Hallo Allemaal!
Helaas ben ik veel te weinig op dit forum en mooie site aanwezig. Af en toe spiekte ik wat. Ik wilde graag de loftrompet over mijn 940 estate uit 1998 steken. Heb m nu bijna 2 jaar en zo'n beetje een ton erbij gereden. Het diertje staat nu op 170.000.
Wat een genot dames en heren! Ik heb m met 80.000 op de kilometerteller gekocht en lpi laten inbouwen. Heerlijke auto. Vooral de combinatie cruise control, automaat en airco is verrukkelijk. Voor mijn werk heb ik af en toe een andere auto gereden (oa rover 75, citroen C5, opel Zafira) maar niks haalt het bij de blauwe lans! Okee, het interieur mag dan gedateerd overkomen, maar dat boeit me niet. Sterker nog: ik vind het een charme van hier tot tokio hebben. Dat het �©�©n en al degelijkheid is merkte ik toen ik met mijn vinger tussen de deur kwam toen ik m dichtsloeg.
Technisch: Bijna geen storingen gehad, wel wat noodzakelijk onderhoud laten uitvoeren. Afscheid genomen van een volvo-dealer, van de grote beurt bij kwik fit (geen goede keus). Heb nu een leuke garage om de hoek die het mi. prima doet.
De score? nieuwe banden, nieuwe remschijven, distributieriem, waterpomp.
Dat vind ik voor bijna een ton helemaal niet slecht. Ik calculeer voor beurten en onderhoud zo'n 1000 euro per jaar in.Daarvoor rijd ik als een vorst.
Groet! Nop