Vorige week zaterdag even naar de sloop geweest. In overleg met patje in ieder geval vastgesteld dat de luchmassameter zijn beste tijd gehad had en waarschijnlijk slachtoffer is geweest van een backfire. De bak van het luchtfilter bleek bij nadere inspectie aan elkaar te hangen met kruiskop schroeven. Ik heb 6 of 7 740s bekeken op de sloop hier en in de laatste zat de meter nog en hij had zelfs het juiste nummer. Dus met bak en al eruit en in de auto overgezet. Hij liep direct al wat beter. Daarna bij Brezan voor 27,50 een setje bougiekabels gehaald (dat is ook geen geld zeg) en gewiseld. Helaas met de verkeerde bobinekabel, dus die mag ik deze week nog ruilen. De tweede cilinder van vooraf geteld, daar bleek de kabel gewoon helemaal rot te zijn. Trok het schoentje eraf, bleef het metaal aan de bougie zitten. Misschien nog maar eens bougies wisselen ook. Nu alleen de verdelerkap nog eens, want zo op het eerste zicht is dat ook niets meer. Maar ik weet nog niet hoe ik dat aan moet pakken. Heeft iemand dat in foto's online?In ieder geval loopt de auto nu al wel weer wat beter. Eigenlijk moet ik nu nog de foutcodes uit kunnen lezen. Ik kan nog aan een goede lambda sond komen voor niet te veel geld, dus als die het is, kan ik die ook wisselen.
Er is nu alleen wel een probleem bijgekomen. De gasinstallatie valt soms uit. Eerst reed de auto niet op benzine, dus dat was ineens een groot probleem. Maar met een flesje reiniger en de nieuwe onderdelen loopt het allemaal weer best netjes. Ik zag op een andere plek op het forum dat het te maken kan hebben met het brandstofrelais (had onze S70 ook), dus misschien dat uit voorzorg ook maar eens vervangen. Zo blijf je bezig.