Ik zit nu thuis nog na te genieten van een heerlijke dag.
Het weer was schitterend, dus dat is al een goed uitgangspunt.
Het was dit jaar minder druk dan vorig jaar qua aantal deelnemers, maar de sfeer was weer uitstekend. Ik heb niet geteld hoeveel deelnemers er waren met een 700/900 (en sommigen kwamen ook later), maar ik schat dat het er ongeveer 10 geweest zijn. Plus nog eens zoveel bezoekers.
Ik vind het toch heel apart om met je eigen auto, die normaal voor woon-werkverkeer en huis-tuin-en-keuken ritjes gebruikt wordt, over zo'n circuit te race. Anderhalve minuut gillende banden en gooi en smijtwerk.In de loop van de dag, naarmate er meer rondjes gemaakt zijn, worden de tijden steeds beter. Zelf begon ik bijvoorbeeld met 1 minuut 31 voor het eerste rondje, en uiteindelijk was om half vijf mijn beste tijd 1:17:60. Een behoorlijk verschil!
Ik heb ook veel pasagiers mee gehad: mijn eigen zoon Thomas (15), en verder Jeroen, Ireen en Florence Haring, en VolvoKoen. Dat was over het algemeen niet goed voor de tijden (de snelste heb ik in mijn eentje gereden), maar wel heel leuk om te doen. Ik ben blij dat dit jaar de organisatie dit over de hele dag heeft toegestaan (mits de pasagier een helm op hadden).
De deelnemers waren in negen klassen ingedeeld. Voor ons was het verdeeld over 200/700/900 Standaard en 200/700/900 Turbo. De eindstanden zijn helaas nog niet beschikbaar voor publicatie vanwege computer- en printerproblemen, maar worden (hopelijk) later naar het bestuur van de deelnemende clubs gestuurd.
Berry van Amerongen was de onbetwiste winnaar, met een tijd van 1:15.xx. Wat kan die man rijden, ongelooflijk! Sneller dan de Turbo's! En wat ook heel symphatiek was dat ik (en Willem ook) een keer met hem mee mochten als passagier om de kunst af te kijken. Dit heeft zeker bijgedragen aan mijn eindtijden!Nummer twee van de standaardauto's was een 240GT (1:17:xx), ikzelf werd drie (1:17:60), en Willem van Strik (1:18:xx) vier. Johan Laurensen is vermoedelijk vijf (1:19:xx).Bij de Turbo's was Marcel (740TIC) de winnaar.
Alles bij elkaar een dag genieten!