16V of 2.0turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2007 18:21 #1058968 door V700 register
16V of 2.0turbo is gemaakt door V700 register
wat moet ik doen??
wil een bezine auto erbij hebben, nu kan ik kiezen.
een 2.3 16V estate 1988 of een 2.0turbo sedan 1988.
 wil eingelijk een sedan maar wat is beter , wat motor aangaat.
kan ook beide nemen maar dan zoek ik een sponsor!
harm 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2007 20:05 #1160012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat wil je er mee ?
Gewoon een beetje toeren en verder niets ? Een 16V lijkt me een goede keuze en waarschijnlijk is het brandstofverbruik ook iets lager dan een Turbo.
Maar een Turbo heeft meer koppel en dat bij een lager toerental. En dat is prettig rijden en is eenvoudig "op te voeren". Overigens dacht ik dat ze allebij ongeveer 155 pk hebben.
MBC en klaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2007 13:53 #1160066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 16V versus Turbo
Dat is op zich een grappig dilemma. Omdat de motoren verschillender zijn dan je zou denken. Even kort door de bocht. De Turbo is een gewone 8 klepper met wat aanpassingen en een Turbo erachter. Ook hoeft het uitrustings nivo van een Turbo niet van topnivo te zijn. Bij de mijne is bijvoorbeeld alles handbediend(zoals ik het graag wil). Het voordeel van de Turbo vind ik dat je gewoon met lage toerentallen kunt rijden en als je hem eens doortrekt dan komen de pk,s los. Maar ik kom doorgaans niet boven 2500 tot 2800 toeren. (3000 toeren in 5 is 140km/u)
Het blok van de 16V is aangepast t.o.v.de 8klepper. Voor zover ik weet: in het blok geboorde oliekanalen, balans assen en last but not least hydraulische klepstoters en nog wel wat mooie dingen. Zie elders op deze site. Het blok maakt graag wat meer toeren dan de 8V,maar loopt dan ook heel mooi terwijl de 8V dan juist wat rauw wordt. Qua prestaties en verbruik zie ik geen significante verschillen.
Wel is het uitrustings nivo van de 16V doorgaans hoger omdat ze in de GLT en GLE versies zaten. Op mijn verlanglijstje staat nog een 744GLT, maar helaas is de garage vol en de portemonnee leeg.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC