Harlingen - Vestre Slidre v.v: geen probleem!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
3 maal W. Edebree.no of zoiets?????
Maar met jouw kennis en kunde kun je daar toch ook wel aan de slag???
Maar we hebben je liever hier hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een wagen welke je al meer dan een half jaar in je bezit hebt en je minimaal een half jaar na emigratie behoudt is gratis, valt onder verhuisboedel.edebree schreef : Jeroen, dank! <div></div><div>Maarten, als het aan mij ligt gaan we morgen en inderdaad met mijn diploma's en beroepen (straks even tellen) </div><div>is het geen probleem om daar een goed leven te hebben. Importeren van onze Sien kost wel een vermogen: ongeveer 3500 Euro.</div><div>Oldtimers van 30 jaar of meer zijn nagenoeg vrijgesteld van importheffingen. En ik heb me toch een mooie Groene 245 op Marktplaats zien staan! volgend jaar is deze dertig. hmmmmmm. Gaat Sien gewoon een paar jaar in de opslag. </div>
Tenminste, zo was het als je naar NL komt, veel in het buitenland gelegerde militairen kochten zo een dikke wagen taxfree,een half jaar voor ze terug kwamen en dan een half jaar behouden en dan mag je hem weer verkopen.
Ik neem aan dat zoiets ook geldt als je naar een ander land emigreert, misschien zijn de termijnen wat anders. Maar ik denk dat je op emigratie sites daar wel wat info over kan vinden.
Het is natuurlijk een ander verhaal als je als Noor in het buitenland een wagen koopt en deze wilt invoeren (net zoals hier, wij oeten tenslotte ook nog zoiets als BPM betalen en zo)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even de site vlug gescand, mooie informatieve site.edebree schreef : Die informatie heb ik juist van de site www.norsk.nl , een site die zich richt op emigrerende NL-ers.
Prachtige site, zeer de moeite van het snøffelen waard.
Maar dat invoer verhaal van de wagen, je hebt gelijk, maar dat betekent dat één europa toch niet helemaal één europa is. Blijkbaar mogen de diverse landen andere regels hanteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zodra het over belasting en accijns gaat, mag ieder land zijn eigen beleid voeren. En dat geldt voor nog een paar zaken overigens.mderijke schreef : Maar dat invoer verhaal van de wagen, je hebt gelijk, maar dat betekent dat één europa toch niet helemaal één europa is. Blijkbaar mogen de diverse landen andere regels hanteren.
Groetjes
Mathy