Kwartje van Kok? Ik loop liever.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 00:50 #1062768 door Mathy van Nisselroy
Kwartje van Kok? Ik loop liever. is gemaakt door Mathy van Nisselroy

Hallo Volvisti

Even een verslagje van wat me vanavond overkomen is. Ter lering ende vermaak.

Zoals menigeen van jullie onderhand al weet, maak ik er een sport van, om niet in Nederland te tanken. Da's niet zo moeilijk, omdat Duitsland hier zo ongeveer om de hoek ligt en de afstand tussen A2 en Belgische grens ook maar een kort stukje is. In januari vier ik dus drie jarig jubileum.

Nu moet je het volgende weten:
  1. in m'n auto ligt nog een 60 liter tank.
  2. normaal rijd ik 1 op bijna 10,
  3. maar vanwege een verkeerd gemonteerde inlaatspruitstukpakking (wordt hopelijk vrijdag gefixt) verbruikt ie momenteel iets meer.
  4. m'n "de tank is bijna leeg" gaat aan bij "nog 9 liter in de tank".
  5. meestal kan ik dan nog wel een keer op en neer naar het werk en ook nog naar het tankstation.
  6. maar ja, dan moet je niet voor je werk een paar kilometers extra gaan rijden
  7. als de Volvo begint te sputteren, haal je op de autobaan misschien nog een paar kilometer
  8. ik ken de weg ergens naartoe wel, maar om alle puzzlestukjes op de juiste plek te krijgen, dat lukt niet altijd.

Hij begon dus al te sputteren toen ik de autobaan op reed. Maar tot over de grens heb ik het nog gered. Daarna was de tank echt hartstikke leeg. Gelukkig had ik iets dergelijks al voorzien en een lege kunststof jerry-can in de auto gelegd. Gevarenlichten aan, gevarendriehoek achter de auto en natuurlijk niet terug naar Nederlands grondgebied. Ben je gek? En het kwartje van Kok alsnog betalen? De nederlang! Geen denken aan. Dus ik richting volgende afrit. In het donker. En natuurlijk valt me nog net in, dat ik niet de eerstvolgende, maar de tweede afrit zou moeten hebben. Grmmbl! Maar wat loopt daar naast de Autobahn? Een weggetje of een beekje. Toch maar even uitproberen. Het blijkt een weg te zijn. Maar niet voor motorvoertuigen. Gelukkig was de tank leeg. Ik had de baksteen ook alleen met de grootste moeite door de begroeiing gekregen.

Aan het eind van dit straatje sta ik voor de keuze. Linksaf of rechtsaf. Ik ga linksaf. Remember, het is hartstikke donker buiten. De omgeving is erg mooi. Het dorp waar ik doorheen loop ken ik enkel van naam. De grensovergang wordt er aan Duitse zijde naar genoemd. Aan het eind van het dorp wordt de volgende plaats aangeduid. Maar die ene kilometer is maar tot de rand van die plaats en helaas niet tot het tankstation. Onderweg kom ik een paar bushaltes tegen, waarin een kaart hangt met daarop alle buslijnen die in de omgeving rondrijden. Het vermoeden dat ik "een beetje" omgelopen heb, wordt bevestigd. Ik had toch rechtsaf moeten gaan. Er zou 5 liter in m'n jerry-can gaan. Ik waag het er niet op, doe er ruim 4,5 liter in en betaal. Ik loop een klein stukje terug en neem dan de kortst mogelijke weg. Onderweg kom ik langs een school, die ik op de heenweg van ver heb zien liggen. Er ligt een sporthal bij schijnt het. Vanaf de parkeerplaats rijdt een slOpel Astra Kombi de weg op. Stopt even verder en rijdt achteruit. Of ik naar het tankstation wil. Ik zeg haar dat ik daar net geweest ben en nu onderweg ben naar mijn auto, die langs de autobahn staat. Geen probleem. Zelfs niet als ik zeg dat ik benzine bij me heb. We rijden de straat uit, slaan rechts af en bijna onder een brug door. Hier moet ik linksaf. Ze rijdt terug, linksaf het straatje op. Waar ze dus eigenlijk niet met de auto mag komen. Helaas worden m'n knipperlichten afgedekt door de vangrail. Nadat we bij een brug komen, die ik niet eerder gezien heb, keer ze haar auto en we rijden terug. Daar waar de begroeiing minder dik lijkt, stap ik uit. Maar niet nadat we ons voorgesteld hebben, ze me nog een prettige avond wenst en ik haar bedank (en uiteraard ook een prettige avond wens). Ze was net drie weken getrouwd en haar nieuwe achternaam was nog wennen. Ze was bekend in de buurt, dus als ze aangehouden zou worden op deze weg, zou ze zeggen dat ze bij een boer geweest was.

Terug op de vluchtstrook bleek, dat ik een meter of honderd achter de auto terecht was gekomen.

Na het (on)nodige geknoei en een paar pogingen, bleef de motor draaien. Tijdens Lingo was ik van huis gegaan, rond kwart voor negen was ik voor de tweede keer op het tankstation. Maar nu met auto. Terwijl het toch echt maar 18 kilometer is, enkele reis. Toch maar even naar huis gebeld. Op gepaste afstand.

Een half uur later was ik thuis. De jerrycan staat buiten om de benzinegeur te laten verdwijnen.

Groetjes

Mathy

PS Hallo Lea, deinen Nachnamen ist mir leider nicht mehr geläufig. Aber vielen, vielen Dank für deine Hilfe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 01:16 #1184039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moraal
Mathy, Prachtig verhaal. Wat je schrijft is uit het leven gegrepen. Jouw avontuur is slechts weinigen gegeven, omdat de meesten het lef niet hebben hun tank leeg te rijden om vervolgens met een lege jerrycan te gaan wandelen en maar te zien wat er van komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 08:42 #1184042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rekenen

Covik schreef : Mathy, Prachtig verhaal. Wat je schrijft is uit het leven gegrepen. Jouw avontuur is slechts weinigen gegeven, omdat de meesten het lef niet hebben hun tank leeg te rijden om vervolgens met een lege jerrycan te gaan wandelen en maar te zien wat er van komt.

Met praktisch rekenen kom ik toch op iets anders uit...........

Als je alle tijd die Mathy kwijt is geweest met heen en weer lopen etc had gebruikt om voor je baas te werken of zelfs nog beter, over te werken, dan had hij meer verdiend dan die paar "kwartjes" (is nu 11 eurocentjes van Kok) die hij nu bespaard heeft.

Of gewoon altijd een kannetje met "duitse" benzine achterin hebben liggen......... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 10:00 #1184048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ;-)

Mooi verhaal Mathy!

en een mooie belevenis.

En inderdaad, laat ze maar stikken met dat kwartje van staatsecretaris van Amelsfoort  (want die was  de uitvinder eigenlijk)

maarre, wat kost dat nou een litertje euro 95 in DLD?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 10:07 #1184049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt bekend

Dit doet mij denken aan een vriend van mij die alleen zegeltjes spaarde van een bepaald tankstation. Bij een bijna lege tank toch door rijden naar de volgende pomp en halverwege stranden met een lege tank. Helaas voor hem door de vervuiling in zijn tank ook zijn benzinepomp kapot..

Hij moet dus nog 300.000 km zegeltjes sparen om die terug te verdienen..

(Ik zal dus nooit omrijden voor een paar cent voordeel. Wel voor Euro98 trouwens..)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 12:39 #1184067 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mooi verhaal...
Maar om zelf zo'n verhaal niet te beleven (kapotte benzinemeter) staat er bij mij altijd een volle jerrycan achterin...

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 13:30 #1184072 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Zit daar geen luchtje aan?

bodejodel schreef : Maar om zelf zo'n verhaal niet te beleven (kapotte benzinemeter) staat er bij mij altijd een volle jerrycan achterin...

Dat zal lekker ruiken, in jouw auto. Of is hij echt luchtdicht, en zo ja, hoeveel druk wordt er dan in opgebouwd tijdens temperatuurstijgingen en schudden?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 16:39 #1184080 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic valt mee

Ik vul hem niet tot aan het randje.
Voordat ik hem dichtdraai duw ik de zijkanten van de jerrycan zo ver mogelijk naar elkaar toe zodat er een onderdruk ontstaat als de dop dicht zit. Zo komen er geen vieze luchtjes uit.

Bij elke tankbeurt gooi ik de jerrycan leeg in de tank zodat ik niet met "oude" benzine kom te zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 17:22 #1184083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi

verhaal

zo maak je nog eens wat mee.

ik tank toch liever op tijd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2007 23:37 #1184129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heerlijk dat gas...

Heerlijk dat gas,

als er 1 tank leeg is schakel ik over op de tweede...

Peter, Lobbes

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC