Als een speer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 18:38 #1062810
door V700 register
Vrijdagavond heb ik mijn Witte Buffel (940 TDIC, 1996 met alles derop en deran) opgehaald nadat deze pak weg 2 weken bij Rob Barten heeft gestaan om de ZFbak om te wisselen voor een exemplaar dat nog wel goed is. Er bleek nog veel en veel meer mis te zijn als gevolg van langdurig achterstallig onderhoud. Zo bleek de radiator te lekken bij de oliekoeling en heeft Rob voor de zekerheid de distributie vervangen en werkelijk de hele auto nagelopen. Een heleboel (kleine) zaken zijn door Rob reeds afgesteld, vervangen of gerepareerd, maar een paar kleine en grote klussen moeten nog worden gedaan. Aan de voorwielophanging moet nog het een en ander gebeuren, de uitlaat moet (snel) compleet nieuw en de remschijven rondom en de remklauwen vóór binnen niet al te lange tijd. Ook de aircocondensor moet vervangen worden. De cruise control werkt niet. Als dat ook gedaan is, heb ik wel veel geld uitgegeven aan deze auto, maar ik vind het nog wel de moeite waard. De Witte Buffel bewijst nu zijn naam waardig te kunnen dragen. Hij rijdt en stuurt geweldig. Totaal anders dan de 960 of 780, maar ook een waar genot. Het uitrustingsniveau van alle drie is hetzelfde (op het ontbreken van leren bekleding in de 940 na), maar de karaktereigenschappen verschillen. De 960 is een hybride auto door snelheid, souplesse, comfort en ruimte te combineren. De 780 heeft naast een vlotte acceleratie en comfort, meer uitdagende en elegante rijeigenschappen. De 940 TDIC geeft een stoer en robuust gevoel door een grote trekkracht gecombineerd met een ingetogen maar niet aflatende acceleratie. Ik beoordeel een auto op z’n eigenschappen. Het is voor mij daarom moeilijk aan te geven welke auto nu het lekkerste stuurt. Ik voel mij dus bevoorrecht drie totaal verschillende auto’s te hebben en daar ook evenveel van te kunnen genieten.
De Witte Buffel is ook een project waar ik met veel enthousiasme mee aan de slag ga.
Als een speer is gemaakt door V700 register
Vrijdagavond heb ik mijn Witte Buffel (940 TDIC, 1996 met alles derop en deran) opgehaald nadat deze pak weg 2 weken bij Rob Barten heeft gestaan om de ZFbak om te wisselen voor een exemplaar dat nog wel goed is. Er bleek nog veel en veel meer mis te zijn als gevolg van langdurig achterstallig onderhoud. Zo bleek de radiator te lekken bij de oliekoeling en heeft Rob voor de zekerheid de distributie vervangen en werkelijk de hele auto nagelopen. Een heleboel (kleine) zaken zijn door Rob reeds afgesteld, vervangen of gerepareerd, maar een paar kleine en grote klussen moeten nog worden gedaan. Aan de voorwielophanging moet nog het een en ander gebeuren, de uitlaat moet (snel) compleet nieuw en de remschijven rondom en de remklauwen vóór binnen niet al te lange tijd. Ook de aircocondensor moet vervangen worden. De cruise control werkt niet. Als dat ook gedaan is, heb ik wel veel geld uitgegeven aan deze auto, maar ik vind het nog wel de moeite waard. De Witte Buffel bewijst nu zijn naam waardig te kunnen dragen. Hij rijdt en stuurt geweldig. Totaal anders dan de 960 of 780, maar ook een waar genot. Het uitrustingsniveau van alle drie is hetzelfde (op het ontbreken van leren bekleding in de 940 na), maar de karaktereigenschappen verschillen. De 960 is een hybride auto door snelheid, souplesse, comfort en ruimte te combineren. De 780 heeft naast een vlotte acceleratie en comfort, meer uitdagende en elegante rijeigenschappen. De 940 TDIC geeft een stoer en robuust gevoel door een grote trekkracht gecombineerd met een ingetogen maar niet aflatende acceleratie. Ik beoordeel een auto op z’n eigenschappen. Het is voor mij daarom moeilijk aan te geven welke auto nu het lekkerste stuurt. Ik voel mij dus bevoorrecht drie totaal verschillende auto’s te hebben en daar ook evenveel van te kunnen genieten.
