Het bijvullen van een multilink 965 achteras kardan van 1995.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2007 22:46 #1061866
door Eric Bakker (GAST)
Luitjes
Wie heeft er wel eens een kardan van een achteras van een 965 bijgevuld.
Ben bezig met een 965 van 1995 die lekt op de keerring naar ik begrijp.
En hij moet wel eerst naar huis worden gereden voor er aan gesleuteld kan worden.
Schijn een halve liter per 1000 km te gebruiken.
Is de vuldop makkelijk te bereiken? En met welke sleutel gaat de dop er af?
En moet er gewoon 80/90 in?
Hoor het graag want er is niet echt een haynes van die modellen.
Oh, ja. Is er een pdf tekeningetje beschikbaar?
Groet
Het bijvullen van een multilink 965 achteras kardan van 1995. is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Luitjes
Wie heeft er wel eens een kardan van een achteras van een 965 bijgevuld.
Ben bezig met een 965 van 1995 die lekt op de keerring naar ik begrijp.
En hij moet wel eerst naar huis worden gereden voor er aan gesleuteld kan worden.
Schijn een halve liter per 1000 km te gebruiken.
Is de vuldop makkelijk te bereiken? En met welke sleutel gaat de dop er af?
En moet er gewoon 80/90 in?
Hoor het graag want er is niet echt een haynes van die modellen.
Oh, ja. Is er een pdf tekeningetje beschikbaar?
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2007 23:01 #1178772
door Eric Bakker (GAST)
Hallo Wytze,
<a href="/node/13106" target="_blank" title="multilink">Hier </a>op de Docbase pagina staan diverse documenten, waaronder een tekening.
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Kijk in DocBase
Hallo Wytze,
<a href="/node/13106" target="_blank" title="multilink">Hier </a>op de Docbase pagina staan diverse documenten, waaronder een tekening.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2007 23:15 #1178773
door V700 register
Hallo Wytze,
Ik heb van het voorjaar de olie gepeild van mijn 965 1995.
De niveauplug waar je hem tevens door vult is heel slecht te bereiken,als ik het goed heb gebruikte ik daar voor een 3/8" ratel met diverse verlengstukken en dop 13 want van een 1/2"is de dop te dik.Ik heb het op de brug gedaan volgens mij lukt het op de grond met een krik nooit.
Als ik het goed heb zit er 80/90 in. Ik heb daar op mijn werk een speciaal vulapparaatje voor gemaakt waar ik al jaren cardans en tandwielkasten met vulopeningen op de raarste plaatsen mee vul.
Martijn Duyve.
Beantwoord door V700 register in topic olie niveau kardan
Hallo Wytze,
Ik heb van het voorjaar de olie gepeild van mijn 965 1995.
De niveauplug waar je hem tevens door vult is heel slecht te bereiken,als ik het goed heb gebruikte ik daar voor een 3/8" ratel met diverse verlengstukken en dop 13 want van een 1/2"is de dop te dik.Ik heb het op de brug gedaan volgens mij lukt het op de grond met een krik nooit.
Als ik het goed heb zit er 80/90 in. Ik heb daar op mijn werk een speciaal vulapparaatje voor gemaakt waar ik al jaren cardans en tandwielkasten met vulopeningen op de raarste plaatsen mee vul.
Martijn Duyve.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 41
14-09-2007 08:45 #1178782
door Wytze Broerze
Zoals bijvoorbeeld recente ervaringen
Dan hoor ik het graag
Groet
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Bedank zover, maar als iemand nog iets toe te voegen heeft
Zoals bijvoorbeeld recente ervaringen
Dan hoor ik het graag
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2007 09:45 #1178788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben bezig
Wytze, Ik ben nog aan het zoeken voor je in Vadis. Als ik het gevonden heb, zet ik het in Docbase en laat ik je dit weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2007 10:19 #1178789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic At your service
Wytze, <a href="/node/13375" target="_blank">Hier</a> staat een handleiding uit Vadis over de Multilink II.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 41
14-09-2007 11:29 #1178792
door Wytze Broerze
Weer een stukje duidelijker
kga vanmiddag ook nog even naar de dealer om daar met de monteur te babbelen die dit soort dingen goed kan vertellen en alles al een keer gedaan heeft.
Groet
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Thanks
Weer een stukje duidelijker
kga vanmiddag ook nog even naar de dealer om daar met de monteur te babbelen die dit soort dingen goed kan vertellen en alles al een keer gedaan heeft.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2007 11:44 #1178795
door Michiel Van S (GAST)
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic PB
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2007 22:35 #1178844
door V700 register
Jeetje,
Kom je er niet uit? De "vuldop" is lastig bereikbaar. Met een brug is dat gemakkelijkelijker te doen. Even zoeken, je kunt de plug zien zitten. Of hij nu vierkant of een zeskant is weet ik niet meer, maar heb het al een paar keer gedaan. Ik gebruik gewoon 80W90.
Een halve liter op 1000km is echt heel erg veel. Als je de keerring gaat vervangen moet je wel VOORZICHTIG te werk gaan. Draai de kroonmoer NOOIT te vast aan. Teken hem af en vergewis je van het aantal slagen dat je maakt. Een maal te vast en het differentieel moet uit elkaar, je bent voorbij de voorspanning geweest en kans dat de vulplaatsje naar de grootjes zijn; je krijgt een verkeerde loop van het pinionwiel op het kroonwiel. De boel slijt uit en je bent aan een revisie van de achterbrug toe.
Robert
Beantwoord door V700 register in topic Wytze
Jeetje,
Kom je er niet uit? De "vuldop" is lastig bereikbaar. Met een brug is dat gemakkelijkelijker te doen. Even zoeken, je kunt de plug zien zitten. Of hij nu vierkant of een zeskant is weet ik niet meer, maar heb het al een paar keer gedaan. Ik gebruik gewoon 80W90.
Een halve liter op 1000km is echt heel erg veel. Als je de keerring gaat vervangen moet je wel VOORZICHTIG te werk gaan. Draai de kroonmoer NOOIT te vast aan. Teken hem af en vergewis je van het aantal slagen dat je maakt. Een maal te vast en het differentieel moet uit elkaar, je bent voorbij de voorspanning geweest en kans dat de vulplaatsje naar de grootjes zijn; je krijgt een verkeerde loop van het pinionwiel op het kroonwiel. De boel slijt uit en je bent aan een revisie van de achterbrug toe.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 41
14-09-2007 23:47 #1178862
door Wytze Broerze
De wagen is door mij gekocht en ik moet er mee naar huis rijden.
Denk dat het ruim 600 km is.
De wagen lekt op het cardan volgens de verkoper.
Dus ik ga of gokken dat het goed gaat of bijvullen.
Geluid maakt het kardan al dus te laat is het al voor de techniek.
Dus het proberen of het lukt is nu nog even niet aan de orde.
Wordt vervlogd
Bedankt voor de reacties tot zover
Groet
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tipje van de sluier
De wagen is door mij gekocht en ik moet er mee naar huis rijden.
Denk dat het ruim 600 km is.
De wagen lekt op het cardan volgens de verkoper.
Dus ik ga of gokken dat het goed gaat of bijvullen.
Geluid maakt het kardan al dus te laat is het al voor de techniek.
Dus het proberen of het lukt is nu nog even niet aan de orde.
Wordt vervlogd
Bedankt voor de reacties tot zover
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





