Ha fijn, weer nieuwe gezichten gezien, rondgeneusd en met deze en gene een praatjegemaakt.
"He, was jij niet die met die radiator"? Ja, de Factor wordt inderdaad goed gelezen.....
Koffie was weer goed voorzien, evenals de lunch, die in mijn geval een beetje naar benzine stonk, maar goed.....dat lag niet aan het broodje.
Locatie goed, prima weer.........klussen maar, dacht ik dus.
Nu wist ik voor ik naar HHW kwam, dat de vulplug van mij M47-bak niet soepeltjes uit de bak zou komen, maar dat het me een dikke anderhalf uur kostte om samen met twee vrijwilligers dat k#%%$te-ding eruit te halen, had ik niet voorzien.
De kop van de bout, de aanwezigen zullen dit herkennen, waren de tanden al af voor ik er aan begon. De plug zat zo hard vast gedraaid, dat ik bij het vervangen van mijn uitlaat, een maand of 4 geleden, zag, dat de koperen ring die ertussen hoort te zitten, er helemaal uitgedrukt was. Dat is niet echt vast-is-vast maar lijkt meer op ramvast.
Tikken, kloppen, pijpe-tang erop, griptang erop, staalplaatje erop gezet (brak er weer net zo makkelijk af) sleutel erop gelast (idem, brak af), het mocht allemaal niet baten.
Uiteindelijk met het eraan vijlen van twee vlakke kanten, toch weer een griptang erop, bak plaatselijk verwarmd, kwam de plug eruit.
Nou ja, de rest ging eigenlijk "vanzelf". Versnellingsbakolie vervangen (die er als ondoorzichtige blubber uit kwam overigens, ergo: het was nodig), differentieel-olie bijgevuld, motorolie en filter vervangen.
Af ge-koffied en naar huis.
Al met al toch wel weer een geslaagde dag, waarbij ik de heren assistenten hartelijk wil bedanken voor de gedane moeite, en Co, over die Vialle spreken we elkaar nog wel, want helaas, het einde van de IJ-tunnel moest wederom op benzine....;-(
Uiteraard wil ik, ik denk namens alle aanwezigen van de afgelopen sleuteldag, ook Nordicar weer bedanken voor de gastvrijheid en het ter beschikking stellen van materiaal en materieel.
Bas.