De Witte Buffel is ook een project waar ik met veel enthousiasme mee aan de slag ga.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 19:14 #1184346
door V700 register
bieuws Gerard.
heb je ook een foto vd buffel. (of heb ik iets gemist)
Beantwoord door V700 register in topic goed
bieuws Gerard.
heb je ook een foto vd buffel. (of heb ik iets gemist)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 20:00 #1184360
door V700 register
Toch maar een weer keer hier op de koffie dan?
Beantwoord door V700 register in topic Koffie.
Covik schreef : De cruise control werkt niet.
Toch maar een weer keer hier op de koffie dan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 20:14 #1184366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto en koffie
Om maar met het eerste te beginnen. Het komt er maar niet van foto's van het wagenpark te maken. Nu heb ik mij voorgenomen om een sessie te maken zodra de 960 weer op orde is en een zonnetje schijnt. Bas, van jouw aanbod maak ik graag gebruik, want cruise control vind ik een fantastiscche uitvinding. Komend weekend ben ik even een paar dagen met mijn grote liefde in Wijk aan Zee en het weekend daarop naar de schuifdakenbijeenkomst en zondag heb gepland om naar de Rikketikbijeenkomst te gaan. Misschien zien wij elkaar dus binnenkort en maak ik graag een afspraak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 20:18 #1184368
door V700 register
goedemoggel, heb een sproetje voor inktvip......
Beantwoord door V700 register in topic bieuws?
960 estate 1996 schreef :
bieuws Gerard.
goedemoggel, heb een sproetje voor inktvip......
- Siang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 20:19 #1184367
door Siang
mooi zo'n span verschillende auto's. Je weet dat ik mijn behoefte aan diversiteit vervul door verschillende auto's te hebben. Laatst gaf je aan dat je eventueel geinteresseerd bent in een klassiek model, welnu, weet dat ik op de VKB electrische stuurbekrachtiging heb gezien voor de klassieke modellen.

<a href=" www.ez.powersteering.nl/ "> www.ezpowersteering.nl
Beantwoord door Siang in topic klassiek
mooi zo'n span verschillende auto's. Je weet dat ik mijn behoefte aan diversiteit vervul door verschillende auto's te hebben. Laatst gaf je aan dat je eventueel geinteresseerd bent in een klassiek model, welnu, weet dat ik op de VKB electrische stuurbekrachtiging heb gezien voor de klassieke modellen.

<a href=" www.ez.powersteering.nl/ "> www.ezpowersteering.nl
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 20:23 #1184369
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tdic
Heb ook nog een diesel op m'n lijstje staan. Proficiat Gerard, met zo'n collectie!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 20:27 #1184370
door V700 register
Hoi Gerard fijn dat je witte nu ook rijklaar is. Machtig dat je nu de keus hebt uit 3 volvo's. 1 voor de zondag 1 voor dageliijks vervoer en 1 voor je ? .
Ik wacht nog steeds op mijn V90 maar ik rij nu goedkoop op gas.
Beantwoord door V700 register in topic foto's
Hoi Gerard fijn dat je witte nu ook rijklaar is. Machtig dat je nu de keus hebt uit 3 volvo's. 1 voor de zondag 1 voor dageliijks vervoer en 1 voor je ? .
Ik wacht nog steeds op mijn V90 maar ik rij nu goedkoop op gas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 20:34 #1184372
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B moet N zijn
Moderators: Jerry Stam