- Berichten: 2
Toch liever de dealer!
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2007 21:21 #1060361
door Jan Snijder
Toch liever de dealer! is gemaakt door Jan Snijder
Hoewel er wellicht mindere goden in Volvo-land zijn, kwam ik er vandaag toch weer achter dat een goede dealer toch nog niet zo slecht is.
Mijn oudste zoon had een ongelukje met de s90 tijdens zijn vakantie naar Genève en daarbij was de rechter knipperlicht-unit gesneuveld en een schamp op de voorbumper. Balen dus, maar goed, zoiets kan gebeuren.
Gisteren even gekeken op de site bij Wagner & Günther en een originele unit kostte daar € 149,= en een imitatie € 79,=.
Vandaag de schade laten taxeren bij van Hemert in Gorkum en wie schetst mijn verbazing: de prijs voor een originele rechter knipperlicht-unit bedraagt € 51,= excl. BTW.
Moraal van het verhaal: ga er niet klakkeloos van uit dat de dealer per definitie duurder is. Eerst even goed informeren loont dus.
Overigens bedraagt de complete schade met een nieuwe 2-laags spuitbeurt van de voorbumper en de daar bij behorende nieuwe chromen strip en het nieuwe knipperlicht € 555,= incl. Btw en de- en montage.
Groeten uit het immer mooie Asperen,
Jan.
Mijn oudste zoon had een ongelukje met de s90 tijdens zijn vakantie naar Genève en daarbij was de rechter knipperlicht-unit gesneuveld en een schamp op de voorbumper. Balen dus, maar goed, zoiets kan gebeuren.
Gisteren even gekeken op de site bij Wagner & Günther en een originele unit kostte daar € 149,= en een imitatie € 79,=.
Vandaag de schade laten taxeren bij van Hemert in Gorkum en wie schetst mijn verbazing: de prijs voor een originele rechter knipperlicht-unit bedraagt € 51,= excl. BTW.
Moraal van het verhaal: ga er niet klakkeloos van uit dat de dealer per definitie duurder is. Eerst even goed informeren loont dus.
Overigens bedraagt de complete schade met een nieuwe 2-laags spuitbeurt van de voorbumper en de daar bij behorende nieuwe chromen strip en het nieuwe knipperlicht € 555,= incl. Btw en de- en montage.
Groeten uit het immer mooie Asperen,
Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2007 21:40 #1167872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeker waar, maar ...
In een aantal gevallen vraagt de dealer gewoon de hoofdprijs.
Klein voorbeeld dat het rijgenoegen toch verhoogt: montage niveaumats voor 985 Euro.
En gewoon met droge ogen vragen wanneer dat kan.
Helaas dealer. Ik doe wel aftermarket.
Oh.
 
Toch weer jammer van een S90 die naar de spuiter gaat/moet/we doen er niets aan.
Klein voorbeeld dat het rijgenoegen toch verhoogt: montage niveaumats voor 985 Euro.
En gewoon met droge ogen vragen wanneer dat kan.
Helaas dealer. Ik doe wel aftermarket.
Oh.
 
Toch weer jammer van een S90 die naar de spuiter gaat/moet/we doen er niets aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2007 21:58 #1167874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarin tegen....
kost een flesje "Volvo extra reiniger" bijna geen drol bij de dealer! En dat is geweldig spul.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
31-05-2007 23:11 #1167878
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Duur..........
Inderdaad is de 960 geen goedkope auto om te onderhouden, dat kan ik niet ontkennen. Maar dat geldt ook voor de 7 en 9 serie vierpitters.
Begin vorig jaar heb ik mijn s90 ook laten voorzien van een volautomatische niveauregeling incl. een zwaardere stabilisatorstang achter i.v.m. de gasketel van 100 ltr. De complete set met stabi-stang kostte ex. BTW € 614,= . De set was goedkoper dan twee losse nivomats. Dit ook tot verbazing van de dealer. Aan arbeidsloon was ik ex. BTW € 162,= kwijt. Ik heb toen ook andere mogelijkheden onderzocht bij Volvo- specialisten en ik kwam daar niet goedkoper uit. De achteras constructie bij een 960 is nu eenmaal een bijzondere met een overdwars liggende kunststof bladveer waardoor je aan één type nivomats vastzit, dit in tegenstelling tot de achteras bij de vierpitters.
En dat het jammer is dat er schade aan de auto is ontstaan, dat is zo. Maar het is nu eenmaal een gebruiksvoorwerp en je kunt, hoe zuinig je er ook op bent, niet voorkomen dat dit soort dingen gebeuren. In dit geval een foute inschatting bij het inparkeren. Kan ook een ander voor je doen terwijl je je auto ergens neerzet. Als ik hem in de schuur laat staan heeft ook niemand er wat aan, terwijl het rijden in zo'n auto toch een genoegelijke bezigheid is. Mijn zoon heeft twee jaar schadevrij gereden en dit was z'n eerste akkevietje.
En ach, het is en blijft toch maar gewoon blik. Ik ben vandaag op de begrafenis geweest van mijn schoolvriendin die plotseling tijdens haar vakantie in Griekenland door een trombus in haar hoofd getroffen werd , op 48 jarige leeftijd.................................., nog bruisend midden in het leven staand en dan houdt het zomaar op. We hadden een paar weken geleden de agenda's nog getrokken voor weer eens een gezellig mini- reünietje. De bijeenkomst van vandaag was wel het minste wat we in gedachten hadden.....
Dan relativeer je dit soort zaken, zoals een beetje blikschade, toch met het grootste gemak.
Groeten, Jan.
Begin vorig jaar heb ik mijn s90 ook laten voorzien van een volautomatische niveauregeling incl. een zwaardere stabilisatorstang achter i.v.m. de gasketel van 100 ltr. De complete set met stabi-stang kostte ex. BTW € 614,= . De set was goedkoper dan twee losse nivomats. Dit ook tot verbazing van de dealer. Aan arbeidsloon was ik ex. BTW € 162,= kwijt. Ik heb toen ook andere mogelijkheden onderzocht bij Volvo- specialisten en ik kwam daar niet goedkoper uit. De achteras constructie bij een 960 is nu eenmaal een bijzondere met een overdwars liggende kunststof bladveer waardoor je aan één type nivomats vastzit, dit in tegenstelling tot de achteras bij de vierpitters.
En dat het jammer is dat er schade aan de auto is ontstaan, dat is zo. Maar het is nu eenmaal een gebruiksvoorwerp en je kunt, hoe zuinig je er ook op bent, niet voorkomen dat dit soort dingen gebeuren. In dit geval een foute inschatting bij het inparkeren. Kan ook een ander voor je doen terwijl je je auto ergens neerzet. Als ik hem in de schuur laat staan heeft ook niemand er wat aan, terwijl het rijden in zo'n auto toch een genoegelijke bezigheid is. Mijn zoon heeft twee jaar schadevrij gereden en dit was z'n eerste akkevietje.
En ach, het is en blijft toch maar gewoon blik. Ik ben vandaag op de begrafenis geweest van mijn schoolvriendin die plotseling tijdens haar vakantie in Griekenland door een trombus in haar hoofd getroffen werd , op 48 jarige leeftijd.................................., nog bruisend midden in het leven staand en dan houdt het zomaar op. We hadden een paar weken geleden de agenda's nog getrokken voor weer eens een gezellig mini- reünietje. De bijeenkomst van vandaag was wel het minste wat we in gedachten hadden.....
Dan relativeer je dit soort zaken, zoals een beetje blikschade, toch met het grootste gemak.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2007 01:56 #1167886
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Gewoon blik
Jan,
Ik ben van jou leeftijd, als ik tijdens een reunie kijk hoeveel mensen er al "uitgestapt" zijn, hoe ouder je wordt, veel te jong denk je dan..........
Inderdaad relativeren.
 
 
De dealer; om zo'n gelikte Volvo winkel draaiende te houden, moeten ze gewoon 70 Euri/uur rekenen!
De universele garage; heeft dan wellicht minder specifiek gereedschap/documentatie, z'n uurtrief is vaak de helft.
Het moet wel gek gaan als de universele garage er twee keer zo lang over doet een klus te klaren, dus altijd goedkoper!
Ik ben van jou leeftijd, als ik tijdens een reunie kijk hoeveel mensen er al "uitgestapt" zijn, hoe ouder je wordt, veel te jong denk je dan..........
Inderdaad relativeren.
 
 
De dealer; om zo'n gelikte Volvo winkel draaiende te houden, moeten ze gewoon 70 Euri/uur rekenen!
De universele garage; heeft dan wellicht minder specifiek gereedschap/documentatie, z'n uurtrief is vaak de helft.
Het moet wel gek gaan als de universele garage er twee keer zo lang over doet een klus te klaren, dus altijd goedkoper!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2007 10:28 #1167909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moraal
De moraal van het verhaal is dus dat je voor alles gewoon even moet "rondshoppen".
En natuurlijk rekenen, goedkopere onderdelen en een iets hoger uurtarief kan door de snellere werktijd i.v.m. de bekendheid toch voordeliger uitpakken.
 
Mooie les (ik bedoel qua kosten, niet de schade natuurlijk)
En natuurlijk rekenen, goedkopere onderdelen en een iets hoger uurtarief kan door de snellere werktijd i.v.m. de bekendheid toch voordeliger uitpakken.
 
Mooie les (ik bedoel qua kosten, niet de schade natuurlijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2007 12:42 #1167941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen reclame, maar opmerken
Mijn dealer is Harry Arendsen in Ruurlo (maar ook in Doetinchem, Zevenaar en Winterswijk). Sinds januari ga ik daar regelmatig heen voor onderdelen. Daar wordt veel moeite voor mij gedaan. Inmiddels heb ik (ongevraagd!) al 15% korting en "ach de rekening... dat komt de volgende keer wel". Kijk dat is service. Ben ondertussen bezig om een sleuteldag in Ruurlo of Doetinchem daar mogelijk te maken. Tot nu toe zij ze daar erg enthousiast over. Wordt vervolgd dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-06-2007 12:46 #1167943
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Dat zijn dealers...
Jammer dat de 'is > 5 jr... koop een nieuwe' mentaliteit bij de dealer in lelystad is doorgeslagen. Blijkbaar houd men daar liever geen oude wagens opde weg. (maar ach, zo redden we ons ook wel)
Bij de dealer shoppen kan inderdaad interessant zijn, de prijzen zijn soms erg scherp.
Bij de dealer shoppen kan inderdaad interessant zijn, de prijzen zijn soms erg scherp.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2007 17:46 #1168002
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere vestiging dan maar ?
Die dealer zit ook in Dronten en Emmeloord.
Emmeloord ken ik niet, maar Dronten is best goed. Personeel dat ik pas een jaar of 10 ken en dat schept ergens wel een band.
Emmeloord ken ik niet, maar Dronten is best goed. Personeel dat ik pas een jaar of 10 ken en dat schept ergens wel een band.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2007 19:53 #1168014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Gerard,
Super die
Hoi Gerard,
Super die Harrie. Zit bij hem in Zevenaar en laatst probleem met remlichten en natuurlijk net op zaterdag. Bij Harrie geen probleem, 2 uur sleutelen verder en rekening NUL euri. Zo kan en hoort het ook vind ik. Heb helaas mijn 740 uit 1987 verkocht maar als zij voor een beurt naar Harrie moest stonden ze wat graag klaar, konden ze weer eens ouderwets sleutelen. Heb gelukkig nog mijn 940 uit 1998 en kreeg van een van de verkopers te horen, nooit meer weg doen. Niks geen te oud en moet u hier eens kijken !! Als ik dan zie wat hij aan nieuwe auto's verkoopt dan kan het dus ook zonder veel blabla. Misschien een poets/klusdag in Zevenaar (doetinchem ook goed hoor) ?
Groeten,
Maarten
Super die Harrie. Zit bij hem in Zevenaar en laatst probleem met remlichten en natuurlijk net op zaterdag. Bij Harrie geen probleem, 2 uur sleutelen verder en rekening NUL euri. Zo kan en hoort het ook vind ik. Heb helaas mijn 740 uit 1987 verkocht maar als zij voor een beurt naar Harrie moest stonden ze wat graag klaar, konden ze weer eens ouderwets sleutelen. Heb gelukkig nog mijn 940 uit 1998 en kreeg van een van de verkopers te horen, nooit meer weg doen. Niks geen te oud en moet u hier eens kijken !! Als ik dan zie wat hij aan nieuwe auto's verkoopt dan kan het dus ook zonder veel blabla. Misschien een poets/klusdag in Zevenaar (doetinchem ook goed hoor) ?
Groeten,
Maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





