Opperlandse taal- en letterkunde

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 23:42 #1186033 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Spelling

Baseman schreef :
Overigens, als je het slotje draait en gedraaid houdt, moet je (met beleid) het kastje kunnen "openwrikken".
Doe dit wel met beleid en als het niet lukt, forceer het dan niet, maar meld het even, dan kijk ik even bij mijn kastje (wat nog open kan) of er niet meer trucs zijn.

Dat is nog eens spellen.

Heel goed: draait met een t, in dezelfde zin houdt ook met een t. Draait en houdt zijn de persoonsvormen in deze zin, dus stam + t

Even later meld met een d,  juist ja, gebiedende wijs.

En nu het kastje nog open!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2007 00:14 #1185985 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Serieus?

wp001 schreef :
Dat is nog eens spellen.

Heel goed: draait met een t, in dezelfde zin houdt ook met een t. Draait en houdt zijn de persoonsvormen in deze zin, dus stam + t

Even later meld met een d, juist ja, gebiedende wijs.

Meen je dat serieus of ben je van mening dat er iets niet klopt? Ik dacht dat ik er redelijk op gelet had.....

Maar als je toch liefhebber bent van dat soort zinnen:
"Ik had je wel eens hebben willen zien durven blijven staan kijken" uit Battus' Opperlandse taal en letterkunde, een aanrader.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2007 12:37 #1186026 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Spelling

Baseman schreef :

wp001 schreef :
Dat is nog eens spellen.

Heel goed: draait met een t, in dezelfde zin houdt ook met een t. Draait en houdt zijn de persoonsvormen in deze zin, dus stam + t

Even later meld met een d, juist ja, gebiedende wijs.

Meen je dat serieus of ben je van mening dat er iets niet klopt? Ik dacht dat ik er redelijk op gelet had.....

Maar als je toch liefhebber bent van dat soort zinnen:
"Ik had je wel eens hebben willen zien durven blijven staan kijken" uit Battus' Opperlandse taal en letterkunde, een aanrader.

Niet zo wantrouwend Bas! Het viel me op hoe goed de spelling was. Ik zie nog wel eens opmerkingen over de spelling. Dan is het meestal dat er wat fout is.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2007 13:34 #1186027 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Opperlands

Baseman schreef : Ik had je wel eens hebben willen zien durven blijven staan kijken" uit Battus' Opperlandse taal en letterkunde, een aanrader.

Al twintig jaar één van mijn favoriete naslagwerken! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2007 15:05 #1186030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twee stuks

Eric Bakker schreef :
Al twintig jaar één van mijn favoriete naslagwerken!

Dan zijn er in ieder geval nog twee exemplaren van......;-)

Enne Timen, soms is intonatie niet uit de geschreven tekst te halen, maar ik snap dus dat het min of meer een compliment was.
Dank, ik probeer er op te letten, maar wat vaak mis gaat is de t die ik gewoontegetrouw op plaatsen achter een werkwoord plak, (vooral bij de ik-vorm) terwijl dat niet altijd klopt.
Vandaar, ik twijfelde even of het er goed stond. 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2007 16:14 #1063097 door Eric Bakker (GAST)
Opperlandse taal- en letterkunde is gemaakt door Eric Bakker (GAST)

Naar aanleiding van de discussie in de draad over het dashboardkastje (die ik nu hieronder geplakt heb) keek ik even op internet, en tot mijn niet geringe verbazing staat het boek <a href=" www.dbnl.org/tekst/bran023oppe01_01 " target="_blank" title="Opperlands">Opperlandse taal- en letterkunde (door Battus, een pseudoniem van nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_Brandt_Corstius " target="_blank" title="HBC">Hugo Brandt Corstius) gewoon www.dbnl.org/tekst/bran023oppe01_01/ " target="_blank" title="Oppelands">online tegenwoordig! Overigens is het ook nog gewoon te koop in de boekhandel.

Een aanrader voor een ieder die graag met taal speelt, één van mijn favoriete boeken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC