Volvoclubs
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Een heikel punt natuurlijk: willen we aparte clubs houden, willen we een overkoepelende club, willen we clubs samenvoegen? "Uitsluiting van bepaalde modellen" zou ik me dan echter niet in kunnen vinden.
Persoonlijk ben ik geinteresseerd in alle modellen van Volvo, en zou een club voor alle modellen dus beslist zijn charme hebben. Daarnaast biedt een dergelijk formaat club ook serieuze kansen om de wagens te behouden, denk aan onderdelenvoorziening, waar de V700 in zijn eentje eigenlijk te klein voor is.
Vraagje aan de moderator: mag dit tot aparte discussie verheven worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
'k Heb namelijk eerst een set velgen voor de Mini opgehaald in Haren (Gr.) om vervolgens net op tijd voor de vergadering in Renswoude te zijn. 370 kilometer in 3 3/4 uur inclusief tanken, ophalen van de velgen en even een snack bij een McDrive. Vond ik geen slecht gemiddelde, temeer het verbruik ± 1 op 9,5 was. Niet slecht voor een 45-jarige Amazon. 'k Hoop wel dat de drie camera's die ik tijdig opgemerkt heb de enige waren op mijn route......
De vergadering was interessant: de discussie werd aangezwengeld of er opening gegeven moet worden voor toelating van andere typen Volvo van ouder dan 25 jaar, met mogelijkheid tot uitsluiting van bepaalde niet nader genoemde types. Tevens werd gediscussieerd over de naam V-44, vlag en lading enzo, de gedachtenwisseling hierover die wij gevoerd hebben is vast nog wel ergens in de archieven. Ik heb gewezen op eventuele juridische voetangels indien het bestuur V44 vereniging zou besluiten om naamswijziging door te voeren met het woord 'Volvo' erin, gezien de rechten die Volvo heeft.
Mijn standpunt is helder: de V-44 vereniging dient de belangen te behartigen van de typen waar zij voor staat: tot en met de 164 en de modellen van voor de Katterug.
Er is historisch sprake van een zekere mate van samenwerking tussen Volvoclubs zoals bij de VKB en de Elandrun. Dat zou naar mijn mening geformaliseerd kunnen worden in een overkoepelende federatie van Nederlandse Volvoclubs.
Of je zou kunnen denken aan het Engelse model: één grote club voor alle modellen ongeacht leeftijd.
Wat zijn voor- en nadelen van kleinere clubs? Voordeel: je kent meer clubleden, nadeel: je hebt minder massa, dus minder actieve leden voor de bestuursfuncties. Tegenargument: ook in een club van ± 4000 leden (V-44) was er op de dag van de ALV een vacature.
Nadeel van een veel grotere club (dan 4000): je bent minder betrokken als je niks hebt met bepaalde modellen, daarmee minder gemotiveerd om je nek uit te steken. Alhoewel het in Engeland blijkbaar wel gaat.
Deze verzuchting is uitdrukkelijk geen sollicitatie voor een bestuursfunctie, die heb ik al genoeg in andere verenigingen, bovendien ondersteunt het thuisfront geen verdere betrokkenheid bij autoclubs.
De enige reden waarom ik dit schrijf is om na te laten denken over de situatie en posities van Volvoclubs in pakweg 2015 of 2025.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als er bij een uitbreiding van de V44 een aantal (wel "oud-genoege") typen uitgesloten worden zou ik absoluut geen behoefte hebben om lid te worden van een dergelijke club.Ik zie de bui al hangen, dan worden de Volvo 66 en de 300serie waarschijnlijk uitgesloten en dat vind ik eigenlijk júist de leukste Volvo's!
Er staat Volvo op, dat maakt ze voor mij Volvo. Als Volvo ze goed genoeg vond om hun naam op te zetten zijn ze voor mij ook goed genoeg! Zeker de 360, met zijn 2 liter Redblock is 100% Volvo. (Als Daf-liefhebber blijven ze stiekem ook wel een beetje Daf natuurlijk...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar ben ik het wl mee eens. Ik zie ook wel de schaalvoordelen van een grote club. Ik zou dus wel lid worden cq. blijven.bodejodel schreef : .Ik zie de bui al hangen, dan worden de Volvo 66 en de 300serie waarschijnlijk uitgesloten
Er staat Volvo op, dat maakt ze voor mij Volvo.
En hoewel de 340 en 66 niet mijn ding is, vind ik wel dat die er bij zouden moeten kunnen horen.
het is anders een beetje als "some are more equal than others"
Want wat doe je met de 850club? en de C70? de 440? de S/V40/50? de C30?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als de V44 gaat uitbreiden gaat het geloof ik alleen voor modellen die 25 jaar of ouder zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Persoonlijk vind ik de 25 jaars grens niet zo'n sterke. Dat betekent dat er ieder jaar weer nieuwe bijkomen. En dat alleen maar vanwege het belasting verhaal. Ik denk dat er (nu spreek ik weer namens mezelf) een groot verschil zit in de ontwikkeling van de achterwielaangedreven volvo's en de later ontwikkelde modellen. Al was het alleen maar dat Volvo sinds 1998 onderdeel van Ford is geworden. Daar ligt voor mij de grens.bodejodel schreef : Als het 1 club wordt horen die er ook allemaal bij.
Als de V44 gaat uitbreiden gaat het geloof ik alleen voor modellen die 25 jaar of ouder zijn...
En alle volvo's heeft het nadeel dat er dan, naar wat ik verwacht, een grote groep bijkomt met mensen die het om allerlei andere zaken gaat dan het zelf sleutelen, het zoeken naar 2e hands onderdelen en de nostalgie van de oudere modellen, maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
Voordeel is dat het misschien een betere balans is tussen grotere slagkracht en motivatie door gemeenschappelijke belangstelling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met wat ik gezien heb van Volvo clubland heeft iedere club zo z'n eigen publiek en is iedereen daar redelijk tot goed tevreden mee, blijkbaar zitten wij Nederlanders zo een beetje in elkaar dit itt Belgie en UK bijv.
En als het probleem dat ten grondslag ligt aan de discussie helder is, wordt er dan ook gesproken met andere bestaande clubs? Als V44 dit alleen zou gaan doen zullen de andere clubs daar niet blij van worden schat ik.
80% van de moeite gaat zitten in het helder krijgen van het probleem, 20% in de oplossing want die volgt bijna vanzelf uit het gezamenlijk beeld van het probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vrees dat al de aparte verenigingen typisch des Nederlands is. Verzuiling. Belgie en de meeste landen kennen 1 Volvo club.
(Ander verhaal, maar interessant om te weten: als we alle leden van de Volvo clubs in NL bij elkaar optellen, op welke plaats eindigen we dan in vergelijk met andere auto clubs?)
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik gok doordat weinig jongere mensen die in Amazon's en PV444's rondrijden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





