdere buitenlandse) eisen qua binnenhoogte te halen, heeft deze verlenging-af-fabriek een verlaagde vloer. Daarom is er stahoogte (althans voor mij met m'n 1.76 meter) bij het hoofdeinde van de brancard, dat is waar je instapt door de rechter zijdeur van het achtercompartiment. Ik ben er heel vaak in- en uitgestapt en heb nooit mijn hoofd gestoten!
"Busjes" hebben vaak een veel hogere vloer en daarom in een aantal gevallen meer problemen met sta-hoogte bij ambulancegebruik dan de "estate-ambulances". Vandaar al die verhoogde daken op chevy-ambulances. Franse ambulances hebben bij gebrek aan wetgeving heel lang niet aan binnen-afmetings-eisen hoeven te voldoen. De oudere Citroen CX ambulances zijn dan ook vaak "normale" estates. Weten jullie meteen waarom die in Nederland vrijwel nooit als ambulance hebben gereden, terwijl ze relatief zeer goedkoop waren.
Oh ja: ik wil natuurlijk "gewoon" in een Volvo campertje op reis en vind die 965/V90 AMBULANS een ongelooflijk mooie auto (automaat, 3 liter, geregelde airco, cruise control, perfecte stoelen, 130 km/u door Duistland heen naar het noorden; jammer dat het nog steeds een droom is).
Groetjes uit Zuid-Limburg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





