Verschil in Turbogrille?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 11:17 #1061039 door V700 register
Verschil in Turbogrille? is gemaakt door V700 register

Hallo,

sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Amerikaanse Volvo 740 2.3 Turbo automaat uit 1992.

het is een erg apparte auto met een 740 tussenmodel neus(standaard vanaf 1989 in VS)maar nu heb ik een vraag over de grille: 

Mijn auto heeft zoals je op de foto kunt zien uitgerust met een zwarte spijlengrille met een anthraciete omlijsting(wees gerust dat hoefijzer is direct na aankoop verwijderd!),speuren op diverse amerikaanse sites leverde op dat ik deze grille af en toe deze grille op een 740 turbo zag echter,

de meeste amerikaanse 740 turbo's die ik op het net heb kunnen vinden hebben een zwarte blokroostergrille zoals te zien op de 2e foto.

Weet iemand waar het verschil vandaan komt? andere uitvoering?

Voor de duidelijkheid mijn turbo is uit 1992 en heeft een 940 dashboard met een zwart tricot pluche interieur en met een origineel zwart roofrack en 15" spaakvelgen(zie 3e foto)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 11:42 #1173468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spijltjes grill

In jouw model hoort een spijltjes gril,

kijk <a href="/node/12078?highlight=tussenneus" target="_blank">HIER</a> maar voor het overzicht van de geleverde grillen op de tussenneus. (wel even het scherm op maximaal klikken, dan zie je ook de codes etc)

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 13:18 #1173472 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic tussenneus

Het overzicht geeft de modellen tussenneus maar niet alle variaties van de gril.

Jouw model heeft de tussenneus van 91-92.

Foto 2 is een tussenneus van 90, let op het stukje plastic tussen lamp en gril, dit model lijkt ook meer op de oude 740, oa oud dashboard. Op dit model is ook in europa de blokjesgril te vinden voor landen waar de uitvoering B voor geassembleerd is. Wil je zo'n gril dan moet je op een sloop in scandinavie zoeken.

Op een tussenmodel vanaf 91 heb ik een blokjes gril nooit gezien. 

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 13:40 #1173475 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Later vervangen?

Voor zover ik weet is een turbo (de benzine variant) altijd met een blokjesgril (het bekende eierkratje) geleverd. In nederland zie je ze niet, want hier kreeg de 7 'tussenneus' met turbo meteen de 9 neus opgeschroefd.

Aangezien de blokjesgril zo slecht te vinden is is deze waarschijnlijk door een normale gevervangen danwel door een geheel chromen welke zwart is gespoten. Vermoedelijk vanwege beschadigingen of omdat men het mooier vond.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 13:49 #1173478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grille

Hej hej,

in augustus '91(modeljaar '92) is de Turbogril(blok) vervangen door een spijltjes grille, er zijn echter nog wel blokjesgrillen voor een tussen neus op de markt, er ligt er volgens mij nog een in Marknesse, vraag Harm ut fryslan maar eens.

Hej då Toon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 13:52 #1173479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo grille

jhuijsmans schreef :
Aangezien de blokjesgril zo slecht te vinden is is deze waarschijnlijk door een normale gevervangen danwel door een geheel chromen welke zwart is gespoten. Vermoedelijk vanwege beschadigingen of omdat men het mooier vond.

Neen helaas, op diverse sites in de VS vond ik ook dezelfde 740 turbo's met net zo'n zwarte spijllengrille.

Ik heb de grille eens gedemonteerd maar hij is duidelijk origineel zwart en niet overgespoten o.i.d.

De verklaring van Adrian met verschillende bouwjaren klinkt eerder plausibel lijkt mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 13:56 #1173480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo grille

Toon schreef :
Hej hej,

in augustus '91(modeljaar '92) is de Turbogril(blok) vervangen door een spijltjes grille, er zijn echter nog wel blokjesgrillen voor een tussen neus op de markt, er ligt er volgens mij nog een in Marknesse, vraag Harm ut fryslan maar eens.

