betrouwbaarheid 700 serie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 15:34 #1054969
door V700 register
betrouwbaarheid 700 serie is gemaakt door V700 register
Ik rijd een 245 met veel plezier, maar kijk soms met een schuin oog naar een 700 serie (voor erbij?). Nu valt mij op dat de prijzen van de 740/760 echt laag zijn, zeker in vergelijking met een 240. Het zou aan de betrouwbaarheid van de series kunnen liggen. Dus waar beter de vraag stellen dan hier: hoe betrouwbaar is de 700 serie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 15:48 #1138656
door V700 register
Ik denk dat ze net zo betrouwbaar zijn als de 200 serie aangezien de zelfde motor bak enz gebruikt is en alleen het model anders is.
De 700 is wel iets zwaarder dan de 200 en rijd iets comfortabeler.
mvg Jerry.
Beantwoord door V700 register in topic Net zo betrouwbaar?
Ik denk dat ze net zo betrouwbaar zijn als de 200 serie aangezien de zelfde motor bak enz gebruikt is en alleen het model anders is.
De 700 is wel iets zwaarder dan de 200 en rijd iets comfortabeler.
mvg Jerry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 16:01 #1138657
door V700 register
Ik denk dat prijsverschillen voornamelijk worden veroorzaakt door de vraag.
De 245 is kennelijk een model dat visueel gezien de goedkeuring draagt van velen. Omdat het model nauwelijks is gewijzigd ten opzichte van de oorspronkelijke 145 is het een soort klassieker in een 'modern' jasje, waarbij opgemerkt moet worden dat volgens mij de vroege 245's al echt officieel tot de klassiekers behoren.
Omdat de 700 serie groter oogt, wekt dat waarschijnlijk de indruk dat de wegenbelasting vele malen hoger is dan voor de 200 serie, wat in de praktijk lang niet altijd zo blijkt te zijn (afhankelijk van model, type en uitvoering). Een 240 2.3 GL sedan uit 1982 is bijvoorbeeld zelfs zwaarder dan een 740 2.3 GL uit 1987.
Hoe dan ook: de vraag naar de 700-serie is lager dan naar de 200-serie (en dan met name de 245), wat tot gevolg heeft dat vaak schofterig hoge prijzen gevraagd worden voor een 245.
Over de betrouwbaarheid van de 200-serie kan ik lastig een oordeel geven, maar mijn indruk op het Volvo-200 forum (dat ik zo af en toe bekijk) is dat technisch gezien met name het electrische gedeelte van de 200's zwak is.
Motorisch is er volgens mij een behoorlijke overlap tussen de blokken die in de 700-serie en in de 200-serie gebruikt wordt. Ik neem dan ook aan dat de bedrijfszekerheid van de 200-serie en de 700-serie onderling weinig afwijkt.
Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL
blackline1989automaatB230Flpgblauw-metallic
Beantwoord door V700 register in topic verklaring...
Ik denk dat prijsverschillen voornamelijk worden veroorzaakt door de vraag.
De 245 is kennelijk een model dat visueel gezien de goedkeuring draagt van velen. Omdat het model nauwelijks is gewijzigd ten opzichte van de oorspronkelijke 145 is het een soort klassieker in een 'modern' jasje, waarbij opgemerkt moet worden dat volgens mij de vroege 245's al echt officieel tot de klassiekers behoren.
Omdat de 700 serie groter oogt, wekt dat waarschijnlijk de indruk dat de wegenbelasting vele malen hoger is dan voor de 200 serie, wat in de praktijk lang niet altijd zo blijkt te zijn (afhankelijk van model, type en uitvoering). Een 240 2.3 GL sedan uit 1982 is bijvoorbeeld zelfs zwaarder dan een 740 2.3 GL uit 1987.
Hoe dan ook: de vraag naar de 700-serie is lager dan naar de 200-serie (en dan met name de 245), wat tot gevolg heeft dat vaak schofterig hoge prijzen gevraagd worden voor een 245.
Over de betrouwbaarheid van de 200-serie kan ik lastig een oordeel geven, maar mijn indruk op het Volvo-200 forum (dat ik zo af en toe bekijk) is dat technisch gezien met name het electrische gedeelte van de 200's zwak is.
