7%
- V700 register
- Nieuw lid
-
Democratie heet dat, oftewel, daar hebben we met zijn allen ooit voor gekozen......althans zo zou het moeten.
En ik rij weer in een van de minst vervuilende wagens (wel zwaar, dat klopt) maar betaal veruit de meeste wegenbelasting van alle type brandstoffen.
Elke maand een dikke 110 euri op de mat, dat wordt dus ergens 120 euri.......
<a href="/node/12699" target="_blank">940 te koop</a>? Ja, inderdaad, maar dat was al.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Democratie heet dat, oftewel, daar hebben we met zijn allen ooit voor gekozen......althans zo zou het moeten.
<a href="/node/12699" target="_blank">940 te koop</a>? Ja, inderdaad, maar dat was al.
De wil van het volk....elk dag lees ik in de krant wat ik nu weer wil......
Maar voor de 940 komt er weer een andere in de plaats, dus dat schiet niet op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er komt als ik mijn zin krijg een 940 Estate op gas maar dan wel G3 voor terug, dat scheelt alweer gauw 350 euri op jaarbasis......straks dus zelfs nog meer!
weer een voordeel.................
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat kost weer 75 euro extra per jaar, en dan nog de extra accijnzen en btw op brandstof :S
Weet niet of ik me in kan houden als ik een van die oliebollen die dit bedacht hebben voor de bumper van mijn Volvo krijg......
Nahjah nog maar een krappe 4 jaar en dan is die belasting ellende als het goed is over....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fat Rat schreef :
Nahjah nog maar een krappe 4 jaar en dan is die belasting ellende als het goed is over....
Dat is nog maar afwachten met die km-heffing. Heb nog nergens gelezen dat de oltimers hiervan gevrijwaard worden. Dat is nog allerminst duidelijk, helaas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als kind heb ik geprobeerd mij de oneidigheid van het heelal voor te stellen, toen ik hoorde dat er aan het heelal geen einde komt. Als ik dat maar lang genoeg probeerde kreeg ik daar op een gegeven moment buikpijn van omdat ik de oneindigheid verstandelijk niet kan bevatten.
Dat de houderschapsbelasting dan juist 7% stijgt is dan weer wel verklaarbaar. Het gaat tenslotte om onze heilige koe. En uit welke partijen bestaat de coalitie ook al weer? Juist: CDA, CU en PvdA. En wat is een heilig getal? Inderdaad: 7. Ja, en dan kan de PvdA natuurlijk niet achterblijven. Nu het getal bekend is, zouden centen niet zoveel opleveren als procenten.
Het lijkt mij, maar ja ik ben dan weer geen econoom, dat als er zaken duurder worden de eindbetaler (= de consument) uiteindelijk meer betaald. Dus ook de (duurdere) houderschapsbelasting van de auto van de vertegenwoordiger, de vrachtwagen van de supermarkt, en ga zo maar door. Een zelfstandige verhoogt dan zijn prijzen om de hogere kosten te kunnen betalen en de werknemers gaan in een touringcar naar Den Haag om te demonstreren voor loonsverhoging, die vervolgens wordt verkregen. Dus nemen de overheidsuitgaven weer toe, zodat volgend jaar via een nieuwe verhoging wordt geprobeerd om de wensen van de overheid te kunnen bekostigen en dan begint het hele circus weer van voren af aan. En dan heb ik het alleen nog maar over Nederland en over de verhoging met 7% van de houderschapsbelasting. Dit lijkt mij dus oneindig en als ik daar maar lang genoeg aan denk....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan mij nauwelijks inhouden om hier op niet te reageren. Ik maak mij sterk dat wij geen politieke uitspraken doen op deze site. Laat dat buiten deze site aub. OK, Als Nederbelg heb ik weinig te maken met het politieke beleid in NL en ik vat het geheel onder de noemer "kift belasting". Ahum, kuch. Laat het hierbij en laten we deze discussie sluiten. Autorijden wordt alleen duurder, niemand die niet kan voorrrekenen dat hier geen geld te behalen is. Dat weten we allemaal. Dat geldt niet alleen in NL, maar alle westerse landen.
Je kunt er niks aan doen, maar laat de discussies op de site vrij van politiek. Dat is mijn mening. Moeten we niet aan beginnen, het einde is zoek en het leidt tot niets behalve elkaar snikkend in de armen vallen. We komen er nooit uit. Er is meer compassie via autowwek.nl om maar iets te noemen.
Sorry voor deze.
Robert.
PS: onderzoek eens de ABSOLUTE vervuiling van auto's (HC, NOx), dus nieuwe kleine en grote motoren (kleine auto's versus SUV's) en je komt tot een opmerkelijke ontdekking. PS: indien de bestuurder op CO2 neutrale brandstof rijdt (zou rijden / overheid???) is de conclusie duidelijk.....
Ik stop! einde!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wij klagen graag als Nederlanders, laat ons toch een beetje ludiek afreageren.
"kift beslasting" das een nieuwe, wat we hebben al "slup tax" en " jaloezie belasting"
Ik mag die vindingrijkheid wel!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-