Hej då Toon

Ha, daar ben ik zeker in geïntreseerd. Altijd leuke accesoire om te hebben!

Huh, ben hier net nieuw! Wie is Harm en hoe kom ik in contact met hem?

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 13:56 #1173481 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Modeljaar 1992
Als ik de posting van Toon lees is de blokjes gril afgeschaft per modeljaar 1992. (dus je hebt de originele gril) Ok, weer wat geleerd. (om eerlijk te zijn ben ik liefhebber van de chromen spijlen gril, maar ik heb ook graag een donkere wagen met chroom... of een 780 als dagelijkse bak :) )

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 14:02 #1173476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grille tussenneus

bedankt voor de snelle respons.

Dus als ik het goed begrijp heeft zowel USA als de Scandinavie 740 turbo met tussenneus met bouwjaar '89/'90 een blokroostergrille en de '91/'92 versie zoals de mijne een spijltjesgrille in het zwart.

begrijp ik het zo goed?

Ik moet eerlijk zeggen dat de oude USA 740 hier wel regelmatig is te vinden(maatje heeft een USA/TDS 745 GLE uit '88) maar een late zoals de mijne ben ik niet eerder tegen gekomen als Turbo.

het is wel een leuke auto met veel extra's,nieuwsgierig? hier een kleine opsomming:

automaat (AW-71)

4 el. ramen

el.spiegels

el.schuif/kanteldak

immobilizer(helaas buiten werking,alleen lampje werkt nog)

natuurlijk een 3e remlicht

een afsluitbare bodemruimte in de achterbak,werkend met contactsleutel

handbediende airco(ecc was optie)

zwart roofrack

waarschuwingsbelletje voor vergeten verlichting/sleutel

bagagerolhoes

trekhaak(gewoon een europese Volvo-haak)

15"lichtmetalen(aries??) spaakvelgen, inmiddels vervangen door 16"hydravelgen(oude velgen zijn te koop dus interesse??)

Ik heb de auto kunnen kopen van iemand die blut was en geen geld meer had voor onderhoud.

Er zit nogal wat achterstallig onderhoud aan:

achterremmen waren compleet versleten en begon r.echtsachter al staal op staal te remmen! inmiddels eerst de achterremmen compleet vervangen,voor waren ze gekgenoeg perfect...

Airco werkt niet meer en is losgekoppeld,ga ik later ook herstellen.

Heeft verder een erg grote beurt nodig:distririem/ontsteking/filters e.d.

maar verder een nette en mooie wagen met boekjes erbij! 

Inmiddels zijn er een paar extraatjes besteld die binnenkort worden gemonteerd zijnde een middenarmsteun voor en cruise control en ook afstandbediening voor cv. ga ook proberen de originele knipperlichten/cornerunits te monteren. Maar eerst de techniek op orde krijgen dan de speeltjes erbij

mocht iemand nog documentatie hebben over deze uitvoering dan houd ik mij warm aanbevolen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 14:12 #1173483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo dus

vilvi745turbo schreef :

Toon schreef :
Hej hej,

in augustus '91(modeljaar '92) is de Turbogril(blok) vervangen door een spijltjes grille, er zijn echter nog wel blokjesgrillen voor een tussen neus op de markt, er ligt er volgens mij nog een in Marknesse, vraag Harm ut fryslan maar eens.

Hej då Toon

&#160;

Ha, daar ben ik zeker in geïntreseerd. Altijd leuke accesoire om te hebben!

Huh, ben hier net nieuw! Wie is Harm en hoe kom ik in contact met hem?

Hej hej,

Harm is lid van jullie vereniging klik <a href="/user/2305" title="hier">hier</a> dan kun je hem een PBtje sturen. Of anders via deze <a href=" www.volvo700en900liefhebbers.nl/e107_plu...orum_viewtopic.php?1 " title="link">link dan kom je op zijn website terecht. Of anders even wachten tot oktober de VKB beurs in Utrecht 

Hej då

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC