Trekhaak registreren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 20:09 #1060023 door V700 register
Trekhaak registreren? is gemaakt door V700 register
Geachte forummers,
Vanmiddag had mijn vrouw het op haar werk over het plaatsen van een trekhaak. Een collega van haar was daar ook mee bezig en een aantal mensen beweerden dat de auto na het monteren van een trekhaak opnieuw naar de RDW moet om gekeurd te worden. Nu heb ik bij mijn allereerste 360 ooit een grijs officieel inlegvel bij de papieren gehad waarop de trekhaak beschreven was. Bij de auto's daarna heb ik dat nooit meer gezien.
Wie weet wat er papiertechnisch gezien geregeld is rond de trekhaak?
groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 20:31 #1165315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opsturen
Papieren opsturen naar RDW.
Je krijgt ze dan weer terug met de trekgegevens van de auto erop.
Zo simpel kan het zijn.
Bel even met RDW naar welke afdeling je het exact moet sturen. (enne maak even een kopie voordat je het opstuurt)
<a href=" www.rdw.nl/ "> www.rdw.nl
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 20:41 #1165317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je je auto recent ingevoerd?
In dat geval staat het maximum toegelaten trekgewicht al op je nieuwe kentekenbewijs(mits je bij invoer een CVO hebt overlegd bij de RDW)
Je kunt ook op rdw.nl je kenteken opzoeken. Bij mijn auto staat een toegelaten geremd gewicht van 1800KG.
Indien niet zou ik een mail sturen naar de RDW. Ze hebben in mijn geval ook snel gereageerd.
Groet,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 21:42 #1165324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trekgewicht
Het trekgewicht staat inderdaad op mijn kenteken, maar er staat niet op dat er een trekhaak onder zit (klopt ook, want die moet nog komen).
Maar het verhaal gaat dat de haak zelf gekeurd en geregistreerd moet worden. Klopt dat??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 22:00 #1165327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn 945 zit een grijs
Bij mijn 945 zit een grijs inlegvel, bij mijn V50 staat het gewoon op het kentekenbewijs maar de trekhaak is gewoon later bij de dealer gemonteerd en er is voor zover ik weet niets naar het RDW gegaan.
Eric

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2007 23:46 #1165357 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic De haak hoeft zover ik weet niet gekeurd te zijn
Het gaat alleen om de toevoeging op het kentekenbewijs waar staat wat je maximaal kunt trekken, en aangezien die er al staat hoef je niks te doen. Dat is althans het antwoord wat ik zo&#39;n 5 jaar geleden kreeg bij montage van de trekhaak op mijn 240 destijds. En bij de APK zullen ze wel controleren of hij goed is neem ik aan...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 11:36 #1165378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuren trekhaak
Volgens de RDW site staat pas vanaf half januari 1998 op het kentekenbewijs het max. toegelaten aanhanggewicht vermeld, of er nu een trekhaak onder zit of niet. Bij mijn weten is de keuring een onderdeel van de APK (bevestiging + diameter kogel ivm slijtage) en hoef je verder niets aan de RDW op te geven.
Vroeger stond er niets op het kentekenbewijs over het maximale aanhangwagengewicht vermeld. Toen kon je een grijs inlegvel aanvragen door het goedkeurnummer van de trekhaak op te geven aan de RDW. Op dat aanvullingsblad voor je kentekenbewijs stond het max. toegelaten aanhangwagengewicht vermeld. Zonder dit inlegvel mag je overigens wel een aanhanger trekken, maar niet zwaarder dan 750 kg trekken. 
Probeer eerst de helpdesk van de RDW eens om te horen of dat inlegvel nog bestaat.
Rob 

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2007 20:11 #1165416 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Snap het even niet meer
Hej Bart,

budo schreef : Wie weet wat er papiertechnisch gezien geregeld is rond de trekhaak?

Als er geen aantekening op het kenteken staat betreffende het maximaal toelaatbare trekgewicht, mag je volgens de letter der wet maximaal 750 kg trekken.

budo schreef : Het trekgewicht staat inderdaad op mijn kenteken, maar er staat niet op dat er een trekhaak onder zit (klopt ook, want die moet nog komen).

Dus er staat wel een trekgewicht op, 1600 kg ?, maar geen trekhaak ? Dan heeft deze er dus ooit wel opgezeten anders krijg je vlg mij die aantekening niet.
Een trekhaak heeft per definitie een typekeur en hoeft niet opnieuw gekeurd te worden. Let er wel op dat deze vlg de voorschriften wordt gemonteerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2007 08:25 #1165451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aantekening kenteken
Bij mij staat er 1800 kg max geremd gewicht op het kenteken en er heeft nog nooit een trekhaak ondergezeten!
Het gaat volgens mij om de typegoedkeuring van de auto.
Let wel op dat als je inderdaad 1800kg wil trekken je een verstevigingsset nodig hebt en bij een automaat een oliekoeler.
Groet,
Richard

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2007 20:41 #1165509 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zit er al op.
Hallo Richard
Als er "1800 kg max" op je kenteken staat, zal de verstevigingsset er waarschijnlijk al opzitten. Ik heb de indruk, dat Volvo die er de laatste productiejaren gewoon standaard opgezet heeft.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC