Dit wil je toch niet geloven:
twee lekke koppen tegelijk!
Lobbes werd destijds door mij uitgerust net een GMS installatie. GMS: een drama op zich: eerst een verkeerde tank geleverd, ontbrekenden onderdelen, niet leveren van de sinds kort verplichte rubber hoes die om het vustuk moet, waardoor een tweede bezoek aan de RDW voor herkeuring + kosten noodzakelijk was.
Nu het toppunt: de geleverde verdamper is zo lullig in elkaar gezet dat nadien, bijna alle boutjes van de twee helften met de hand kunnen worden aangedraaid. Stel je voor waar in een klap je koelwater blijft: kop oververhit: schade nog niet bekend en niet te verhalen op de leverancier volgens mijn rechtsbijstand jurist.... Maar goed hij rijdt weer met een nieuwe koppakking...
Het summum: onze gekoesterde Suzuki Swift, erfstuk van mijn vader, 20 jaar oud en puntgaaf, nooit naar het koelwater gekeken: gevolg heetlopen en een lekke koppakking. Twee auto's onderhanden nemen toch wat veel. Lobbes maar naar onze trouwe dorpsgarage, het lichte blokje van Suuz, onze Swift moet ik zelf maar onder handen nemen.
En ik wilde na de verkoop van mijn bedrijfje wat rustiger gaan doen...
Peter Lobbes, 740 tussenmodel 240.000 km en Suuz, ons Swiftje