trillende 965.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onze 965 dus....een erg fijne bak. Nu alweer 17.000km. gereden in de laatste 4 maanden, gaat lekker dus.
Ook helemaal met de lage gasprijs, betaal al die maanden steeds onder de 40c.(!) en met een verbruik van een 1 op 7 is dat
een prima lage km. prijs.
Maar de 965 heeft nog altijd het tril manco. Alles is nagekeken door ervaren Volvo monteurs en daar waar nodig (gedacht) de onderdelen
vervangen. T.w. : aandrijassen links en rechts, cardanas gebalanceerd, wielen(banden)gebalanceerd (ook proef gereden met een setje andere wielen) en nog altijd trillen. Dit is bij alle snelheden, dus voelbaar van 50 tot 200 en eigenlijk constant.
Gelukkig is de auto zo comfortabel, dat het niet overheerst, maar toch wordt je er bij elke rit aan herrinnerd.
De ervaring is weggehaald bij Slubo in Doetinchem, Hennes Nijmegen, cardanas Hoogeveen, Arendsen Volvo Doetinchem, Ronden banden ook in Doetinchem.
Mijn vraag (echte uitdaging!) is aan jullie: ik geef een bonus van 250,- aan diegene die weet wat de oorzaak is.
Ben zeer benieuwd naar de reactie's en of het goede antwoord er tussen zit....zou een geweldig leermoment voor al die bedrijven zijn...
en voor mij op weg naar de 500.000km.
m.vr.gr. Wilfred Bussink.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Wilfred, Heb je morgen iets te doen? Ik woon vlakbij. Kunnen we samen een stukje rijden en proberen te ontdekken of het voor of achter is? Ook mijn bandenaanbod geldt nog steeds.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wilfred,
Heeft ie een starre achteras of een multilink ophanging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hee Wilfred,
Wanneer trilt de auto bij het optrekken of.......?

Gr. Cees

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Cees
ceesvane schreef : Wanneer trilt de auto bij het optrekken of.......?
Terwijl Wilfred 965 schreef : Dit is bij alle snelheden, dus voelbaar van 50 tot 200 en eigenlijk constant.
Wil je ons hier iets vertellen over je rijstijl? Je hebt een hele mooie auto, maar ik geloof niet dat ik hem ooit nog zou kopen, als je hem ooit kwijt wilt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/11803" target="_blank">hier </a>en <a href="/?q=node/10310" target="_blank">hier </a>
dus ik ben benieuwd wat er nog bijkomt aan informatie...
- V700 register
- Nieuw lid
-
nvliet schreef :
Wilfred,
Heeft ie een starre achteras of een multilink ophanging.
moet multi zijn als de avatar klopt
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ooit met een andere auto gehad, dat de schijf waar het hart van de velg tegenaan ligt, een braam had.
Je band en velg mogen dan dus wel uitgelijnd zijn, als je hem erop zet, staat ie nog scheef.
Haal voor de zekerheid alle velgen er even een keer af, en borstel met een staalborsteltje dat stalen plaatje schoon, voornamelijk de randen. Inspecteer visueel dat plaatje en voel of er een oneffeheid op zit.
Overigens zou je ook je dempers verdenken.
Trouwens, ik zie dat er op geen van de vragen nog geantwoord is, ik voeg er nog maar 1 aan toe:
De trilling is van 50 tot 200, constant. Maar bedoel je nou dat de trilling constant is in de zin dat de frequentie niet wijzigd? Of dat de trilling er wel is, maar in een wisselende frequentie?
Als de frequentie steeds hoger wordt, moet het in de delen zitten die steeds harder gaan draaien bij versnellen: banden, velgen, differentieel, aandrijfassen en mogelijk zelfs remschijven.
Blijft de frequentie gelijk, echt exact gelijk, dan kan dat echt niet. Er zit geen enkel deel in de auto wat van 50 tot 200 kmh met dezelfde frequentie draait, rolt of stampt. Onmogelijk dus.
Check eerst het rustvlak van de velg maar eens, ik hoor wel hoe het loopt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, is een goed idee! maar vandaag had ik dus andere afspraken.
Maar volgende week zaterdagmiddag kan ik wel. mag ik je telefoonnummer?
Bel ik je voor het adres. thx.