Trekhaak registreren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmiddag had mijn vrouw het op haar werk over het plaatsen van een trekhaak. Een collega van haar was daar ook mee bezig en een aantal mensen beweerden dat de auto na het monteren van een trekhaak opnieuw naar de RDW moet om gekeurd te worden. Nu heb ik bij mijn allereerste 360 ooit een grijs officieel inlegvel bij de papieren gehad waarop de trekhaak beschreven was. Bij de auto's daarna heb ik dat nooit meer gezien.
Wie weet wat er papiertechnisch gezien geregeld is rond de trekhaak?
groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je krijgt ze dan weer terug met de trekgegevens van de auto erop.
Zo simpel kan het zijn.
Bel even met RDW naar welke afdeling je het exact moet sturen. (enne maak even een kopie voordat je het opstuurt)
<a href=" www.rdw.nl/ "> www.rdw.nl

- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt ook op rdw.nl je kenteken opzoeken. Bij mijn auto staat een toegelaten geremd gewicht van 1800KG.
Indien niet zou ik een mail sturen naar de RDW. Ze hebben in mijn geval ook snel gereageerd.
Groet,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar het verhaal gaat dat de haak zelf gekeurd en geregistreerd moet worden. Klopt dat??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eric
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vroeger stond er niets op het kentekenbewijs over het maximale aanhangwagengewicht vermeld. Toen kon je een grijs inlegvel aanvragen door het goedkeurnummer van de trekhaak op te geven aan de RDW. Op dat aanvullingsblad voor je kentekenbewijs stond het max. toegelaten aanhangwagengewicht vermeld. Zonder dit inlegvel mag je overigens wel een aanhanger trekken, maar niet zwaarder dan 750 kg trekken.
Probeer eerst de helpdesk van de RDW eens om te horen of dat inlegvel nog bestaat.
Rob
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Als er geen aantekening op het kenteken staat betreffende het maximaal toelaatbare trekgewicht, mag je volgens de letter der wet maximaal 750 kg trekken.budo schreef : Wie weet wat er papiertechnisch gezien geregeld is rond de trekhaak?
Dus er staat wel een trekgewicht op, 1600 kg ?, maar geen trekhaak ? Dan heeft deze er dus ooit wel opgezeten anders krijg je vlg mij die aantekening niet.budo schreef : Het trekgewicht staat inderdaad op mijn kenteken, maar er staat niet op dat er een trekhaak onder zit (klopt ook, want die moet nog komen).
Een trekhaak heeft per definitie een typekeur en hoeft niet opnieuw gekeurd te worden. Let er wel op dat deze vlg de voorschriften wordt gemonteerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het gaat volgens mij om de typegoedkeuring van de auto.
Let wel op dat als je inderdaad 1800kg wil trekken je een verstevigingsset nodig hebt en bij een automaat een oliekoeler.
Groet,
Richard
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als er "1800 kg max" op je kenteken staat, zal de verstevigingsset er waarschijnlijk al opzitten. Ik heb de indruk, dat Volvo die er de laatste productiejaren gewoon standaard opgezet heeft.
Groetjes
Mathy