Overzicht "slechte" occasions
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begin hier een beetje van te balen,ik moet vanuit Limburg komen en na 2 uur gereden te hebben,tref ik een uitgeleefde volvo aan.
Misschien dat er onder jullie ook animo is voor een overzichtslijst van occasions die men beter kan mijden?
Gr Mischa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Want de vraag is natuurlijk wat iemand z'n eisen zijn aan de auto die hij gaat kopen. En wie gaat die lijst bijhouden ?
"Hallo, is die 960 al verkocht?"
"Ja, net overgeschreven"
"Mooi, dan kunt u van de zwarte lijst af"
"Hu ?"

Je kunt overwegen om niet zover te gaan rijden voor een auto. Je kunt ook overwegen om foto's op te vragen en dan te oordelen. Maar feit is inderdaad dat je regelmatig voor l*l naar een verkoper rijdt.
Een geluk : het is goed rijden in een Volvo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
zou wel leuk zijn!MSuidgeest schreef : "Hallo, is die 960 al verkocht?"
"Ja, net overgeschreven"
"Mooi, dan kunt u van de zwarte lijst af"
"Hu ?"
Niet haalbaar, maar wel grappig.
Eens kijken wat dat doet met de zooi van zo'n handelaartje zoals van die 760 ,of die figuur uit utrecht met zijn LPG blah blah blah en Jet cars in rotterdam.
- en dan mooi achter het ledensectietje op slot doen (doet de consumentenbond ook per slot van rekening)
- moeten we ook een testteam hebben natuurlijk
- en beoordelingslijstjes
- en de auto's bespreken iedere week
- en kijken en nabellen of ze er nog zijn.
- en vragen wiehem gekocht heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb de afgelopen tijd al een hoop km's voor niets gemaakt, maar je leert er wel van.
Het is wel waar dat iedereen andere eisen stelt. Ben zelf nogal precies, dus wat de een mooi vindt, vind ik misschien niets?! Daarom is het ook heel moeilijk om voor iemand anders naar een auto te gaan kijken. Maar vind het wel een goed idee om een eerste indruk te krijgen. Dus, als er in Limburg iets staat, U roept maar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zodat als ze dan weer aangeboden worden we daar niet op af hoeven te gaan.
aart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil natuurlijk niet vervelend doen, maar dit is nu volgens mij het grote verschil tussen de "goedkopere" (of marktconforme, zo u wil) en de "veel te dure" volvo's die worden aangeboden.
Zo zal mijn 960 B204FT ongetwijfeld "veel te duur" zijn, maar dan krijg je wel een auto die daadwerkelijk technisch in topstaat is en niet slechts APK-goedgekeurd (daar zit namelijk een wereld van verschil tussen), zeer strak rijdt en ook optisch er erg goed bijstaat. Ik heb namelijk andere eisen aan deze auto's dan de gemiddelde "liefhebber" (van goedkoop en betrouwbaar vervoer).
Ik rijd alleen met een fijn gevoel in mijn 960 als ik weet dat elk boutje, rubbertje en lampje in topconditie is, en dat kost me uiteraard (veel) geld (dat ik er uiteraard nooit uit kan halen).
Vat dit verhaal a.u.b. niet op als een vervelend zeurverhaal of reclame voor mijn eigen wagen. Zoals gezegd, ik hoef mijn wagen niet kwijt, maar heb liever een automaat (die al klaar staat in de stalling).
Ik verbaas me zelf ook vaak over de erg lage prijzen van ons type volvo op b.v. marktplaats, maar verbaas me niet als blijkt dat dat uitgeleefde werkhokken zijn.
Rest mij u slechts veel succes te wensen met uw zoektochten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
de wagen krijgt dat een stempel opgedrukt gebaseerd op de lat die de kijker legt. Bovendien loop je het risico dat de auto een stempel krijgt opgedrukt terwijl hij in de tussentijd misschien wel aardig opgeknapt is.abosch schreef : We zouden in ieder geval de nummerborden kunnen publiceren voor leden, van te koop aangeboden volvo's die niet al te best zijn.
Zodat als ze dan weer aangeboden worden we daar niet op af hoeven te gaan.
aart
- V700 register
- Nieuw lid
-
 arvid schreef : Zo zal mijn Volvo ongetwijfeld "veel te duur" zijn, maar dan krijg je wel een auto die daadwerkelijk technisch in topstaat is en niet slechts APK-goedgekeurd (daar zit namelijk een wereld van verschil tussen), zeer strak rijdt en ook optisch er erg goed bijstaat. Ik heb namelijk andere eisen aan deze auto's dan de gemiddelde "liefhebber" (van goedkoop en betrouwbaar vervoer).
Ik rijd alleen met een fijn gevoel in mijn 960 als ik weet dat elk boutje, rubbertje en lampje in topconditie is, en dat kost me uiteraard (veel) geld (dat ik er uiteraard nooit uit kan halen).

De spijker op zijn kop.
Wagen die duizende euro's moesten opbrengen. ik vind dat je deze wel mag neerzetten als slecht! zeker als je naar de prijs kijkt, stel hij zou 1000 moeten kosten dan mag je niet zeuren maar mag het nog wel vermeld worden dat het geen wagen is waar je in gaat zitten en er "lekker" jaren mee voort kan..
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
De auto in spe ( niet Spee ) was deels niet inorde : losse deurpanelen, krassen op de bumpers en brandgaten in de stoelen. De verkoper heeft aangegeven dat de auto opgeknapt zou worden en dat heeft hij keurig gedaan.
Na 2 weken kreeg ik een GSMmetje dattie klaar was voor een proefrit. Ik was inderdaad enthousiast en na een proefrit heb ik de Silver Shadow gekocht.
U had haar kunnen zien vandaag in Zaltbommel.