Motorisch is er volgens mij een behoorlijke overlap tussen de blokken die in de 700-serie en in de 200-serie gebruikt wordt. Ik neem dan ook aan dat de bedrijfszekerheid van de 200-serie en de 700-serie onderling weinig afwijkt.
Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL
blackline1989automaatB230Flpgblauw-metallic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 16:10 #1138659
door V700 register
Helemaal met Wouter eens. De 200-serie is qua prijs enorm overgewaardeerd en dat komt door de vraag en het aanbod. Een collega van mij verkocht vorig jaar een 245 van 16 jaar oud en bijna 460.000 op de klok aan de garage. De auto had de gebruikelijke sporen van gebruik en was verder kaal, zonder enige optie. Ze kreeg iets van ââ??¬ 2000,00 korting op een andere auto en 2 dagen later stond diezelfde auto te koop voor iets meer dan ââ??¬ 4500,00 en was binnen een week weer verkocht.
Ik kocht onlangs een 740-Turbo met 182.000 km op de klok en alle opties voor ââ??¬ 500,00. De koppeling was defect en heb ik vervangen. Inmiddels ben ik aan uitgaven ongeveer ââ??¬ 1000,00 kwijt en nu heb ik allemaal nieuwe onderdelen en een hele poos hoef ik daar niet naar om te kijken. Foto's van de auto staan op mijn site.
Het zijn Volvo's en kwalitatief gewoon heel goed, op de hemel en de bedrading na, zeker bij de oudere type's.
Roger Kuypers Wolvega Volvo 740 Turbo Intercooler 1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600 members.home.nl/rpakuypers
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal met Wouter eens.
Helemaal met Wouter eens. De 200-serie is qua prijs enorm overgewaardeerd en dat komt door de vraag en het aanbod. Een collega van mij verkocht vorig jaar een 245 van 16 jaar oud en bijna 460.000 op de klok aan de garage. De auto had de gebruikelijke sporen van gebruik en was verder kaal, zonder enige optie. Ze kreeg iets van ââ??¬ 2000,00 korting op een andere auto en 2 dagen later stond diezelfde auto te koop voor iets meer dan ââ??¬ 4500,00 en was binnen een week weer verkocht.
Ik kocht onlangs een 740-Turbo met 182.000 km op de klok en alle opties voor ââ??¬ 500,00. De koppeling was defect en heb ik vervangen. Inmiddels ben ik aan uitgaven ongeveer ââ??¬ 1000,00 kwijt en nu heb ik allemaal nieuwe onderdelen en een hele poos hoef ik daar niet naar om te kijken. Foto's van de auto staan op mijn site.
Het zijn Volvo's en kwalitatief gewoon heel goed, op de hemel en de bedrading na, zeker bij de oudere type's.
Roger Kuypers Wolvega Volvo 740 Turbo Intercooler 1989 Italie B200ET Black(line) Sedan 182.600 members.home.nl/rpakuypers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
29-05-2006 16:33 #1138660
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Kijk eens
Volgens de <a href="
www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13289.0
">TÃ?Å?V is de Volvo 900 serie behoorlijk betrouwbaar.
De 900 is volgens de meesten hier net zo of zelfs iets minder betrouwbaar dan een 700. Dus dat zit wel snor.
De 900 is volgens de meesten hier net zo of zelfs iets minder betrouwbaar dan een 700. Dus dat zit wel snor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 16:37 #1138661
door V700 register
Ik zie daar ook een (voor mij) oude bekende tussenstaan: de Subaru Legacy. Ik heb twee Legacy's gereden en een Subaru Justy, nooit een probleem mee gehad, voorzien van alle mogelijke luxe en zo'n Legacy koop je ook voor ruim onder de 1000 euro tweedehands.
Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL
blackline1989automaatB230Flpgblauw-metallic
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie daar ook een oude
Ik zie daar ook een (voor mij) oude bekende tussenstaan: de Subaru Legacy. Ik heb twee Legacy's gereden en een Subaru Justy, nooit een probleem mee gehad, voorzien van alle mogelijke luxe en zo'n Legacy koop je ook voor ruim onder de 1000 euro tweedehands.
Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL
blackline1989automaatB230Flpgblauw-metallic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2006 17:45 #1138665
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roesten doet een 240
roesten doet een 240 veel beterdan een 7 serie, veel delen van een 7 zijn verzinkt en de achterklep van de estate is van aluminium, terwijl die bij een 240 erg roestgevoelig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam