Paul's zuinigheidsrit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 21:37 #1061531
door V700 register
Vandaag met de 940 estate 1995 B230FB op pad geweest voor een leuke rit: van woonplaats Lelystad naar Nieuw Schoonebeek (zuidoost Drenthe tegen de Duitse grens), van Nieuw Schoonebeek naar Groningen stad (wat een gezoek, de N34 was afgesloten dus wij moesten flink omrijden), in Groningen nog wat door het centrum gecruist en van Groningen weer terug naar Lelystad.
Van te voren getankt in lelystad, snelheid op de snelweg tussen de 115 en 120 km/h op de cruise control en bij aankomst weer getankt bij dezelfde pomp als 's ochtends. 390 km gereden en 31,5 liter getankt, dus 1:12,38. Met de 740 reed ik naar Groningen vv. (dus alleen snelweg) zonder cruise control 1:12,5.
Erg netjes voor een estate met 2,3 motor.
Wat is jullie verbruik op benzine?
Groet,
Paul
 
Paul's zuinigheidsrit is gemaakt door V700 register
Vandaag met de 940 estate 1995 B230FB op pad geweest voor een leuke rit: van woonplaats Lelystad naar Nieuw Schoonebeek (zuidoost Drenthe tegen de Duitse grens), van Nieuw Schoonebeek naar Groningen stad (wat een gezoek, de N34 was afgesloten dus wij moesten flink omrijden), in Groningen nog wat door het centrum gecruist en van Groningen weer terug naar Lelystad.
Van te voren getankt in lelystad, snelheid op de snelweg tussen de 115 en 120 km/h op de cruise control en bij aankomst weer getankt bij dezelfde pomp als 's ochtends. 390 km gereden en 31,5 liter getankt, dus 1:12,38. Met de 740 reed ik naar Groningen vv. (dus alleen snelweg) zonder cruise control 1:12,5.
Erg netjes voor een estate met 2,3 motor.
Wat is jullie verbruik op benzine?
Groet,
Paul
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 21:47 #1176338
door V700 register
Dat is erg netjes, voor een baksteen van 1400 kilo.
Zeg, maar er klopt dus iets niet aan je signature of heb ik iets gemist?
Beantwoord door V700 register in topic Erg netjes.
Dat is erg netjes, voor een baksteen van 1400 kilo.
Zeg, maar er klopt dus iets niet aan je signature of heb ik iets gemist?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 21:50 #1176341
door V700 register
Wat klopt er niet Bas?
Groet,
Paul
Beantwoord door V700 register in topic Wat klopt er niet
Wat klopt er niet Bas?
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 21:58 #1176348
door V700 register
Je schrijft in de eerste post over een B230FB, terwijl dit in je signature staat:
Volvo 940 polar estate B230F 1995
Een F-je dus, en geen FB.
Beantwoord door V700 register in topic Zoekplaatje.
Je schrijft in de eerste post over een B230FB, terwijl dit in je signature staat:
Volvo 940 polar estate B230F 1995
Een F-je dus, en geen FB.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 22:03 #1176349
door V700 register
Ik dacht dat een B230F en FB hetzelfde waren en dat een FD ook hetzelfde blok is met 130pk ipv 115? Of heb ik het mis?
Groet,
Paul
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht dat een B230F en
Ik dacht dat een B230F en FB hetzelfde waren en dat een FD ook hetzelfde blok is met 130pk ipv 115? Of heb ik het mis?
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 22:13 #1176355
door V700 register
Een B230FD kan ik even niet herleiden, maar een B230F heeft volgens de motorentabel een vermogen van 116 PK en de B230 FB 131pk.
De bouw is gelijk er zijn alleen twee dingen aangepast: de kop en de nokkenas.
De B230F heeft een cilinderkop met een nummer wat eindigd op 530 en een M-nokkenas.
De B230FB heeft een cilinderkop met een nummer wat eindigd op 531 en een VX3-nokkenas.
Dientengevolge komt bij de B230FB het vermogen pas goed tot zijn recht bij 3000 toeren, punt van maximale trekkracht.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/560 " target="_blank">Lijstje staat hier
[edit] Toch nog iets gevonden: De B230FD heeft ook 116 pk, en een trekkracht van 185 Nm bij 2750 rpm.
Gezien het vermogen waarschijnlijk ook gewoon een 530-kop.
Beantwoord door V700 register in topic Mis.
Een B230FD kan ik even niet herleiden, maar een B230F heeft volgens de motorentabel een vermogen van 116 PK en de B230 FB 131pk.
De bouw is gelijk er zijn alleen twee dingen aangepast: de kop en de nokkenas.
De B230F heeft een cilinderkop met een nummer wat eindigd op 530 en een M-nokkenas.
De B230FB heeft een cilinderkop met een nummer wat eindigd op 531 en een VX3-nokkenas.
Dientengevolge komt bij de B230FB het vermogen pas goed tot zijn recht bij 3000 toeren, punt van maximale trekkracht.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/560 " target="_blank">Lijstje staat hier
[edit] Toch nog iets gevonden: De B230FD heeft ook 116 pk, en een trekkracht van 185 Nm bij 2750 rpm.
Gezien het vermogen waarschijnlijk ook gewoon een 530-kop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 22:19 #1176357
door V700 register
Volgens de RDW gegevens heb ik een 85 kw dus in ieder geval de lichte versie van de B230F. Ik heb een 940 gehad met de 131 pk en verschil was weinig te merken, wel in het verbruik, dat ding liep 1:7. (automaat en kapotte viscokoppeling dus altijd blazende ventilator)
Groet,
Paul
Beantwoord door V700 register in topic Volgens de RDW gegevens
Volgens de RDW gegevens heb ik een 85 kw dus in ieder geval de lichte versie van de B230F. Ik heb een 940 gehad met de 131 pk en verschil was weinig te merken, wel in het verbruik, dat ding liep 1:7. (automaat en kapotte viscokoppeling dus altijd blazende ventilator)
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2007 22:23 #1176359
door V700 register
De RDW-site is niet altijd zaligmakend.
Kijk morgen als het licht is even op de kop, ik meen dat het onder de inlaatpoort van de voorste cilinder staat.
Daarnaast staat het als het goed is op de distributiedeksel (als die niet ook vervangen is, ooit)
Geeft je VIN geen uitsluitsel?
Beantwoord door V700 register in topic Niet zaligmakend.
De RDW-site is niet altijd zaligmakend.
Kijk morgen als het licht is even op de kop, ik meen dat het onder de inlaatpoort van de voorste cilinder staat.
Daarnaast staat het als het goed is op de distributiedeksel (als die niet ook vervangen is, ooit)
Geeft je VIN geen uitsluitsel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 08:19 #1176413
door V700 register
Even het VIN op vadis ingeklikt, B230FD motor (ook 85kw)
Groet,
Paul
 
Beantwoord door V700 register in topic Even het VIN op vadis
Even het VIN op vadis ingeklikt, B230FD motor (ook 85kw)
Groet,
Paul
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





