Weinig 745 turbodiesels

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 13:31 #1061015 door V700 register
Weinig 745 turbodiesels is gemaakt door V700 register

Hallo allemaal, na een zeer fijne vakantie in de Dordogne met de caravan waarbij ik de 3ton net niet op de teller kreeg (ondertussen wel)gaat de reis volgen jaar misschien naar Zweden.

Nu is het in Zweden erg slecht lpg tanken en wil ik al jaren eens een turbodiesel proberen maar die blijken in 740 station uitvoering erg slecht te vinden.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 745 turbo diesel uit 87 of 88 met automaat en trekhaak.

Verder ben ik benieuwd naar de ervaringen van de diesel rijders met een caravan zoals verbruik en trekkracht.

Ik rij nu een 98er lpt op lpg g3 dus er is geen echte haast bij.

Mvg Jerry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 13:44 #1173287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbodiesel Intercooler

Mijn ervaring met een 760 turbodiesel intercooler in combinatie met een automaat is zeer positief. Het enige nadeel met een aanhanger is dat de automaat bij 80 à 85 km/h steeds op en terugschakelt. Je zult dus 90 à 100 km/h moeten rijden of harder.

Het verbruik heb ik niet bijgehouden, maar qua trekkracht was het prima. Een autoambulance met daarop een Lada Niva kwam prima van zijn plaats.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 13:49 #1173289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik

Hej hej Jerry,

weliswaar net over gestapt naar een 850tdi, kan ik je over het verbruik van mijn 745 turbodieselintercooler van '89 met een M46(4+overdrive)(staat nu te koop bij mijn dealer) wel iets vertellen

Verbruik met een 1500kg caravan 1 op 12, trekkracht absoluut geen probleem, zonder er iets achter verbruik 1 op 16.(cruise-control)

Hoe het verbruik met een automaat is weet ik eerlijk gezegd niet

Hej då Toon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 16:35 #1173296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850tdi

Hallo Toon.

Dat verbruik is erg netjes en zal met een automaat 10% meer zijn denk ik.

Op papier is de trekkracht een beetje gelijk als van de 940lpt en als de praktijk ook zo is dan zit het met de trekkracht dus wel goed.

Ik wil een automaat vanwege een slechte linker enkel en met een joekel van een extra oliekoeler blijft het wel heel denk ik als de caravan er achter hangt.

Het op en af schakelen bij 80km per uur zal wel af te stellen zijn naar 70km denk ik dus dat zal geen probleem zijn.

De wegenbelasting is niet veel duurder omdat de 745 een klasse lager zit dan de 945 met lpg g3.

Nu nog een betrouwbare diesel vinden en wie weet wil ik nooit meer iets anders.

Maar Toon, waarom heb jij de 745 ingeruild voor een 850?

mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 16:46 #1173297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omdat

Hej hej Jerry,

niet omdat de 745 slecht is (in tegendeel), maar omdat ik de 850 uit '96 voor een hele mooie prijs kon krijgen.

Hej då Toon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 16:00 #1173390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 745

Hallo Toon

Heb jij voor mij wat meer gegevens van die 745 (foto buiten binnen enz) en wat zou hij moeten kosten en waar kan ik gaan kijken en proefrijden?

Mvg Jerry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 21:35 #1173423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gegevens

Hallo Jerry,

Ik kan je wel iets vertellen over de 'oude' auto van Toon. Ik heb namelijk zelf een proefrit gemaakt met natuurlijk de intentie om hem te kopen. 

Auto rijdt zeer goed en er valt denk ik technisch niks op aan te merken, maar helaas optisch wel(in mijn ogen). Auto heeft behoorlijk wat steenslag op de motorkap en heeft hier en daar wel een roestplekje. Ook zitten er wat krassen op en heel veel waskrasjes. Van binnen is het na een goede reinigingsbeurt goed.

Ik heb hem om bovenstaande redenen laten staan(na heel veel twijfelen) omdat de Volvo een echt hobby/liefde voor mij is en ik daarom graag een auto wil hebben die het oog ook streelt. In mijn ogen moet je om de auto weer mooi te krijgen de auto laten spuiten.

Conclusie: als je iets minder geeft om uiterlijk en meer om innerlijk dan heb je hier een hele goede auto aan. Oh ja, ik kon de auto meenemen voor €1500,-

Succes met de overweging!

Groetjes Harnt 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 08:49 #1173460 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waar
Mocht je na het verhaal van Harnt nog interesse hebben, kan ik je het waar vertellen:
Volvo-dealer Schaap in Emmeloord.

De auto van Toon is inderdaad geen perfectie van buiten, maar het is ook niet zo dat hij er slecht uitziet (met uitzondering van de motorkap geloof ik). Wat dat betreft kan je rustig gaan kijken, en voor 1500 euro vind je waarschijnlijk geen beter lopende diesel...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC