Nieuwe aanwinst! Een zoon!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2007 22:55 #1163105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En vanuit de kelder,
sturen wij onze gelukswensen naar boven. Aan gans het gezin een dikke proficiat!!!
Groeten, Hugo
Groeten, Hugo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2007 23:12 #1163113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hieperdepiep Hoera
Van harte proficiat met zo'n pracht van een zoon.
lekker genieten van de kraamtijd!

Groetjes,
Hanneke
(new kid on the block)
lekker genieten van de kraamtijd!

Groetjes,
Hanneke
(new kid on the block)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2007 01:36 #1163131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van Harte...
Dat is inderdaad nog eens een kerngezonde jongen!
Proficiat,
Eric
Proficiat,
Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2007 09:09 #1163136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic proficiat!
Van harte gefeliciteerd! Het blijft toch altijd het enige echte wonder dat er bestaat, een geboorte....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2007 18:36 #1163163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van harte.....
....GEFELICITEERD!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2007 17:37 #1163215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proficitat!
Jeroen (en eega):

Fantastisch; je hebt er je handen aan vol, maar een nieuw leven in huis is dan ook niet niks!

(met enige vertraging, maar niet minder gemeend:) Van harte gelukgewenst!

Coert

Fantastisch; je hebt er je handen aan vol, maar een nieuw leven in huis is dan ook niet niks!

(met enige vertraging, maar niet minder gemeend:) Van harte gelukgewenst!

Coert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2007 19:49 #1163224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeroen, gefeliciteerd!
Een
Jeroen, gefeliciteerd!
Een dag later en hij was op dezelfde dag als ik geboren!
Ik had je in Gemert willen ontmoeten en nog bedanken voor de onderdeeltjes. Alles doet het prima.
Groet, Ad
Een dag later en hij was op dezelfde dag als ik geboren!
Ik had je in Gemert willen ontmoeten en nog bedanken voor de onderdeeltjes. Alles doet het prima.
Groet, Ad
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2007 23:35 #1163245
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Ook namens mij van harte!
En ik wens je veel wijsheid en geduld, en weet dat je enorm gaat genieten! Alle cliché's zijn waar. Maar daarom zijn ze dat ook geworden natuurlijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2007 00:41 #1163246
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beschuit met muisjes
Jeroen en jouw vrouw en Noor,
Gefeliciteerd met de geboorte van Micha.
In de Achterhoek is het een goed gebruik om te komen "kroamschudden". Nu ben ik een Westerling en had van kroamschudden nog nooit gehoord. Nu het kroamschudden gaat als volgt: Als "buurt" wordt je uitgenodigd. Je neemt je vrouw mee en een cadeautje. De mannen gaan bij elkaar zitten in een rustige hoek van de kamer. De vrouwen lopen bij toerbeurt heen en weer met koffie en beschuit met muisjes (hier over later meer). Als er twee maal koffie is in-e-doan, komt de Geneverflesch op tafel (Ja Mark, je grootste vijand). De vrouwen krijgen beurtelings de boreling in hun armen en wiegen het kindje dan heen en weer (het kroamschudden?) en letten erop dat ie stil blijft. Mannen doen er verstandig aan zich hier niet mee te bemoeien. Een enkeling (vaak moedig) probeert dit echter toch. Die krijgt de lachers op zijn hand en het commentaar blijft niet uit de lucht.
Als de flesch geledigd is (vaak meer dan 1) keert men huiswaarts.
Dan nog even de beschuit met muisjes.
Het verhaal gaat dat de muisjes (basis = anijs) de melkproductie van de moeder stimuleert. Toen ik dat hoorde, vroeg ik aan mijn achterbuurman (70 melkkoeien) of hij zijn vee ook iedere dag beschuit met muisjes voerde. Toen hij uitgelachen was vroeg hij of ik nog meer van die leuke opmerkingen had. Ik heb daaruit de conclusie getrokken dat beschuit met muisjes in ieder geval iets symbolisch moest betekenen en dat de melkproductie stimulerende eigenschappen wellicht niet wetenschappelijk zijn aangetoond.
In ieder geval alleen al vanwege de symboliek toch leuk die beschuiten.
Wanneer zijn wij welkom?
Gefeliciteerd met de geboorte van Micha.
In de Achterhoek is het een goed gebruik om te komen "kroamschudden". Nu ben ik een Westerling en had van kroamschudden nog nooit gehoord. Nu het kroamschudden gaat als volgt: Als "buurt" wordt je uitgenodigd. Je neemt je vrouw mee en een cadeautje. De mannen gaan bij elkaar zitten in een rustige hoek van de kamer. De vrouwen lopen bij toerbeurt heen en weer met koffie en beschuit met muisjes (hier over later meer). Als er twee maal koffie is in-e-doan, komt de Geneverflesch op tafel (Ja Mark, je grootste vijand). De vrouwen krijgen beurtelings de boreling in hun armen en wiegen het kindje dan heen en weer (het kroamschudden?) en letten erop dat ie stil blijft. Mannen doen er verstandig aan zich hier niet mee te bemoeien. Een enkeling (vaak moedig) probeert dit echter toch. Die krijgt de lachers op zijn hand en het commentaar blijft niet uit de lucht.
Als de flesch geledigd is (vaak meer dan 1) keert men huiswaarts.
Dan nog even de beschuit met muisjes.
Het verhaal gaat dat de muisjes (basis = anijs) de melkproductie van de moeder stimuleert. Toen ik dat hoorde, vroeg ik aan mijn achterbuurman (70 melkkoeien) of hij zijn vee ook iedere dag beschuit met muisjes voerde. Toen hij uitgelachen was vroeg hij of ik nog meer van die leuke opmerkingen had. Ik heb daaruit de conclusie getrokken dat beschuit met muisjes in ieder geval iets symbolisch moest betekenen en dat de melkproductie stimulerende eigenschappen wellicht niet wetenschappelijk zijn aangetoond.
In ieder geval alleen al vanwege de symboliek toch leuk die beschuiten.
Wanneer zijn wij welkom?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2007 14:24 #1163267
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van harte gefeliciteerd!
Van harte gefeliciteerd!
Groet,
Tamas
Groet,
Tamas
Moderators: Jerry Stam