eindelijk mbc
- Siang
- Nieuw lid
-
Vandaag is eindelijk een mbc op mijn 945 lpt geplaatst - voor de nieuwelingen een handigheidje waardoor de turbo minder geknepen wordt als ik het goed zeg.
Met 135 pk was het geen strepentrekker, maar nu krijg je bij 3500 tpm een echte duw in je rug; 'k heb slechts een paar kilometer ermee gereden maar dit voelt echt lekker aan. Voor geval iemand het wil weten: hij is afgesteld op 0,65 bar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klinkt goed, hoe gaat dit in z'n werk en wat zijn de kosten?
Hans, Volvo 940 2.3 LPT 1998 (ltd edition) estate.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Kost enkele tientjes, dacht ik.</font>
<font face="Tahoma">Maar ik begin er niet aan. Eerst de automaat inorde, want die begint uit elkaar te vallen.</font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn er nadelen aan verbonden dan?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Eerder thuis.................................
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
Andre,
het is niet vergelijkbaar met jou chip neem ik aan, maar schiet je er wat mee op?
- Siang
- Nieuw lid
-
Kan �©�©n van de moderatoren svp een samenvatting maken van de zeer uitgebreide informatie uitwisseling en technische uitleg van een aantal maanden geleden en die als vaste info ergens op de site plaatsen?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Wat schiet je er mee op? Meer PK's + Koppel
De turbo druk gaat van 0,3 naar bijvoorbeeld 0,65 bar. dat is een redelijke schop in je rug bij 3500 tpm.
In combinatie met een "Chip" wordt de ingespoten hoeveelheid brandstof aangepast op de verhoogde turbo druk.
Hiermee wordt voorkomen dat de motor te arm loopt, daar kan die niet goed tegen.
Oudere types inspuiting passen zichzelf wel aan, die wij hebben niet meer. Vanaf welk type bouwjaar weet ik zo even niet.
Ik heb mijn turbo druk op 1 bar staan, dan hoef je met een aanhanger/caravan niet aan te sluiten bij de vrachtwagens.
Zie ook <a href=" www.rica.nl "> www.rica.nl
Andr�©
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om maar een begin te maken, de discussies waar volgens mij door Siang naar verwezen wordt, zijn <a href="index.php?q=node/4747">deze</a> en <a href="index.php?q=node/4968">deze. </a>Siang Phoa schreef : Kan �©�©n van de moderatoren svp een samenvatting maken van de zeer uitgebreide informatie uitwisseling en technische uitleg van een aantal maanden geleden en die als vaste info ergens op de site plaatsen?
Wellicht is <a href="index.php?q=node/6045">deze</a> ook nog zinvol.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat draadje van Jan Vlagsma (JanV) over de tuning van de b230FK is ook een goede, kan ik nu alleen niet meer zo snel terugvinden.Baseman schreef : Om maar een begin te maken, de discussies waar volgens mij door Siang naar verwezen wordt, zijn <a href="index.php?q=node/4747">deze</a> en <a href="index.php?q=node/4968">deze. </a>
Wellicht is <a href="index.php?q=node/6045">deze</a> ook nog zinvol.
Maarten