mijn eerste Volvo!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2006 01:00 #1143254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi..........

Richard,
Waarschijnlijk zaten er af fabriek Draco LM velgen onder de soortgenoten van jouw auto. Ik had ze ook onder mijn 740 (1990) Blackline estate. Ik vind het mooie, robuuste velgen, die je tweedehands nog veel tegen komt. De jouwe is een 2.0 liter, mogelijk werden deze standaard met stalen velgen geleverd, of misschien was LM altijd een optie.
Groet,
Hans van Oostveen, Lidnr 54

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2006 17:45 #1143356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofverbruik...

Hallo ,even een kleine update m.b.t. LPG verbruik van de eerste 500Km die ik heb afgelegd.
De eerste 250 kilometers waren voornamelijk binnen de bebouwde kom met kleine uitstapjes op de snelweg...helaas was het verbruik hierbij niet om over naar huis te schrijven...1 op 6,47 km...natuurlijk een beetje geschrokken want dit verbruik had ik niet verwacht ook l omdat ik niet eens een Airco heb, rustig reed met schakelen zo rond de 3000 toeren...maar goed...vandaag dus de tank weer afgevuld bij hetzelfde tankstation om een duidelijk LPG verbruik te krijgen en vervolgens heerlijk zoevend over de snelweg met 120km/h en wat binnenwegen met 80 km/h een stuk aangenamer verbruik gerealiseerd...namelijk op een afstand van 278 km slechts 28,14 liter LPG moeten tanken (wederom hetzelfde tankstation) wat dus neerkomt op een verbruik van 1 op 9.88!!!!!.....kijk..NOW WHERE TALKING...betekent namelijk ook dat met zo'n rijstijl op de lange afstand er een LPG tankvulling is voor �±550 km!
Al met al denk ik dus zo gemiddeld met mijn soort rijden 1 op 8,5 te kunnen gaan halen....misschien dat na woensdag als ik bij Timen langsga er nog wel wat stelwerk gedaan kan worden (kleppen in ieder geval) waardoor het misschien nog wat zuiniger aan kan, maar ik ben tevreden.
Groeten Richard
VOLVO 740 GL 2.0 LPG ESTATE BWJR 1991, KLEUR ZILVER>422.000KM

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2006 20:56 #1143672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppenstellen, Distributieriem...

V-snaar, compressie, CIS-klep en Brandstofdrukmeter .....
Dit is zo'n beetje het lijstje wat er gisteren zoal vervangen/gerepareerd/afgesteld is door Timen ...en een beetje hulp van mij...euhmmmm.
Hij loopt weer als een zonnetje en ivm de vervangen drukmeter start hij nu ook een stuk beter bij een warme motor.
Groeten Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2006 20:56 #1143673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppenstellen, Distributieriem...

V-snaar, compressie, CIS-klep en Brandstofdrukmeter .....
Dit is zo'n beetje het lijstje wat er gisteren zoal vervangen/gerepareerd/afgesteld is door Timen ...en een beetje hulp van mij...euhmmmm.
Hij loopt weer als een zonnetje en ivm de vervangen drukmeter start hij nu ook een stuk beter bij een warme motor.
Groeten Richard

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC