nieuwe 2.4 op G3 en is een oude V70 2.5 6 of 5 cylinder?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, het heeft dus niets met onze modellen te maken, dus maar een bericht in de kletshoek gekwakt. Ik heb twee vraagjes over een nieuwe V70 en een oude V70. Een vriend van mij was gecharmeerd van de LPG oplossing die ik in mijn V90 heb en vroeg zich af of zijn 5-pitter 20v die afkomstig is van dezelfde basis als de 3.0 24v zich ook zo goed leent voor LPG (dus achteraf inbouwen en niet de bi-fuel). Wat is jullie mening?
Tweede vraag: laatste tijd zie ik regelmatig een oudere V70 met een 2.5 typeplaatje achterop rijden. Is dat de bekende 6-in-lijn uit de oudere 960 of een vermomde 2.4 5-pitter?
Fijne dag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb al diverse V70 en 850's gezien op LPG met extreme km-standen en omdat ze hydraulische kleppen hebben zijn ze wat dat betreft nog beter geschikt voor LPG, De motor in een 2,5 zit is geen 6 cilinder maar een 5 cilinder, en is geen VAG product maar een afgeknipte 960 3,0 motor met 1 cilinder minder dus, wel een vol aluminium blok etc. maar alleen in de dieselversie zit er in de oudere een VAG en de nieuwere weet ik niet helemaal zeker maar ik dacht dat het ook Volvomotoren zijn.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoals Co schrijft zijn de 2.5 5-cylinders een verkorte 6 cylinder.
Je had ze met 10 kleppen en met 20 kleppen. Alleen in de 850 en V70 classic.
De R'en waren 2.3 liters.
De diesels in de 850 en V70 zijn tot en met modeljaar 2001 de 5 cylinder 2,5 TDi van Audi (VAG dus)
Vanaf modeljaar 2002 is er in de V70 de 2,4 5 cylinder commonrail gelepeld, ook de D5 is een 2,4 maar dat met een andere chip.
De meningen over LPG in de "modernere" motoren zijn verdeeld. Ik heb het meegemaakt dat men mij een auto niet wilde verkopen (XC70) omdat ik hem bij 160 kkm nog op gas wilde zetten, ik mocht hem meenemen maar dan zonder garantie, ze waren bang voor de kop.
Ik weet niet wat waar is (wel of niet goed geschikt voor LPG), maar gezien het verlies aan laadruimte en het staande wiel in de achterbak heb ik toch maar gekozen voor een diesel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de reden dat oudere V70 prima op gas gaan en de nieuwere (>2000)niet ligt in het feit dat ze geen hydraulische kleppen meer hebben en dus problemen gaan geven.
tot 2000 die moet je hebben dus. Daarna kijken mannen als van orsouw en lean mesman erg bedenkelijk, en dat zegt mij genoeg..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van wat ik begrepen heb van het 850 forum en een collega van mij rijdt de 850 en V70 prima op gas, zelfs met G2 installatie. Tja, ik vond het laatste ook vreemd, daar de B6304 veel backfired met een G2. De 5 cilinder kennelijk niet, of veel minder zonder schade.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
de reden dat oudere V70 prima op gas gaan en de nieuwere (>2000)niet ligt in het feit dat ze geen hydraulische kleppen meer hebben en dus problemen gaan geven.
tot 2000 die moet je hebben dus. Daarna kijken mannen als van orsouw en lean mesman erg bedenkelijk, en dat zegt mij genoeg..
Betekent dit gegeven dan Volvo voor de Bifuels na 2000 een andere kop/kleppen monteert?
En begrijp ik het nu goed dat de 2.5 benzine en de 2.4 benzine totaal verschillende motoren zijn, ondanks zelfde aantal cylinders?
- V700 register
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef :
Jeroen schreef :
Betekent dit gegeven dan Volvo voor de Bifuels na 2000 een andere kop/kleppen monteert?
En begrijp ik het nu goed dat de 2.5 benzine en de 2.4 benzine totaal verschillende motoren zijn, ondanks zelfde aantal cylinders?
Nou totaal verschillend zou ik niet willen zeggen.
maar er zit inderdaad een andere , hardere, kop op.
O ja, een leuk horror verhaal van een (frans) brik op gas staat hier..
www.gummen.org/newforum/forum_message.asp?mes_id=0373999