Blik op de weg (maar dan was ik het in het echt)
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:35 #1161033
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Ik snap het niet
Mark, je moet je wel erg vervelen om daar allemaal zin in te hebben.
Bovendien, Frits, eerst matsen ze je, en dan ga je nu je gelijk halen??
Bovendien, Frits, eerst matsen ze je, en dan ga je nu je gelijk halen??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:36 #1161034
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas..
Beste Frits,
Jammer voor je maar ik denk niet dat je dit gaat winnen. Dat zal ik proberen uit te leggen.
Dat geconstateerde overtreding is een overschrijding van de maximum snelheid met 31 km per uur. Daarop moet een wettelijke correctie van 3 % worden toegepast. Dat is bij 151 km een aftrek van (3% van 151 = 4,53 km, afgerond naar boven) 5km. Ook staat het tijdstip en de plaats van de overtreding niet ter discussie. Deze drie ingrediënten vormen aanleiding tot het opleggen van een beschikking. Nu de aard van de overtreding, de plaats en het tijdstip vaststaan en niet zijn gewijzigd, wordt een bijbehorende sanctie bepaald. De correctie maakt geen deel uit van de overtreding, maar van de berekening van het sanctiebedrag.
Je moet eerst bezwaar maken bij de Officier van Justitie. Hij zal nagaan of de constateringen kloppen en vervolgens het sanctiebedrag opleggen zoals dit wettelijk is bepaald. De Officier van Justitie zal je bezwaar dus ongegrond verklaren. Daarna kan je in beroep bij de kantonrechter en... je raadt het al: die redeneert op dezelfde wijze.
Mocht je na dit nog twijfelen: ik heb in het verleden de nodige uitspraken onder andere over verkeersovertreding geschreven en weet hier dus genoeg van.

Jammer voor je maar ik denk niet dat je dit gaat winnen. Dat zal ik proberen uit te leggen.
Dat geconstateerde overtreding is een overschrijding van de maximum snelheid met 31 km per uur. Daarop moet een wettelijke correctie van 3 % worden toegepast. Dat is bij 151 km een aftrek van (3% van 151 = 4,53 km, afgerond naar boven) 5km. Ook staat het tijdstip en de plaats van de overtreding niet ter discussie. Deze drie ingrediënten vormen aanleiding tot het opleggen van een beschikking. Nu de aard van de overtreding, de plaats en het tijdstip vaststaan en niet zijn gewijzigd, wordt een bijbehorende sanctie bepaald. De correctie maakt geen deel uit van de overtreding, maar van de berekening van het sanctiebedrag.
Je moet eerst bezwaar maken bij de Officier van Justitie. Hij zal nagaan of de constateringen kloppen en vervolgens het sanctiebedrag opleggen zoals dit wettelijk is bepaald. De Officier van Justitie zal je bezwaar dus ongegrond verklaren. Daarna kan je in beroep bij de kantonrechter en... je raadt het al: die redeneert op dezelfde wijze.
Mocht je na dit nog twijfelen: ik heb in het verleden de nodige uitspraken onder andere over verkeersovertreding geschreven en weet hier dus genoeg van.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:36 #1161035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rare boete.
Trouwens ook een idiote boete.Je reed neem ik aan op de snelweg?Als je daar 145 rijdt en je mag daar 120, hoor je een boete te krijgen van 89 euri, niet van 114.Had je 146 gereden, had dat inderdaad 6 euri meer gekost en dus 95 euri.
Waar die 114 vandaan komt is mij dus een raadsel.
Waar die 114 vandaan komt is mij dus een raadsel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:38 #1161036
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Teller klopt wel hoor Bas.
Maar ik moest even pitstop maken bij tankstation.
Reed bij tankstation weer weg en zag toen opeens de diender achter mij.
Hij vertelde mij dat ik 170km reed. Ik vertelde hem dat het nooit lang geweest kon zijn. (was nml net weer de snelweg op) Dat moest hij toegeven want het was precies 1 minuut.
Daarom heeft hij de snelheid wat naar beneden gedaan.
En dan achteraf weer verhogen per brief.
Moet toch niet gekker worden.
Bas hoe kom jij aan de gevens van 89 euro enzo?
Maar ik moest even pitstop maken bij tankstation.
Reed bij tankstation weer weg en zag toen opeens de diender achter mij.
Hij vertelde mij dat ik 170km reed. Ik vertelde hem dat het nooit lang geweest kon zijn. (was nml net weer de snelweg op) Dat moest hij toegeven want het was precies 1 minuut.
Daarom heeft hij de snelheid wat naar beneden gedaan.
En dan achteraf weer verhogen per brief.
Moet toch niet gekker worden.
Bas hoe kom jij aan de gevens van 89 euro enzo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:40 #1161039
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hiero.....
Klikerdeklik op <a href="
www.verkeershandhaving.nl/?s=127
" target="_blank">deze site
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:47 #1161043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kopie van de ingevulde site waar Baseman naar verwijst
<div class="s_pagetitle" style="padding-top: 0px">"Tarieven snelheidsovertredingen</div>U heeft aangegeven:
Het boetebedrag:
- U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
- U reed op de autosnelweg.
- U reed met een snelheid van 151 km/u.
- De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 120 km/u.
- U heeft de maximumsnelheid dus met 31 km/u overschreden.
Het boetebedrag:
- Het boetebedrag: € 120,-.
- Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: € 137,-.
- Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: € 129,-.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:49 #1161044
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt dus wel.
Bas maakt reken denk foutje denk ik.<div class="s_pagetitle" style="padding-top: 0px">Tarieven snelheidsovertredingen</div>
U heeft aangegeven:
Het boetebedrag:
Bas maakt reken denk foutje denk ik.<div class="s_pagetitle" style="padding-top: 0px">Tarieven snelheidsovertredingen</div>
U heeft aangegeven:
- U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
- U reed op de autosnelweg.
- U reed met een snelheid van 150 km/u.
- De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 120 km/u.
- U heeft de maximumsnelheid dus met 30 km/u overschreden.
Het boetebedrag:
- Het boetebedrag: € 114,-.
- Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: € 129,-.
- Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: € 121,-.
Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:51 #1161046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check.
Foutje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2007 22:56 #1161047
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk
Wordt toch moeilijk denk ik.
Met dank aan Bas (tip site) heb ik even verder gekeken op de site.
Bezwaartest - 6. Antwoord: ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking
Uw antwoord: Ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking
Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit ‘vormfouten’ zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna u een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen). Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden
Met dank aan Bas (tip site) heb ik even verder gekeken op de site.
Bezwaartest - 6. Antwoord: ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking
Uw antwoord: Ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking
Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit ‘vormfouten’ zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna u een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen). Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden
Moderators: Jerry Stam