Naar de Baltische Staten en terug!!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2006 22:07 #1055966 door V700 register
Naar de Baltische Staten en terug!!!!! is gemaakt door V700 register
30 Juni was het zover, we vertrokken voor 3 weken naar Litouwen, Letland en Estland. Een beproefing voor mens en machine kan ik jullie vertellen. Wat een slechte wegen vooral in Polen. Het vrachtverkeer is hier de baas en je hebt maar aan de kant te gaan als 2 elkaar in gaan halen. De meeste wegen zijn 2 baans en dus per definitie al veel gevaarlijker!! Vooral chaufeurs uit Litouwen zijn met recht gestoord of ze hebben allemaal een extra zintuig. Ik weet het niet. Maar we hebben wel mooie dingen gezien en ja ook Volvo's. Weinig 740's en geen estate's. Maar wel 940 en v90's. Veel in toch wel mooie staat. We hebben geen pech gehad, werkelijk nog geen verkeerde hik. De airco doet het nog steeds. We hebben 5600 kilometer gereden en zo'n 500 liter benzine verstookt. Valt mij niet tegen, met dakkoffer en veel inhalen. Ook bood de estate een prima slaapplek, dit hebben we een keer gedaan. Al met al hebben we eigenlijk 1,5 week in de 740 gezeten en de rest van de tijd hebben we Vilnius, Riga en Tallin bezocht. Ook hebben we 9 x de tent opgezet, 3 x in een hotel geslapen en 1 x in een pension. De Baltische staten zijn een aanrader voor iedereen die van rust, natuur en bijzondere bestemmingen houdt. EN die het niet erg vind om te genieten van het rijden in je Volvo. Ik zal binnenkort wat foto's zenden voor de vakantiefoto topic. Groetjes en voor wie nog op vakantie gaat, prettige vakantie. Eddy Admiraal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2006 00:36 #1142756 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Baltische staten

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Dan heb je betere ervaringen als ik.
Ik ben er kort na het wegtrekken van het ijzeren (rusische) gordijn een keer of 5 geweest, voor werk.
Per keer dat ik daar kwam werdt de armoede minder, maar de criminaliteit hoger.
De laatste keer dat er er geweest ben heb ik een paar keer geld moeten geven nadat ik uit een restaurant kwam, aan een paar jongens die zgn op m'n auto gepast hadden. Een HUUR VW jetta met een Est. kenteken.
Van mij mogen ze dat ijzeren gordijn weer ophangen!
De mentaliteit van die mensen kunnen de democratie gewoon niet aan.

Andr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2006 15:55 #1142786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuttut hoho

Ik ben er destijds ook geweest. Zodra het 'gordijn' open ging ben ik samen met een vriend die kant op getrokken. In totaal ruim een maand daar rondgezworven met de rugzak.
Inderdaad was er (ook) toen al veel (brutale) criminaliteit. Als je met local people in contact kwam -best lastig, want toen sprak bijna niemand Engels of Duits- werd er door de bevolking daarover ook veel geklaagd. Ze maakten zich echt zorgen over hun land en hun imago.Maar om nou direct de mentaliteit van het hele volk daar in twijfel te trekken gaat te ver hoor.

Antoine
Huidige vloot: 740 GL estate, 1990, 115pk, 327.750 Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2006 21:13 #1142808 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Criminaliteit.
Wat denk je wat een gemiddelde buitenlander dan van een stand als Amsterdam moet denken.
Je fiets is daar binnen 5 minuten pleite en wordt even om de hoek weer aangeboden. Geen hond die daar wat aan doet.
Ook je auto is binnen 10 minuten opengebroken als je iets waardevols achterlaat.
En dan de Wallen, waar mensenhandel aan de orde van de dag is.
En fietsers en taxi chauffeurs lappen ook zo ongeveer elke verkeersregel die er bestaat aan hun laars.

Kortom, beetje overtrokken. Laat dat gordijn maar mooi achterwege.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2006 23:52 #1142825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen toeristenparadijs

voor het gemiddelde gepensioneerde ANWB echtpaar met unisex Human Nature jack, Daewoo en labrador.Daarvoor is er daar teveel mis.
Maar voor de wat avontuurlijker reiziger is het er echt prachtig! Ik zou graag nog eens die kant op gaan. Hmmm, eigenlijk wel een leuk idee voor volgend jaar....
Antoine
Huidige vloot: 740 GL estate, 1990, 115pk, 325.250 Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2006 01:02 #1142829 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Normaal geen last

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Normaal heb ik van dingen die ik daar meegemaakt heb geen last, in geen enkel land in Europa.
Ik reed met een auto met een Est kenteken.
Deze indruk hebben deze landen op mij achtergelaten.
En dan heb ik het nog niet over allerlei hoger geplaatste ambtenaren, die het kapitalistische systeem in no time door hadden, en er een eigen handeltje naast hadden. Op kosten van de samenleving.
Andr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2006 10:19 #1142852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maarre..

was het ook MOOI?

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2006 16:19 #1142868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou,

dat moet volgens mij wel.
Ik vond het er in ieder geval prachtig!! Aardige mensen, prachtige natuur en leuke dorpen en steden. Wel veel armoede, en de buitenwijken van grotere plaatsen zijn soms heel erg grauw.
Verwacht alleen lang niet overal ANWB 5 sterren voorzieningen en zo.

Antoine
Huidige vloot: 740 GL estate, 1990, 115pk, 327.750 Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2006 23:17 #1142881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel mooi!!!
Vooral Tallinn is een erg mooie stad, er staan bijvoorbeeld 26 torens en het meeste van de oude stadsmuur staat er nog. Je waant je echt in de middeleeuwen. Het is gelukkig ook nog niet zo heel erg vol met touristen, wel Amerikanen met een georganiseerde reis. Want zelf verzinnen is te moeilijk. Het blijft een echte aanrader. Groetjes Eddy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC