brandstoftank controle lampje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 13:44 #1061716
door V700 register
Goedenmiddag, allemaal.

In mijn instructieboekje staat dat de 1994 - 940-ers een brandstoftank controlelampje zouden moeten hebben als de tank bijna leeg is, maar ik kan er geen ontdekken.

Wie weet meer ?
brandstoftank controle lampje is gemaakt door V700 register
Goedenmiddag, allemaal.

In mijn instructieboekje staat dat de 1994 - 940-ers een brandstoftank controlelampje zouden moeten hebben als de tank bijna leeg is, maar ik kan er geen ontdekken.

Wie weet meer ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 15:21 #1177510
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic doorrijden
Onderin het rondje van de brandstofmeter zit een klein rondje van 4 mm met een oranje ledje wat gaat branden wanneer er minder dan 5 liter in de tank zit. Soms gaat dat lampje ook branden bij het aanzetten van het contact. Je hebt denk ik een 75 liter tank. Om deze leeg ter rijden moet je wel 75*14=1050 km afleggen.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 17:13 #1177516
door Willem Veneboer
Ofilant lust 1 liter op 13 km. Zo bij 800 km en nog een beetje gaat het lampje branden. Bij contact gaat deze inderdaad aan indien er nog een bepaalde hoeveelheid in de tank aanwezig is.
Helemaal leeg rijden zou ik niet doen
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Mag ook wel minder
Adrian schreef : Onderin het rondje van de brandstofmeter zit een klein rondje van 4 mm met een oranje ledje wat gaat branden wanneer er minder dan 5 liter in de tank zit. Soms gaat dat lampje ook branden bij het aanzetten van het contact. Je hebt denk ik een 75 liter tank. Om deze leeg ter rijden moet je wel 75*14=1050 km afleggen.
Ofilant lust 1 liter op 13 km. Zo bij 800 km en nog een beetje gaat het lampje branden. Bij contact gaat deze inderdaad aan indien er nog een bepaalde hoeveelheid in de tank aanwezig is.
Helemaal leeg rijden zou ik niet doen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 17:18 #1177517
door V700 register
Hallo Adrian,

Dat kleine rondje is bij mij niet te zien op de meter, maar als ik een 75 liter heb ( zou moeten )
dan moet ik hem gewoon nog wat verder leeg rijden, om het lampje te laten branden.
Tot nu toe heb ik 62 liter als meeste kunnen tanken en dan staat de meter echt al op het rode vlakje.
Mijn snelwegverbruik ( 130-135 km ) ligt rond de 1 op 12,5 liter. zou beter, maar ik denk dat de brandstofpomp een afstelbeurtje nodig heeft, hij knikkert nogal.
Heb mijn bril net schoongepoetst ! dat rondje zit er wel. nu nog kijken of hij wil branden
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Adrian, Dat
Hallo Adrian,

Dat kleine rondje is bij mij niet te zien op de meter, maar als ik een 75 liter heb ( zou moeten )
dan moet ik hem gewoon nog wat verder leeg rijden, om het lampje te laten branden.
Tot nu toe heb ik 62 liter als meeste kunnen tanken en dan staat de meter echt al op het rode vlakje.
Mijn snelwegverbruik ( 130-135 km ) ligt rond de 1 op 12,5 liter. zou beter, maar ik denk dat de brandstofpomp een afstelbeurtje nodig heeft, hij knikkert nogal.
Heb mijn bril net schoongepoetst ! dat rondje zit er wel. nu nog kijken of hij wil branden
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 21:56 #1177536
door Adrian Maarleveld
Pierre,
Knikkeren duidt op een te vroege afstelling. Of van de pomp of door de koudestartinrichting die niet helemaal terug komt bij warme motor.
Kijk even of de handel wel tegen de aanslag aankomt. Niet dan moet het waselement vervangen of bijgevuld worden. Verstel je de kabel dan kun je koudestart problemen krijgen in de winter.
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/814
Wanneer je de tank goed vol gooit, de laatste 20 liter langzaam tanken. Diesel schuimt nogal bij snel vol tanken. Even wachten, schudden aan de auto en opnieuw aftanken, zo gaat er flink wat meer liters in.
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic knikkeren te vroeg
Pierre,
Knikkeren duidt op een te vroege afstelling. Of van de pomp of door de koudestartinrichting die niet helemaal terug komt bij warme motor.
Kijk even of de handel wel tegen de aanslag aankomt. Niet dan moet het waselement vervangen of bijgevuld worden. Verstel je de kabel dan kun je koudestart problemen krijgen in de winter.
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/814
Wanneer je de tank goed vol gooit, de laatste 20 liter langzaam tanken. Diesel schuimt nogal bij snel vol tanken. Even wachten, schudden aan de auto en opnieuw aftanken, zo gaat er flink wat meer liters in.
Moderators: Jerry Stam