Een nieuwe volvo eigenaar
- Marco
- Nieuw lid
-
De kussenzitting kun je er zelf simpel uitpakken en hierna wegbrengen. Kosten rond de vijftig Euro.
Zie <a href="/?q=node/9248">hier</a> voor een eerder draadje over uitbouwen van het kussen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even iets totaal anders. Benzine meter doet weinig meer in deze auto (wist ik al bij aankoop), ik dacht eerst dat ie gewoon haperde omdat ie ook af en toe halverwegen staat maar ben er ondertussen achter dat ie of op leeg, of op half staat, ongeacht wat er in de tank zit. Kan dus kapotte sensor zijn, draadbreuk, of metertje.
Is dit een bekend iets bij deze wagens? Iets waar het slim van is om als eerste te checken voordat ik het halve dashboard open sloop?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb even geen zin om te zoeken, maar daarover is al een uitgebreid draadje van ruim een jaar geleden.Ligt aan de vlotter in de tank. Of ie nu vervangen of gerepareerd moet worden weet ik zo snel even niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ik iets om op te zoeken, gaat goed komen:D
Goed, ik ben net terug van het voor jouw welbekende Roubos. Luchtfilter vervangen, olie vervangen, dat hebben we alvast gehad. Verder de wagen even goed bekeken op de brug. Eigenlijk geen echte verassingen tegen gekomen, de wagen is gewoon nog netjes en hard. De enige plek die ik in de gaten moet houden is bij het linker voor krikpunt, hier in de buurt zit wat roestvorming waar mogelijk wat naregeit in de toekomst van kan komen.
Verder even de remmen bekeken en die staan nu als volgende op het program. Remschijven achter zijn wat dunnetjes aan het worden en remblokken rechts achter zijn op. Sander gaf hier aan dat de remklauw mogelijk vast zit, hij had er iig een opmerking over gemaakt dus dat moet ik nog even uitzoeken. We zullen et zien, in het ergste geval moet ik een remklauw even gangbaar maken of vervangen. Ook zat er een klemmetje scheef wat een hoop gepiep tijdens het remmen veroorzaakte, maar meteen even goed gedaan dus dat is weer goed

Rechts voor is de remschrijf behoorlijk gegroeft, die mag ook weg,blokjes links en rechts worden al wat dun maar kunnen nog even mee, mag eerdaags allemaal in 1 keer. Ik heb links en rechts echter een verschillende soort remschrijf zitten, had Sander me ook al voor gewaarschuwd. Rechts zit een losse remschijf terwijl links de remschijf onderdeel lijkt te zijn van de hele unit. Wat nou beter is weet ik niet maar wel zo lastig bij het vervangen van de schijven. Liefst heb ik links en rechts hetzelfde dus ik moet even uitzoeken of dat een kwestie is van de hele veerpoot of een gedeelte vervangen.
Verder her en der wat WD40 treatment gedaan, dus wat vast zittende zaakjes zit nu weer mooi beweging in

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik heb vorig jaar exact dezelfde verschijnselen gehad. Het was de aangever in de tank (vlotter) die kapot was, en hij is vervangen door eenzelfde van de sloop. Een vervelend karweitje, maar wel te doen. Er is wel een draadje over hier ergens.bastiaanolij schreef : Benzine meter doet weinig meer in deze auto (wist ik al bij aankoop), ik dacht eerst dat ie gewoon haperde omdat ie ook af en toe halverwegen staat maar ben er ondertussen achter dat ie of op leeg, of op half staat, ongeacht wat er in de tank zit. Kan dus kapotte sensor zijn, draadbreuk, of metertje.
Bij mijn 965 1991 betreft het één unit van pomp en vlotter/aangever.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Yups, we zijn lekker op weg zo

Wil het een beetje lukken met jouw nieuwe aanwinst?
Eric, thanks, ik ga dat draadje es opzoeken. Voorlopig nog even de km teller in de gaten houden

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb helaas geen foto's, ik heb namelijk van de week een video camera aangeschaft. Ik heb zoveel mogelijk op de video gezet maar helaas als beginnend video hobbiest vrees ik dat dit nog niet helemaal bruikbaar is, met name teweinig licht gooit roet in het eten. Zowiezo liepen we tegen teveel problemen aan om een coherent verhaal neer te zetten.
Doch ga ik van de week es kijken of ik iig een leuke samenvatting in mekaar weet te zetten

Goed, ik heb de handrem blokken, remblokken en remschijven vervangen. De oude handremblokken waren tot het metaal op. Is nog best irritant om die dingen te vervangen, geklooi met die veertjes

Mijn linker remklauw bleek een serieus probleem te zijn, ik wist niet dat deze zo slecht was maar verwachte wel de nodige problemen. Beide zuigers zaten muur en muur vast. Ik kreeg voor geen mogelijkheid de remleidingen los om de rem klauw even rustig op de werkbank te leggen, dat maakte het werken aan de klauw wat ingewikkelder. 1 zuiger was wat roestig, deze kreeg ik uiteindelijk goed naar buiten en met wat schoonmaakwerk was deze weer helemaal gangbaar gemaakt. De andere zuiger zag er perfect uit maar zat voledig klem, deze wou niet meer naar binnen of naar buiten. Uiteindelijk hebben we hem met grof geweld weer terug naar binnen gekregen, niet mijn voorkeur maar er was even geen andere oplossing. Rare was dat vervolgens de goed werkende zuiger ook niet meer naar buiten kwam dus ik vermoed dat de slechte zuiger de doorgangen nu aardig blokkeert en dat deze rem niet echt meer meetelt. Tijd voor een nieuwere remklauw en nieuwe remleidingen, dan kan ik deze eens rustig uit elkaar halen en zien of ie nog te redden is, waarschijnlijk moet de binnenkant van de rem schoongemaakt worden en doet een vers setje rubbers wonderen.