vraag over hippie-muziek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 16:30 #1061086
door V700 register
Muziekliefhebbers,

Wie van u weet welke muziek wordt gespeeld in een van de Gendarme-films met Louis de Funes?
Het gaat om de film "Le Gendarme en Balade" uit 1970 en de muziek heeft een hippiekarakter en begint in de 48ste minuut. Het duurt niet lang maar is wel erg apart. Het is een beetje scheurende gitaarmuziek, maar dan erg soft en lievelijk. Eigenlijk is dit soort muziek geweldig.
Situatie: de Gendarme rijdt in een groengebloemde Kever, verkleed als hippie's, naar een hippiebijeenkomst. Onderweg komen ze nog ene Barbara tegen uit Rotterdam die ook meegaat. Terplaatse aangekomen verandert de muziek in sitarmuziek van een andere muziekant.
Wie herkent deze muziek en vooral wie is de muziekant?
PS: op de aftiteling is niets te vinden over de gebruikte muziek.
vraag over hippie-muziek is gemaakt door V700 register
Muziekliefhebbers,

Wie van u weet welke muziek wordt gespeeld in een van de Gendarme-films met Louis de Funes?
Het gaat om de film "Le Gendarme en Balade" uit 1970 en de muziek heeft een hippiekarakter en begint in de 48ste minuut. Het duurt niet lang maar is wel erg apart. Het is een beetje scheurende gitaarmuziek, maar dan erg soft en lievelijk. Eigenlijk is dit soort muziek geweldig.
Situatie: de Gendarme rijdt in een groengebloemde Kever, verkleed als hippie's, naar een hippiebijeenkomst. Onderweg komen ze nog ene Barbara tegen uit Rotterdam die ook meegaat. Terplaatse aangekomen verandert de muziek in sitarmuziek van een andere muziekant.
Wie herkent deze muziek en vooral wie is de muziekant?
PS: op de aftiteling is niets te vinden over de gebruikte muziek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 23:14 #1173742
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niemand een idee ?
Blijkbaar is geen van u bekend met het hippiegevoel. Of zijn alle wilde haren er al af(gevallen) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 23:14 #1173743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo maar een idee?
Grappig onderwerp en een leuke vraag Mark, maar dat ter zijde. Wat mij te binnen schiet is Michel Fugain et le Big Bazar. Dat was toen erg populair dus. Angezien ik geen idee van jouw leeftijd heb, en nee je hoeft het nu ook niet alsnog op de site te zetten, zou je hier wel iets mee kunnen misschien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 23:20 #1173744
door V700 register
Michel Fugain ken ik wel. Ik heb zelf diverse films en musicals gezien van hem. Maar dat is van de 2e helft van de 70-er jaren.
De Fransen hebben overigens nauwelijks een hippiecultuur gehad. De echte hippie's hadden iets met San Fransisco en dat was natuurlijk DE broedplaats. Ook de eerste grote festivals werden gehouden in de USA (Monterey en Woodstock) en pas later in de rest van de wereld.
Dat terzijde dus, maar wie is nou die muziekant ?
Beantwoord door V700 register in topic MF
Michel Fugain ken ik wel. Ik heb zelf diverse films en musicals gezien van hem. Maar dat is van de 2e helft van de 70-er jaren.
De Fransen hebben overigens nauwelijks een hippiecultuur gehad. De echte hippie's hadden iets met San Fransisco en dat was natuurlijk DE broedplaats. Ook de eerste grote festivals werden gehouden in de USA (Monterey en Woodstock) en pas later in de rest van de wereld.
Dat terzijde dus, maar wie is nou die muziekant ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2007 23:27 #1173746
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoek al..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2007 00:25 #1173750
door V700 register
Mark, geen uitvoerend artiest(en) kunnen vinden. Wel een <a href=" www.soundtrackcollector.com/catalog/soun...il.php?movieid=41042 " target="_blank">tracklist van o.a. deze film op staat. Ik denk dat de uitvoerend muzikanten geen bekenden waren (destijds).
Beantwoord door V700 register in topic Iets..
Mark, geen uitvoerend artiest(en) kunnen vinden. Wel een <a href=" www.soundtrackcollector.com/catalog/soun...il.php?movieid=41042 " target="_blank">tracklist van o.a. deze film op staat. Ik denk dat de uitvoerend muzikanten geen bekenden waren (destijds).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2007 11:24 #1173764
door V700 register
Mark,
Ik ben van bouwjaar 57, dus in die hippietijd was ik 10 ik heb nog nooit van mijn leven drugs gebruikt (behalve alcohol en roken dan), ik heb dus echt geen idee wat het hippiegevoel is, en mijn "wilde" haren heb ik nog. De vraag is natuurlijk, of je het wel wilt weten, want als je nu last hebt van het hippiegevoel, zullen in ieder geval je kinderen denken dat je toch wel een serieuze oldtimer bent.
Beantwoord door V700 register in topic verkeerd bouwjaar
Mark,
Ik ben van bouwjaar 57, dus in die hippietijd was ik 10 ik heb nog nooit van mijn leven drugs gebruikt (behalve alcohol en roken dan), ik heb dus echt geen idee wat het hippiegevoel is, en mijn "wilde" haren heb ik nog. De vraag is natuurlijk, of je het wel wilt weten, want als je nu last hebt van het hippiegevoel, zullen in ieder geval je kinderen denken dat je toch wel een serieuze oldtimer bent.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2007 16:48 #1173782
door V700 register
De site lijkt wel interessant.
Zal eens mijn best doen om iets boven water te krijgen. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn als je weet waar je kijken moet.
Beantwoord door V700 register in topic even gekeken
De site lijkt wel interessant.
Zal eens mijn best doen om iets boven water te krijgen. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn als je weet waar je kijken moet.
Moderators: Jerry Stam