Ã?â?°indelijk de 940 terug!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 20:54 #1054601 door V700 register
Ã?â?°indelijk de 940 terug! is gemaakt door V700 register

Na 5 weken is de SE eindelijk in orde!
Na 2 weken met een slippende koppeling hebben gereden, en deze daarna dus, samen met de distributie vervangen te hebben, heeft de Volvo het eigenlijk meteen al niet goed meer gedaan. Na een aantal reparaties en dingen vervangen te hebben (waaronder een radiator), kwamen we er ook achter dat de koppaking lek bleek te zijn! ��rg vervelend, en ondertussen had ik ook weinig zin meer om zelf aan de slag te gaan. De auto dus maar bij Bangarage neergezet. Financieel had ik even, na dus de distributie en koppeling gedaan te hebben, niet de kracht meer om ook de koppaking te laten doen. Vol begrip kreeg ik te horen dat de auto daar wel even kon logeren. Opeens kwam ik erachter dat ik t�³ch de mogelijk had om de koppakking te laten doen. Meteen gebeld, en even later langsgegaan bij de mensen van Bangarage. Er werd zo snel mogelijk een plekje gezocht in de agenda, en hij zou gemaakt worden! Eindelijk!
Afgelopen donderdag belde ik 's ochtends om even aan te horen wanneer de SE ingeplanned stond. Verassing! Ze waren er al begonnen, hij had alweer gelopen! Maar hij liep niet mooi stationair. Lekker dan. Maar ze zouden er nog naar kijken. In de middag werd ik teruggebeld met de mededeling dat de SE klaar was, maar dat deze nog steeds niet mooi liep. Ze wilden er echter niet verder aan werken. Dat zou te duur gaan worden. Vrijdagochtend de auto opgehaald, hij stond al klaar, netjes gewassen, en nog een tip meegekregen.
Omdat ze wisten dat ik onlangs mn koppeling had gedaan, en ook het lager achter het vliegwiel had vervangen, gaven ze als tip mee om deze te controleren. Dit zou het onregelmatig lopen veroorzaken, door de toerentalsensor! Potver! Daar zit wat in! Vandaag meteen gekeken, op mn werk even mn oude kloffie aangeschoten en het verkopen gelaten voor wat het is, en samen met mn vader aan de gang gegaan! Een collega monteur viel meteen al iets op, een onderbreking van de gaten op de rand van het vliegwiel! Die zou, wanneer de motor vl�¡k voor het ontstekingsmoment zou staan, gelijk moeten staan met de toerentalsensor. Wij kijken, monteren, starten. Fout! Andere kant op verdraaien. Monteren. Starten.... H�©y! Lopen! Mooi! Eindelijk! Daarna de bak eronder gemonteerd, cardan monteren, brug naar beneden, en proefrijden! H�©�©rlijk! Zoals het hoort!
Ik ben z�³ blij! H�©�©rlijk!
Dit wilde ik even delen met jullie!
Groeten, Michael Oudman!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 21:10 #1137457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Woehoe!
Goed gedaan, Michael! Dan kan je nu lekker die boost eens uitproberen! Veel plezier met je vernieuwde SE!

--
945 '92 B200 FT - 308000 km (03/05/06) - lid 728
transentience.com

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2006 21:22 #1137461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankje!

De boost, h�©�©rlijk! De tussensprintjes gaan super! H�©�©rlijk soepel en snel!Is het bij jou gelukt met monteren? Best goed te doen toch?
Michael, Volvo 940 Se

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2006 17:54 #1138179 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic �¡llerlaatste probleem verholpen

Het lambda lampje brandde nog, dus vorige week even langs Bangarage in a'veen geweest, waar ik van de receptionist te horen kreeg dat de boel resetten prima zou werken. Ik hoefde alleen 's morgens even langs te komen. Zo gezegd zo ge-diggie-daan. Vanmorgen dus. Men wist ervan, en ik kreeg een h�©�©rlijke kop koffie. Na een kwartiertje hooguit was alles geregeld, gereset, lampje uit, geen storing meer, perfect! Ik hoefde geen cent te betalen! Als dank rij ik nu met n kentekenplaathouder van Bangarage rond!
Prima service dunkt mij!
Michael, Volvo 940 Se

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2006 18:23 #1138180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij zat er eigenlijk op een
Hij zat er eigenlijk op een kwartiertje in. Lekker makkelijk, dus.
--
945 '92 B200 FT - 308000 km (03/05/06) - lid 728
transentience.com

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC