De nieuwe XC70 al gezien?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2007 23:10 #1059038 door V700 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2007 01:07 #1160460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Heel mooi, de foto van deze wagen staat al een paar dagen als desktop ingesteld...........
(dezelfde wagen, zelfde kenteken)
Maar we gaan hem op de RAI wel in het echie bekijken........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2007 07:40 #1160463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook gezien
gister de LIV in bus gehad. Vind hem ook geslaagd.
Groetjes Harnt

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2007 09:06 #1160467 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mooie Auto!
Wel weer de, ondertussen bekende, Aziatische kont...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2007 11:19 #1160474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overdadige decoratie
Ik vind de 'opsmuk' rondom de mistlampen nogal overdadig: ook de extra 'randjes' in de achterbumper zijn voornamelijk effectbejag.
Heeft de auto volgens mij niet nodig.
Ben wél blij, dat de neus wat minder 'Tupperware' heeft dan de vorige..........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2007 22:18 #1160529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic XC70 gelezen, niet gezien
En inderdaad was dat dankzij de LIV.
Een mooi stukje auto met interessante motoren. Ik heb nu een beetje het idee dat die nieuwe XC lang genoeg is om in te zitten. Ik ben 1.94 meter en kan gewoon niet achter mezelf zitten in de meeste Volvo's. Maar met 4.85 meter XC70 gaat het de goede kant op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2007 06:44 #1160540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik dörf.....
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind hem schitterend.
Bij ieder nieuw ontwerp is altijd wel iets dat ergens in de verte op lijkt, zo ook bij deze auto. Ik heb er geen moeite mee, het is toch een duidelijk herkenbare, echte moderne Volvo.
Doe mij maar een D5!,   Al zou ik nooit -ook niet een Volvo- durven kopen in de eerste twee productiejaren. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2007 10:38 #1160547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tout est relatif
Al bijna een halve eeuw hoor ik om mij heen dat de hedendaagse auto's allemaal op elkaar lijken en dat merken en modellen niet (meer) significant van elkaar verschillen. Dat is mijns inziens betrekkelijk en heeft te maken met mate van interesse voor een auto. Als kind had ik als voorbeeld al genoeg aan een kapje van een achterlicht om te kunnen zeggen van welke auto dat was. Toen ik net mijn rijbewijs had kon ik kijkend in mijn binnenspiegel, in het donker aan de verlichting zien welke auto er achter mij reed. Die vaardigheden heb ik al geruime tijd niet meer. Mijn stelling is dan ook: "De mate waarin onderlinge verschillen bij auto's worden waargenomen neemt evenredig toe aan de mate van belangstelling voor auto's."
Ik ben er van overtuigd dat er nog steeds mensen zijn die aan de hand van het kapje van een achterlicht kunnen zeggen van welke auto die is. Bij mij lukt dat denk ik alleen bij auto's tot zo'n beetje de jaren negentig. Fabrikanten komen om de zoveel jaar met een nieuw model. Bij het ene merk om de vier/vijf jaar en bij het andere merk om de 7/8 jaar. Dat is voor mij bijna niet bij te houden, wat aantoont dat mijn brede belangstelling decennia geleden stil is blijven staan. Ik ben blijven hangen in de periode waarin ik watertandend naar een bepaald merk/model kon kijken. Dat "watertanden" heb ik nu nog voor die merken en modellen. Dat betekent voor mij niet dat ik een nieuwe auto niet mooi zou vinden. In tegendeel er zijn nog heel wat nieuwe auto's die ik zeer kan waarderen. Alleen het watertanden van zo'n auto heb ik niet meer. Onderlinge verschillen neem ik niet meer (zo bewust) waar.
Als ik naar het nieuwe model XC 70 herken ik daarin duidelijk een Volvo. De "schouders" van dit model is als voorbeeld een zeer in het oog springend Volvo kenmerk voor mij. Dat komt omdat Volvo heel lang met een basisvorm deed. Het model van de "Katterug" is van 1947 tot 1966 geproduceerd; het model van de Amazon is van 1956 tot 1970 geproduceerd; het (basis)model van de 140/240 van 1966 tot zelfs 1993 en het (basis)model 700/900 is van 1982 tot 1998 geproduceerd.
Nu Volvo tegenwoordig de basisvorm nog geen 10 jaar gebruikt, verliest dit merk dit voor mij zo kenmerkende aspect. Dat vind ik jammer.
Het nieuwe model XC 70 vind ik mooi, maar ik hoef hem niet zo nodig ook te hebben. Misschien komt dat nog wel als dit model een vertrouwd beeld zal zijn geworden op de Nederlandse wegen.
Gerard

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2007 11:22 #1160552 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Ongewijzigd
Ik ben het met Gerard eens dat je meer voor een auto gaat voelen als het model langer herkenbaar mee gaat. Kijk ook maar naar modellen als de Kever, de Eend, de Mini. Zelf vind ik de Twingo ook zo'n kandidaat, gaat al heel lang vrijwel ongewijzigd mee, goed ontwerp. Wie houdt er nou van zijn Amerikaan of Japanner als die er ieder jaar anders uitziet?
De 'eeuwigheidswaarde' wordt versterkt doodat een auto lang in een straatbeeld te zien is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC