volvo radio SC 805 RDS
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
- De dealer vertelde mij, toen ik vroeg om reparatie van mijn radio, dat dit niet meer gedaan werd en ik in plaats daarvan een 'omruilradio' kon krijgen voor een vaste prijs. Hij vertelde erbij dat dit eigenlijk gewoon een nieuwe is, alleen noemen ze het niet zo.n.deleeuw schreef : Vanmiddag was ik bij volvo dealer in Huizen en die heeft inderdaad voor mij een radio besteld voor 158 euro exclusief BTW, met 1 jaar garantie
Hoe weet je nou dat het een nieuwe is?
Geven volvodealers korting vanwege lidmaatschap volvo vereniging?
- Ik heb zelf uit de doos en het plastic gehaald, en alles zag er splinternieuw uit, boekjes erbij etc.
- Let wel op dat je dezelfde (goede) kleur krijgt, ze zijn zwart of grijs.
- Sommige dealers geven korting, maar je zult het moeten vragen aan ze. Sommigen adverteren in de Factor. Ik weet niet of we ergens een lijstje hebben.
- Sorry van de BTW, lekje in mijn geheugen.
- De dubbel-DIN radio's passen ook in andere Volvo's zoals de S/V40 en de 850 (dacht ik). Ik weet niet of ze op deze manier de voorraden opruimen. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog nieuw gemaakt worden nu.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze worden volgens mij niet meer bijgemaakt.
De dealer in Huizen zei dat het aantal wel aan het slinken is, doch zeo ook dat dit type nog steeds heel erg gewild is.
Over 14 dagen is krijg ik een telefoontje.
Ik had hem ook eerder kunnen krijgen maar dan had ik iets meer moeten betalen.Ik vind het prima. De radio doet het immers toch.Ik blijf mij verbazen over het mooie geluid. Ik heb nu al wel zoveel radio's gehoord maar deze overtreft alles.
Ik hou je op de hoogte.
Nogmaals dank en een prettig weekend
Nico
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had je al eerder bericht maar die is kennelijk niet goed doorgekomen, vandaar deze tweede reactie.
Ik hou je op de hoogte.
Prettig weekend, Nico
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nico
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Nico,n.deleeuw schreef : was toch goed, stond op pagina 2,had er even geen erg in.
Ik ben blij dat je je geholpen voelt.
Wat de pagina's betreft: er is een instellingsoptie (onder de eerste post in een nieuwe draad èn onder aan de pagina) waar je het aantal opmerkingen per pagina kunt kiezen. Bij jou staat hij kennelijk op 10. Ik heb het op 90 staan, een stuk prettiger lezen. Enige nadeel kan zijn dat de laadtijd van de pagina langer is.
Je kan er daar ook voor kiezen de volgorde om te keren (nieuwste bericht bovenaan), of eventueel te groeperen.Vergeet niet na het aanbrengen van wijzigingen de instelling op te slaan (knopje rechts ervan).
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmiddag heeft de volvodealer mijn SC 805 er in gezet. Deze kwam ook uit een blauwe doos, het plastiek erom heen, 3 gloednieuwe handleidingen met verschillende talen, eveneens in plastiek en in een apart plastiek de blauwe code met 2 grijze codebordjes voor aan de sleutelbos en een reserve, 2 code plakkers voor tegen de ramen. Zo te zien een gloednieuwe radio en toch sprak hij van een nieuwe tweedehands, of ik weet niet wat voor woord hij gebruikte, radio.
Mijn omruilradio werd in de doos gedaan waar de nieuwe uitkwam voor verzending. Op mijn vraag wat hiermee ging gebeuren antwoordde hij dat deze weer gerepareerd werd.
Het blijft mysterieus. Op het oog een gloednieuwe of toch een gereviseerde?
Gaat volvo nu daadwerkelijk mijn kapotte CD nog maken en deze weer als nieuw aanbieden?
Graag jouw reactie.
Groetjes, Nico
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Beste Nico,n.deleeuw schreef : Gaat volvo nu daadwerkelijk mijn kapotte CD nog maken en deze weer als nieuw aanbieden?
Je hebt hem zelf uit de doos zien komen. Heb je de nieuwe goed bekeken? Als hij gerepareerd zou zijn hebben ze ook het front vervangen, en een nieuwe code ingevoerd, en een bijbehorend kaartje gemaakt, en een stapeltje nieuwe manuals achter de hand hebben.
Ik weet het niet met zekerheid. Ik kreeg de indruk van 'mijn' onderdelenman dat er vroeger gerepareerd werd, maar dat het vandaag de dag wel degelijk om nieuwe radio's gaat. Ik kan me voorstellen dat uit marketingoverwegingen (de radio's zijn nog steeds te koop) Volvo niet 'met twee maten kan meten', en dat ze om die reden consequent blijven praten over ' refurbished' radio's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe weet je dan dat het om een refurbished of een nieuwe gaat. Een nieuwe heeft zowiezo een nieuw front.
Zou je het ook nog aan het geluid kunnen merken?
Ik krijg nl de indruk dat het geluid nog zuiverder is. Ik ben er prima tevreden mee en oh ja er zit een jaar garantie op. Was dat ook bij de jouwe?
Groetjes Nico
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik keer het maar om: alles aan de radio zag er nieuw uit en hij klinkt en loopt perfect, dus ik ga er ook van uit dat hij nieuw is. Die garantie had ik ook, maar mijn jaar is nu om.n.deleeuw schreef : Het frontje is pik splinternieuw. Ik krijg nl de indruk dat het geluid nog zuiverder is. Ik ben er prima tevreden mee en oh ja er zit een jaar garantie op. Was dat ook bij de jouwe?