Flitswaarschuwingen op navigatie verboden in Zwitserland

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2007 00:23 #1058162 door Mathy van Nisselroy
Flitswaarschuwingen op navigatie verboden in Zwitserland is gemaakt door Mathy van Nisselroy
<pre><!--break-->Hallo Volvisti
Op <a href=" www.navigatiehelpsite.nl/Forum/index.php " target="_blank"> www.navigatiehelpsite.nl kwam ik het bericht tegen, dat het in Zwitserland verboden is, om je door navigatiesystemen te laten waarschuwen voor flitsers. Dit geldt schijnbaar voor zowel vast flitsers als voor mobiele flitsers. En voor zowel voor navigatie op mobiele telefoons, op PDA's, voor draagbare navigatiesystemen als voor navigatiesystemen die vast ingebouwd worden.
In <a href=" www.surfinagain.com/images/astrafaq.pdf " target="_blank">deze PDF , opgesteld in Duits, kun je meer hierover lezen.
Wie door Zwitserland wil rijden, is dus gewaarschuwd. 
Groetjes
Mathy (die een navigatiesysteem heeft dat veel kan, maar geen flitsers bij z&#39;n Points Of Intrest heeft staan)</pre>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2007 22:49 #1154657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ???
???
Hoe gaan die Zwitsers dit soort regeltjes eigenlijk controleren/handhaven??

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2007 23:03 #1154661 door Siang
Beantwoord door Siang in topic verboden te verbieden
Naar mijn ervaring is (niet alleen) de Zwitserse ambtenarij volledig gespeend van humor en toeschietelijkheid. Ze zullen ongetwijfeld een list voor handhaving verzinnen.
Geen geld, geen Zwitsers, tenslotte.
Mooi vacantieland overigens als je geen rommel of herrie maakt en een goed gevulde beurs mee neemt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 10:07 #1154690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sneltoets
hmm, dus een sneltoets maken die ineens alle POI&#39;s mbt flitsers uitzet. Zou je er een macro op los kunnen laten?
Of een tweede SD-RAM bij je waar TT opstaat zónder flitspalen. Snel wisselen bij (dreiging tot) aanhouden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 10:47 #1154693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitprinten!
Als ik die Zwitserse tekst zo lees, dan staat er volgens mij nergens dat je geen printje in je bezit mag hebben met daarop de locaties. Het lijkt me echt gericht op electronische waarschuwingen, die verboden zijn.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 11:43 #1154698 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Waarschuwingen
Waarom maakt iedereen zich toch zo druk over het feit dat je geen info mag hebben (van radardetector tot weergve op je navigatie) over radarcontroles.
Ik bedoel, rij je te hard, dan neem je gewoon een risico dat je gepakt wordt en moet je verder ook niet zeuren dat je een keer een bekeuring krijgt. Hetzelfde geldt immers voor andere dingen die niet mogen. Als je het doet, dan loop je de kans dat je gepakt wordt.

En ga nou niet zeuren dat je al een bekeuring krijgt als je maar 2 km/u te hard rijdt, want dat is niet zo. Ten eerste overdrijft de teller in de auto met minimaal een paar procent (doet ie dat niet, dan heb je er verkeerde bandjes onder gehangen of iets dergelijks). Ten tweede gaat er een correctie af van een paar procent.

Wat wel anders zou moeten is dat de pakkans voor andere vergrijpen ook eens net zo groot zou moeten zijn als voor te snel rijden. Daar stoor ik me dan weer wel aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 15:32 #1154713 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grens
zolang het niet officieel bekend wordt gemaakt, (bijvoorbeeld aan de grens).
denk ik dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend.
 want, moet ik mijn MS2010 dan inleveren bij de grens  omdat het er op staat?
 of ?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 17:07 #1154719 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Artikel 1
Hallo Jeroen
Volgens mij hoor je er zelf voor te zorgen, dat je de wet kent in het land waar je naartoe gaat. Als ze jou in het buitenland op de bon slingeren voor "zonder licht rijden buiten de bebouwde kom" of het niet in de auto hebben van voldoende reflecterende jasjes, kom je er ook niet onderuit door te zeggen: "Ja maar, dat wist ik niet. Dat hebben jullie bij ons en aan de grens niet bekend gemaakt."
BTW volgens mij staat in artikel 1 van de Nederlandse grondwet: "Iedereen wordt geacht de wet te kennen."
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 21:13 #1154734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prioriteiten
nou het blijft toch een kat en muis spelletje. Zolang zij allerlei kinderachtige dingen uithalen om je te "pakken"zal de tegenpartij(wij dus) van alles proberen om ze te slim af te zijn. En die twee km daar ben ik het met je eens maar met de meeste auto&#39;s, de mijne in ieder geval wel, merk je het verschil niet echt tussen 120 en 130 qua geluid. Sterker nog na de 120 loopt hij veel lekkerder. dus als je niet constant op de meter kijkt rij je al snel 130 en dan komt er weer één binnen voor een paar km.
Vandaag een paar afspraakjes hier rond Utrecht en 3x snelheidscontrole gezien. en dan heb ik het niet over flitspalen enzo, maar echt met een autootje achter een geluidsscherm gaan staan. Daar zijn dus 6 man de hele dag zoet mee. Ik heb dan liever dat die degene proberen te pakken die mijn tuinbank vorige week heeft gejat hoor!!.
Kijk je naar "blik op de weg". Nou meneer u rijdt levensgevaarlijk en brengt anderen in gevaar. Dat is in zo&#39;n geval ook vaak zo, maar zij halen dezelfde capriolen uit om hem te pakken, terwijl ze videoopnamen en z&#39;n kenteken hebben. Komt op mij toch allemaal wel vreemd over. En nee we zaten u niet op te drukken maar we moesten er voorbij om u staande te houden. Kijk ik heb geen medelijden met iemand die staat te mouwen dat hij op 1 kilometertje z&#39;n rijbewijs kwijt is, want dan rij je er al 51 te hard en dat merk je echt wel. Maar ik vraag me wel eens af waar de prioriteiten liggen van al dat blauw op straat.
Maar zij hebben de macht aan hun kant en kunnen gewoon een regeltje aannemen om ons buitenspel te zetten en daar word ik wel flauw van
&#160;
&#160;
&#160;

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2007 22:31 #1154741 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Re prioriteiten

gbomer schreef : Ik heb dan liever dat die degene proberen te pakken die mijn tuinbank vorige week heeft gejat hoor!!.

Als ze nou eens net zoveel hun best deden om dat soort zaken op te lossen, dan waren die snelheidscontroles lang zo vervelend niet. Maar controleren op de snelheid is lekker makkelijk, veel makkelijker dan een dief vinden. En dat is nu precies waar ik me ook aan stoor.

gbomer schreef : Maar zij hebben de macht aan hun kant en kunnen gewoon een regeltje aannemen om ons buitenspel te zetten en daar word ik wel flauw van.

Een regeltje aanneemen om ons buitenspel te zetten?
Je moet je dus gewoon aan de regeltjes houden. Doe je dat niet, ja dan kun je wel eens problemen verwachten.
Of moeten we die dieven ook gaan vertellen wanneer iemand toevallig niet thuis bent en er geen poilitie in de buurt is en wanneer het alarm niet werkt e.d. Leuk, dan wordt er nog veel meer gejat. Daar schieten we dus niet veel mee op. Dan houdt iedereen zich alleen aan de regeltjes als de politie toevallig kijkt.

Nee, ze moeten juist de pakkans vergroten voor andere vergrijpen, i.p.v. alleen het makkelijke snelheidscontrole werk te doen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC