Een aantal vragen ivm eventuele aankoop 740 estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2007 22:48 #1061433 door V700 register

Hallo,

Ik was vanavond kijken bij een 1989 740 estate 2.3 gl automaat benzine met 250.000 km. Dit jaar 2 nieuwe voorbanden en nieuwe middenstuk uitlaat. De motor lag er mooi droog bij geen rare lekkages alleen een olievlek bij de vuldop zal wel van onvoorzichtig vullen zijn geweest. Geen lekkage bij de achteras. Geen onderstelgeluiden,motorgeluiden, automaat schakelde goed en geen bijgeluiden. Geen trillingen in het stuur bij afremmen. Had wel het idee dat de voorkant aan een kant wat losser was waarschijnlijk is een of beide schokdempers niet meer zo goed want toen ik op de voorkant duwde veerde de auto 2x na. Interieur zag er netjes uit bekleding heel netjes, electrische ramen werkend, electrische spiegelverstelling werkend, stoelverwarming werkend. Wel een paar kleine "scheurtjes" (3) in het dashboard bovenop. De lak zag er ook goed uit, wel wat dof op sommige plekken (moet wel een keer worden gepoetst).  Wel wat kleine krasjes en twee parkeerdeukjes in de rechterachterdeur maar ik heb wel andere auto's gezien die jonger waren en er veel slechter uitzagen.

Wat was er wel "negatief" :

- van rechtsvoor onder de motorkap naar de linkerkant van de motor loop een zilverkleurige slang deze was bij de motor net voor de aansluiting kapot volgens mij is dat van de kachel?

- boven de voorruit zat roest dat is met de kwast overgeschilderd door Paashuis Lichtenvoorde bij de aankoop 2 jaar geleden, het zit net op de rand van het dak ongeveer 20 cm breed en 0,5 cm lang. Wat zou ontroesten en overspuiten kosten?

- als je in de auto zit is linksonderaan de vooruit een stuk van de rubber strip weg van ongeveer 8 cm is deze los te vervangen zonder dat de voorruit eruit moet? Zo ook losse rubber strip bij linkerachterportierraam en bij linkerachterraam maar ik had gelezen dat dit te kitten is. 

- achterstallig onderhoud in de vorm van nieuwe distributieriem met snaren en waterpomp de verkoper had deze de laatste 2 jaar niet vervangen en wist ook niet wanneer dat was gebeurt. Kleppen zijn de laatste 2 jaar ook niet gesteld en er moet nieuwe olie en oliefilter en luchtfilter op maar dat zijn niet de kosten. Misschien ook wel nieuwe remblokken/schijven hoewel de auto goed remde. 

Al met al vond ik de auto meevallen, en goed rijden. Het grootste punt vind ik de roest bij de voorruit dat zal wel kostbaar worden?

Wat zijn zo jullie op en aanmerkingen mbt bovenstaande?

Groet,

Marcel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2007 15:06 #1175605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Marcel, Olie naast de

Marcel,

Olie naast de vuldop kan ook duiden op onheil.
Verder is de vraagprijs ook een factor dus als je die nog met ons wil delen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2007 15:26 #1175608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraagprijs

Hallo Johan,

De vraagprijs is €1500  ik heb € 1200 geboden maar de verkoper wou €1350 dus maandag bel ik hem of we bij elkaar kunnen komen.

Waar kan olie naast de vuldop op wijzen?

Groet,

Marcel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2007 17:22 #1175613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aankoop volvo700 estate

beste Marcel,

inzake de rubber strip bij de voorruit:

Het rubber is samengevoegd met de sierstrip. Wil je dit vervangen dien je de gehele sierstrip (dus met rubber erop) te vervangen. Dit kan je zelf, maar ik heb voor mijn 740 uit '87 dit klusje afgelopen week  laten doen door de garage. Kosten voor de 3 sierstrips circa 115 euro ex btw.

De onderstrip van de voorruit was bij mij nog goed. Kitten van de rubbers zou ik dus niet doen als je een mooi resultaat wilt hebben. De andere sierstrips met rubbers op de zijruiten kun je ook vervangen op dezelfde manier. 

Indien je echter deze sierstrips niet vervangt, is er ook niets aan de hand want hierdoor ontstaat geen lekkage of iets dergelijks. De naam zegt het al: sier-strips met rubber

Ruiten hoeven er dus NIET uit!

groeten volvofiel

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2007 21:12 #1175624 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Strips

Hallo Hendrik

volvofiel schreef : Het rubber is samengevoegd met de sierstrip. Wil je dit vervangen dien je de gehele sierstrip (dus met rubber erop) te vervangen. Dit kan je zelf, maar ik heb voor mijn 740 uit '87 dit klusje afgelopen week laten doen door de garage. Kosten voor de 3 sierstrips circa 115 euro ex btw.

Die 3 strips, welke 3 zijn dat precies? En die 115 euro ex. BTW is dat ook ex. montage?

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2007 21:20 #1175625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jiggle test

Jachtgroen schreef :
Waar kan olie naast de vuldop op wijzen?

Het kan zijn dat de motor olie naar buiten blaast langs die dop. Dit kan oa veroorzaakt worden door verstopte carterventilatie (misschien kunnen de experts mij hier op aanvullen of verbeteren?).

Testen kan via de Jiggle test. Met warme motor dop los erop leggen en kijken of deze (zachtjes) vastgezogen wordt of dat deze ligt te "jigglen" omdat er gas (met olie) langs ontsnapt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2007 14:25 #1175677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy, Het gaat om

Hoi Mathy,

Het gaat om de strips om de voorruit:

2 korte aan de zijkanten en 1 lange aan de bovenkant van de voorruit.

Gespecificeerd kosten deze strips als volgt:

Sierlijst boven: 19,35

sierlijst links: 19,35

sierlijst rechts: 19,35

Daarnaast zijn de sierlijsten voorzien van zgn clips. hiervoor zijn er 20 stuks gebruikt. kosten 31,25  (voor 20 stuks)

Aan arbeid (door officiele volvo garage in Nijmegen) was ik kwijt 31,25 euro (komt neer op circa 20 minuten werk)

Totaal 120 euro ex btw.

Hoop je zo iets wijzer gemaakt te hebben. Groeten volvofiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2007 14:55 #1175679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderste strip

Hallo,

Ik bedoelde eigenlijk de onderste rubber strip onderaan de voorruit of deze ook los is te vervangen, de linker en rechter en de bovenste strip zijn ok.

groet,

Marcel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2007 20:45 #1175709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Marcel, volgens de

Hoi Marcel,

volgens de garage kon ik de onderste strip ook laten vervangen, maar was bij mijn wagen nog goed. Is dus geen pobleem deze los te vervangen. Zit ook niet vast aan de ruit. kosten vallen dus mee: 19,35 ex btw en ex werkloon. Is volgens mij een klusje van 5 minuten bij de garage, dus wellicht vervangen ze dit gratis! groeten Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2007 02:43 #1175754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klepspeling

Als de afgelopen 2 jaar niet naar klepspeling is gekeken zou ik kijken of je dit van te voren na kan meten, is een beetje zonde als je blijkt een auto te kopen uitgestelde kop. Ow zie nu pas dat je benzine hebt, dan is kleppenstellen iets minder belangrijk.

De zilveren slang die vanaf je uitlaat helemaal voorlangs naar de luchtfilterbox loopt is alleen voor het voorverwarmen van de lucht die de motor aanzuigt. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC